Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Overige » songfics » Everybody's fool (Evanescence)

songfics

26 feb 2010 - 22:19

505

3

268



Everybody's fool (Evanescence)

Ik kijk mijn spiegelbeeld aan. Mijn blonde haar prachtig gesteild. Mijn mond vormt een glimlach. Het ziet er echt uit. Maar mijn ogen doen niet mee. Mijn mondhoeken zakken weer in. Ik buig voorover en pak de fles verf. Ik giet het over mijn haren en laat het zo goed en lang mogelijk intrekken. De verf spoel ik er weer uit. Ik kijk terug in de spiegel. Mijn lichte huid lijkt nu nog witter. Een zwart oogpotlood trekt lijnen om mijn ogen. Mijn bruine irissen komen nu nog donkerder uit. Ik pak een schaar en knip een pony. Een paar kortere lokken voor en geleidelijk lang door naar achter. Ik bekijk het resultaat. Mijn zwarte lokken staan totaal anders. Ik trek een zwarte rok aan, een panty en sneakers. Een shirt met kapotte mouwen en een doodshoofd.

Op school kijkt iedereen me aan. Mijn vriendinnen draaien hun rug naar me toe. Ben ik dan nu zo anders. Nu ik niet meer besluit hun leugen te volgen. Mezelf weer te zijn. Een meisje kijkt me aan en slaat hard in mijn gezicht. “Trut, was je weer niet tevreden, Moet je weer anders zijn. Na alles wat ik voor je heb gedaan. Ik heb je een gezicht gegeven. Een status op school. Je was populair. En dat gooi je allemaal zomaar weg. Het is al jammer genoeg dat ik er tijd aan verspeeld heb. Niemand hoeft je hier meer te zien.”ť Ik voel de slag nog op mijn wang.

Thuis ga ik weer voor de spiegel staan. Met mijn vuisten sla ik er hard op. De spiegel breekt in honderden stukjes. Ik voel de kleine splinters in mijn vingers komen. Met een scherp stuk spiegel ga ik over mijn polsen. ‘Dit komt er dus van, als ik mezelf ben. Nu ben ik alles kwijt. Kan me nergens meer verbergen. Maar nu moet ik ook sterk blijven. Ik vind ooit wel vrienden die ik waard ben. Die echt om me geven. Die accepteren hoe ik ben. Tot die tijd, ga ik me verstandig gedragen.’ Ik stelp het bloeden onder de kraan en ruim het glas op. Binnenkort ga ik wel weer opzoek naar een nieuwe spiegel. Rustig ga ik op mijn bed liggen en luister naar Evanescence. Everybody’s fool.


Perfect by nature
Icons of self indulgence
Just what we all need,
more lies about a world that

Never was and never will be
Have you no shame, don't you see me
You know you've got everybody fooled

Look here she comes now
Bow down and stare in wonder
Oh how we love you
No flaws when you're pretending
but now I know she

Never was and never will be
You don't know how you've betrayed me
And somehow you've got everybody fooled

Without the mask where will you hide?
Can't find yourself lost in your lie

I know the truth now
I know who you are
and I don't love you anymore

It never was and never will be
you don't know how you've betrayed me
and somehow you've got everybody fooled

It never was and never will be
You're not real and you can't save me
Somehow now you're everybody's fool


Reacties:


justAgirl
justAgirl zei op 27 mei 2010 - 7:18:
haha, ik wil ook gewoon een melding
maar het is wel een zielig verhaal..


V0nneke
V0nneke zei op 26 mei 2010 - 22:06:
Bij de volgende wil ik wel een melding hoor, vrolijk of niet


realMe
realMe zei op 25 mei 2010 - 17:17:
nou moet een vrolijk liedje komen
dat eis ik gewoon