Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Overige » Mijn Eigen Verhaal » Nieuwsgierigheid ~ [05]

Mijn Eigen Verhaal

12 dec 2009 - 17:20

992

10

345



Nieuwsgierigheid ~ [05]

Heya! Nieuw deel, deze keer iets sneller. Wel kort. Onderaan meer uitleg, want deze inleiding is irritant-.-

Met een lepel chocolade-ijs in mijn mond zing ik zo hard mogelijk mee met ‘Silencio’. Onverstaanbaar, door de lepel en door het feit dat ik helemaal geen Italiaans kan. Als ‘dans’ spring ik op een been rondjes om mijn as en zwaai met mijn armen in de lucht. Het is dinsdag, en ik verveel me nog eens dood. In huiswerk heb ik geen zin, mijn zus is al een uur met Olivier of zoiets aan de telefoon en mijn ouders zijn ‘De Wereld Draait Door’ aan het kijken. Hé, dat is nog een best leuke woordspeling. Doordraaien, als hoe de aarde om zijn as draait, net als ik, en doordraaien van gek worden. Grappig. Dat programma bestaat ook pas drie jaar, maar verder hoefde ik het vooral nog niet door te hebben.
‘Meisjes! Er is nieuws,’ klinkt er van boven. Nee, niet uit de hemel, onze tv staat op de eerste verdieping. Mijn vader roept dat elke dag, tevergeefs, want ik kom nooit opdagen. Vandaag verveel ik me alleen zo hard dat ik toch maar naar boven ga. Eenmaal boven is mijn vader verbouwereerd en mijn moeder in shock, maar ik blijf toch om te kijken. Nieuws is bijna altijd hetzelfde en vrij saai, net als deze keer. Het derde onderwerp trekt pas mijn aandacht. Het gaat over ‘Pro-anorexia’-sites. Dat ze slecht, zelfs levensgevaarlijk zijn. Ik heb er nog nooit van gehoord. Terwijl Philip Freriks er meer over verteld, kijk ik vol afschuw naar de plaatjes die worden getoond. Meisjes, wier ribben veel te duidelijk zijn te tellen, meisjes, die alleen maar vel en bot lijken te hebben, meisjes, die daar trots op lijken. Ik moet denken aan een keer dat ik en de rest van mijn gezin door Italië liepen, ik was rond de zeven jaar en mijn vader was net naar de kapper geweest. Hij had het over anorexia. Ik wist niet wat het was, dus hij vertelde het in makkelijke woorden; ‘Meisjes met anorexia zijn zo dun, dat je je afvraagt hoe ze nog kunnen blijven lopen, terwijl ze zichzelf heel dik zien.’ Waarom weet ik niet, maar deze herinnering staat in mijn geheugen gegrift. Het nieuws gaat weer door, maar mijn aandacht blijft bij dit onderwerp. Ken ik mensen die anorexia hebben? Wie is er ontzettend dun? Heeft Jara anorexia? Eet ze wel genoeg? Ik blijf mezelf kwellen met vragen waar ik het antwoord niet op weet. Nog nadenkend sta ik op en loop richting de deur om weer naar mijn kamer te gaan. Alleen loop ik iets té letterlijk richting de deur en knal er tegenaan. Ik word afgeleid, en weet niet precies meer wat ik een paar seconden geleden dacht. Ontzettend irritant, maar dat heb ik wel vaker. Ik strompel de trap af en in mijn kamer zet ik direct mijn laptop aan. Stiekem ben ik nieuwsgierig naar de site. Héél nieuwsgierig, om eerlijk te zijn. Misschien zelfs te nieuwsgierig. Ik twijfel; ze hebben er net een nieuwsitem aan besteed om te vertellen hoe slecht die site wel niet is, dus zou ik het niet moeten doen. Maar eigenlijk wil ik weten waar ze het precies over hebben, wat men precies doet op de site. Mijn nieuwsgierigheid wint, maar de twijfel blijft in mijn achterhoofd spoken. Ik start internet, en tik bij Google met trillende handen in naar wat voor site ik wil gaan. De twijfel slaat weet toe, maar toch druk ik op enter. Meteen sla ik mijn handen voor mijn ogen, ergens wil ik dit helemaal niet. Na een minuut of wat neemt mijn nieuwsgierigheid het weer over en gluur ik tussen mijn vingers door. Onder elke link staat een kort stukje tekst, met de woorden van mijn zoekopdracht dikgedrukt. Bij enkele staat er in hoofdletters ‘waarschuwing!’ aan het begin van de tekst, bij een wordt gevraagd of Madonna pro-ana is, aangezien ze een keer een rood armbandje om haar linkerpols draagt. Ik dacht altijd dat het betekende dat je een volgeling van Kaballah was, maar blijkbaar dragen pro-ana’s dat ook. Ik zie niet een directe link naar de site, dus lees alle tekstjes nog een keer en klik daarna op de eerste link. Hij staat toch niet voor niets bovenaan? Het blijkt toch de goede site te zijn, er verschijnt op in paarse letters ‘Welkom bij .: Pro-ana:.’. De letters vallen op, ze steken af tegen de donkerblauwe achtergrond. De rode letters die het woord waarschuwing vormen, vallen echter meer op. Ik lees de tekst die daar onder staat, het geeft informatie over de site. Dat je op de site maar een beperkt beeld krijgt, anorexia een vreselijke ziekte is, er mensen aan sterven, dat het shockerend is voor bezoekers van de site. Ik werp een blik op het klokje rechtsonder in mijn scherm, die geeft aan dat het 20:48, oftewel twaalf voor negen, is. Weer begin ik te twijfelen. Mijzelf kennende doe ik het, als ik het nu niet doe, toch wel een andere keer. Dus kan ik het net zo goed nu doen. Maar toch, het is wel slecht. Ik weet nu al dat ik me achteraf schuldig ga voelen. Toch klik ik op ‘klik dan hier’. Acht plaatjes van dunne meisjes schuiven een voor een mijn beeldscherm in. Ik scroll een stukje naar beneden, en zie nu de achtergrond wat beter. Een dun meisje kijkt naar boven, recht de camera in. Ik schrik me dood en sluit snel de site af. Met grote ogen kijk ik nog steeds naar het beeldscherm, waar nu een foto van mijn kat zichtbaar op is. Nu realiseer ik me pas echt wat voor site het is. Ik wist het wel, maar besefte het niet.

