Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Pokémon » Journey through the Mono region {tijdelijke stop} » Episode Fourty-Three - Do it the Eevee-way!

Journey through the Mono region {tijdelijke stop}

5 aug 2010 - 20:04

813

3

217



Episode Fourty-Three - Do it the Eevee-way!

* Bij Noa, Umbreon en Eevee *


Na perfect werk van Eevee en Umbreon waren de Zubat en de Geodude al snel uitgeschakeld. Toen was er alleen nog één Duskull over. Umbreon en Eevee keken elkaar zelfverzekerd aan.
'UmbreeeeeeeOOOOON!' brulde Umbreon en hij stormde met een Faint Attack op Duskull af.
'Eevee, Eevee!' riep Eevee blij, wachtend op Noa's commando.
'Quick Attack!' riep Noa.
'EeVEEEEEE!' brulde Eevee Umbreon na en ze stormde Umbreon achterna.
Toen Umbreon Duskull de eerste klap had gegeven, was Duskull nog niet uitgeschakeld, dus gaf Eevee hem nog een klap met Take Down en toen lag Duskull volledig uitgeschakeld op de grond.
Noa juichte, samen met Eevee en Umbreon. Niemand, niet eens Eevee zelf, merkte dat Eevee begon te gloeien.
Maar plotseling stopte het weer.

* Ondertussen bij Sky, Thomas, hun pokémon en Noa's overige pokémon *


'Hey Thomas! Wacht eens joh!' riep Sky, die Thomas nauwelijks bij kon houden.
Thomas stopte zo plotseling dat Sky tegen hem opbotste, waardoor Phione weer tegen Sky opbotste.
'Phiiii!' riep Phione gepikeerd.
'Sorry, Phione,' zei Sky en hij wreef over zijn neus, die hij bezeerd had. 'Wat is er Thomas?'
'KIJK DAN ZELF!!!' riep Thomas kwaad.
Toen zag Sky het: De gang liep dood. Gefrustreerd begon Thomas tegen de muur aan te slaan, maar Sky trok hem naar achteren.
'Dat helpt niet, Thomas,' zei hij droog.
Thomas zuchtte diep en begon toen terug te rennen. 'Kom op, slaapkop!' riep hij over zijn schouder naar Sky.
Sky en Phione keken elkaar veelbetekend aan.
'Ik heb zo het idee dat ik helemaal doodop ben als we hieruit zijn,' zei Sky droog.
'Phii,' zei Phione.

* Ondertussen bij Jesse en zijn pokémon *


'Zo gaat ie goed, zo gaat ie beter, alweer een kilometer van mijn schoenen afgesleten wat mijn moeder niet mag weten anders moet ik zonder eten vroeg naar bed!' brulde Jesse uit volle borst.
'Eevee...' zei Eevee die helemaal ziek werd van Jesse's gezing.
'Kom op, Eevee! Zing maar mee!' zei Jesse vrolijk die Eevee omhoog gooide en weer opving.
'Eevee....' zei Eevee duizelig.
'Ik heb een poootjeee met vet al op de taaaafel gezeeeet! Ik heb een potje, potje, potje, potje veeeet al op de taaaafel gezeeet!' zei Jesse.
Plotseling viel zijn oog op een steen die er nogal fake uitzag, omdat hij zo volmaakt was.
'Hmm. Ik heb zo het vermoeden...' mompelde Jesse en hij zette Eevee op de grond. 'Eevee, Quick Attack op die steen!'
'EeVEEEEEE!' brulde Eevee, allang blij dat Jesse opgehouden was met zingen.
'GEODUUUUUUUUUUDE!!'
'Precies als ik dacht!' zei Jesse. 'Als dat onze grote vriend Geodude niet is! Eevee, Take Down!'
'GEODUDE!' protesteerde Geodude en hij rolde Eevee omver met een Roll Out.
'Sta op Eevee!'
Eevee sprong op.
'BITE!'
Eevee zette zijn tanden in Geodude, wat Eevee zelf niet zo prettig vond, dus zo snel mogelijk slingerde ze de Geodude weg.
Geodude gaf een kwade grom, sprong op, maar viel toen weer uitgeschakeld neer.
'Goed zo Eevee!' brulde Jesse en hij begon een vreugdedans te maken met Eevee huppelend achter zich aan.
Noch Jesse, noch Eevee zelf, zag dat Eevee begon te glimmen.
Maar het hield vrijwel meteen weer op.

* Ondertussen bij Noa, Umbreon en Eevee *


Nadat Umbreon en Noa's Eevee de Duskull, Geodude en Zubat hadden verslagen, was het drietal doorgelopen en nu waren ze aangekomen bij een splitsing.
'Ik vraag me af welke kant we op moeten,' mompelde Eevee.
'Bree...' zei Umbreon die er ook behoorlijk van in de war raakte.
'Vee, Eevee!' riep Eevee en ze stond te springen voor de linkse weg.
'Daarheen, Eevee?' vroeg Noa.
'Vee,' Eevee knikte.
'Oké dan,' zei Noa vrolijk en Eevee schoot er zo snel van door, dat Noa en Umbreon op hun allerhardste moesten rennen om haar bij te houden.
Maar, de gang liep dood.
'Geweldig, Eevee,' zei Noa droog.
'Eevee...' zei Eevee spijtig.
'Hey, joh, geeft niet,' grijnsde Noa. 'Het was maar een grapje, we gaan gewoon weer terug en dan -'
Haar oog viel op een bijzondere steen die aan het einde van de gang lag.
'Wat is dat?' vroeg ze aan niemand in het bijzonder.
'Eevee,' zei Eevee en ze begon weer te gloeien, dit keer zag Umbreon het, maar Noa niet.
'Bree! Umbreon!' zei Umbreon.
'Wat is er, Umbreon?' zei Noa, die de steen opgepakt had.
'BREEEE!' riep Umbreon en hij knikte naar Eevee, die nu weer begon te gloeien.
'Eevee...' zei Noa zachtjes.
Ze keek van Eevee naar de steen en daarna keek ze weer zelfverzekerd terug naar Eevee. Ze wist wat dit betekende. Noa hurkte naast Eevee en liet haar de steen zien.
'Eevee, ik denk dat je klaar bent om te evolueren,' zei Noa.
'Vee!' zei Eevee geschokt, maar blij tegelijk.
Noa reikte haar de steen aan.
Eevee raakte met haar poot de steen aan en toen begon ze opnieuw te gloeien. Deze keer ging het niet weg. En toen het felle witte licht weg was, stond er de prachtigste pokémon voor Umbreon en Noa die Noa ooit had gezien. Het was de pokémon die ze altijd al had willen hebben.
'Leafeooon!' riep Eevee, die niet langer een Eevee was, maar een Leafeon.

Wordt vervolgd!


Reacties:


pikafan10
pikafan10 zei op 3 sep 2010 - 20:34:
aww, Leafeon is zo lief
net als Eevee


SpprSven
SpprSven zei op 5 aug 2010 - 20:47:
gaaf!


Soragek
Soragek zei op 5 aug 2010 - 20:18:
aww, een Leafeon
die ben ik net aan het trainen in Platinum