Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Tokio Hotel » Nobody's wife. » I'll tell you evreything!

Nobody's wife.

24 dec 2009 - 14:27

793

5

275



I'll tell you evreything!

Hand in hand loop ik met Micah door Berlijn. M’n gitaar heb ik nog bij me. Die gasten in dat kraakpand vertrouw ik niet. We hebben lol, lijken net de grootste malloten van heel Berlijn. Totdat de “Waarom?”ť vraag komt.
‘Waarom ben je weggelopen.’ Micah kijkt me doordringend aan. Ik moet eerlijk zijn, ik moet het hem vertellen. Ik zucht.
‘Als je de tijd hebt.’ Micah knikt.
‘Ik was nog niet van plan weg te gaan.’ Hij grinnikt. Ik geef een zacht kneepje in zijn hand, en begin te vertellen.
‘Papa en mama hadden altijd ruzie. Ze stonden ermee op, ze gingen ermee slapen. Ze vochten, gooiden dingen door de kamer, alles. Maar voor de buitenwereld waren ze een mooi en gelukkig gezin. Ze vertelden ook niemand dat Tracy zelfmoord pleegde. Nee, Tracy was vermoord, omdat ze zo rijk was. Ik deed alles verkeerd. Volgens hun moest ik een voorbeeld nemen aan Tracy, ook al was ze er niet meer. Ik heb nachtenlang gehuild, om haar. Ik hou zoveel van haar. Als zij er nog was geweest, was ik ook nog in München geweest.’ Micah knikt begripvol. Hij was erbij toen ik het hoorde.

Micah en ik staan in ons ondergoed te dansen in mijn slaapkamer. Ik ben 14, hij 16. Ongeveer een jaar geleden is hij uit de kast gekomen. Als eerste heeft hij het mij verteld, zei hij. We konden elkaar pas een jaar, en hij vertrouwde mij zoveel. Mama komt met roodbehuilde ogen mijn slaapkamer in. Het is 10.13 uur ’s ochtends. Ik keek nog op mijn klok. Papa komt achter mama aan mijn slaapkamer in. Ik loop naar mijn radio toe, en zet hem uit. Tracy schiet door mijn hoofd heen, zoals een kogel door een hart, of iets anders, door een koelbloedige moordenaar. Ze is twee dagen geleden weggegaan, en niet meer terug gekomen. Ik ga naast Micah staan, en pak instinctief zijn hand vast.
‘Tracy.’ Zegt mama. Ze huilt niet, maar is ze gebroken. Het is te horen in haar stem.
‘Ze heeft zichzelf opgehangen.’ Zegt papa op formele toon. Altijd dat klote werk van hem. Daar moet hij zo formeel praten, tegen zijn klanten en werknemers. En hij ziet ons als klanten, dus hij praat ook formeel tegen ons. Tranen schieten in mijn ogen, ze banen zich een weg onder mijn ogen door, naar de hoeken. Dan sijpelen ze naar beneden. Micah staat met zijn mond vol. Ik werp me in zijn armen, en we huilen samen, hulpeloos. Hij mocht dan wel homo zijn, hij zou later met Tracy trouwen. Dat hadden ze twee maanden geleden besloten. En nu is ze weg, en komt ze nooit meer terug.

‘Waarom nog meer?’ vraagt Micah met een schorre stem. Ik haal een teug adem, en slik een keer.
‘Patricia is met Jordy geweest. Ik vertrouwde ze. Ik vertrouwde ze honderd procent. Maar, twee weken voor ik wegliep ging ik onverwacht naar Patricia toe. Ik liep de straat in, en zag haar, samen met Jordy. Ze stonden flink te bekken. Ik haat hun allebei. Ik dacht dat ik Patricia kon vertrouwen, dat ze m’n beste vriendin was, maar niets is minder waar. En Jordy. Hij was zo lief, maar hij gebruikte me alleen maar.’ Micah houdt zijn pas in, en kijkt me aan.
‘Dat heb je me niet verteld.’
‘Klopt. Het was te pijnlijk.’ Micah kijkt me aan. Hij snapt het helemaal, ik lees het in zijn ogen.
‘Vertel verder.’
‘Die drugsbende. Ze zoeken me. Ze willen me dood hebben. Weet je nog, een halfjaar geleden? Toen ik ze per ongeluk opgerold had? Ze willen me dood hebben. Ze hebben me dreigbrieven gestuurd enzo. Niemand in München kon naar me luisteren. Alleen jij, maar jij zou door het lint gaan, dus jou heb ik het niet verteld. Ik wilde niet dat je door mij in de problemen zou komen.’ Ik stop even met praten, en slik een paar tranen weg.
‘En jij Micah. Ook om jou ben ik weggelopen. Ik hou zielsveel van je. Ik denk dat Peter niet goed voor je is. Als ik bij jullie thuis ben, dan ben je anders. Peter mag ik niet zo. Micah, het spijt me zo erg. Ik vertrouw Peter voor geen cent. Het spijt me zo erg.’ Ik kijk Micah aan. Het slaat in als een bom.
‘Ik heb hem een keer zien vreemdgaan, in de club, je weet wel. Jij was toen op visite bij je ouders. Ik heb er nog een foto van.’ Ik vis een mobiele telefoon uit één van mijn jaszakken. Ik zet hem aan, in de hoop dat mijn batterij het nog doet. Hij gaat aan, gelukkig. Ik ga naar mijn foto’s en zoek. Dan heb ik de foto. Ik laat hem aan Micah zien. Tranen springen in zijn ogen.
‘Ik blijf voorlopig bij jou.’ Zegt hij met een gebroken stem.


Reacties:


VampireHeidi
VampireHeidi zei op 25 dec 2009 - 14:36:
Ahw arme Micah ):
Snel verder ^^


missxangel
missxangel zei op 24 dec 2009 - 23:47:
Mooi!
Heb even geen inspi voor een goed bericht.
Ga maar snel verder


TrouweLezer
TrouweLezer zei op 24 dec 2009 - 21:00:
Rot internet.
Heb ik net een heel bericht getypt, wil ik het verzenden, valt het internet uit

Weet je wat?
Geweldig stuk
Snel verder
<2


duracelkonyn
duracelkonyn zei op 24 dec 2009 - 20:59:
ieeksss!!
great story!
snel verder

xxx


neversay
neversay zei op 24 dec 2009 - 14:38:
Oh my god!
Stomme kut Peter 0.o
Hoe durft ie
Als ik kon...
Ach laat maar, het kan niet.
Micah is lief echt heel lief.
Stomme rot Peter ook
Snel verder

Xxx,