Waarom wilde ik er in hemelsnaam naar toe?

Lieve mensen!
Ik weet dat hij heel kort is en alles, maar het is toch een beetje vreemd om op te schrijven.
MAAR!
Jullie gaan niet doen wat ik heb gedaan!
Niet!
Misschien is de verleiding groot,
Dat kan ik me voorstellen.
Maar doe het NIET!
Bedankt voor de jullie aandacht^^


Reacties:

1 2

Marshmallow
Marshmallow zei op 25 dec 2009 - 18:59:
Mooi geschreven. Ik kan me niet echt inbeelden dat ik erover zou horen en er nieuwsgierig naar zou worden, maar goed, dat is ieder voor zich.
Knap van je, dat je dat allemaal kan beschrijven!

x


AnotherZero
AnotherZero zei op 12 dec 2009 - 21:48:
ik ken die sites..
maar bon.
'k vind je echt mooi schrijven.


MoonRocker zei op 11 nov 2009 - 18:49:
Wauw.
Ik heb wel eens gehoord over zulke sites, ja.
Ik had het er met mijn moeder over geloof ik.
Die heeft me dus ook uitdrukkelijk verboden om daarop te kijken.
En zelf vind ik dat ook wel een goed idee [om niet te kijken dus].

Je schrijft trouwens echt leuk. Gewoon normaal, geen moeilijke woorden, geen overdreven bewoording, gewoon goed =D
Verder?

xoxo <3


MissJonas
MissJonas zei op 11 nov 2009 - 16:17:
Supermooi geschreven<3
Echt goed dat je het allemaal kan opschrijven
x


VampireFangs zei op 11 nov 2009 - 6:26:
Waarom schrijf jij zo damn mooi?
En waarom voel ik me zo schuldig?
Ik wil jouw pc,mobiel alle computers in jouw omgeving
een ban geven op zulke sites
ik vind het niet eerlijk dat de nieuwsgierigheid altijd wint
En trouwens ik ben er bijna voor 101% van overtuigd dat jij de site beschrijft die ik herinner. Maar Oké het maakt dit stukje er niet minder mooi om!:3
ik heb een smoesje voor mijn kleine ala bagger reactie
het is vroooooeeeeg. En ik zit op de mobiel x3
Want zo iemand als jij verdiend
alleen maar leuke reacties
ik kan me zo goed voorstellen hoe moeilijk het voor jou is dit te schrijven!
Ik ben trots op je,niet omdat je naar zo'n site bent geweest maar
omdat je zo dapper bent om hier over te praten en zelfs te verwoorden
in een prachtig verhaal.
I love you<3