Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Twilight » When the world turned upside down {~afgewerkt~} » 16. When everything comes at the same time.

When the world turned upside down {~afgewerkt~}

14 jan 2011 - 20:04

687

10

553



16. When everything comes at the same time.

Heee,, Had even helemaal geen inspiratie, maar hier is dan toch nog een hoofdstuk! <3 Weet trouwens niet of ik volgende week veel schrijf i.v.m de proefwerkweek, misschien schrijf ik meer, misschien schrijf ik ook wel minder xd Moet nog even zien ;p

De daarop volgende dagen kruipen tergend langzaam voorbij.
Nu de winter haar intrede weer gemaakt heeft, en de hevige sneeuwbuien ervoor gezorgd hebben dat iedereen ijsvrij is, heb ik veel te veel tijd om na te denken.
Ik leg mijn pijnlijk bonkende hoofd tegen het ijskoude glas van het raam en sluit mijn ogen, mijn handen omklemmen een warme mok thee.
Waarom is Emmett gekomen?
Waarom blijft hij me steeds opzoeken?
En waarom gaat er nog steeds elke keer dat ik hem zie een tinteling door me heen?
De bel gaat en verbaasd sta ik op en loop door mijn smalle hal naar de voordeur en steek mijn hoofd om het hoekje.
Mijn mond zakt open als ik zie wie daar staat.
Matt.
‘Hallo Noa,’ zegt hij.
Het duurt even voor ik wat uit kan brengen.
‘Goeie god, Matt…’ stamel ik, ‘wat doe jí­j hí­ér?’
‘Ik wilde weten hoe het met je was,’ zegt hij zijn schouders ophalend.
‘Jij ook al?’ het was er uit voor ik er erg in had en ik schud gauw mijn hoofd.
‘Laat maar, kom binnen,’ glimlach ik en sluit de deur achter hem.

Even later zitten we samen in mijn kleine woonkamer.
‘Dus je hebt je school afgemaakt, en gaat hier op de campus studeren?’
Hij knikt. ‘Ja, daar komt het wel op neer. Wat ga jij doen verder?’
Even denk ik na, nippend van de warme thee.
‘Ik weet het niet zo goed,’ antwoord ik naar waarheid, en een zucht ontsnapt mijn lippen.
‘Is er iets Noa?’ vraagt Matt fronsend.
Ik kijk hem glimlachend aan, even zie ik een glimp van de zorgeloze jongen waar ik een paar jaar geleden voor viel, en schud mijn hoofd.
Een tijdlang praten we nog en dan staat Matt op.
‘Ik zal Cullen de kans geven langs te komen, hij zit al een uur in de auto naar dit raam te staren,’ grinnikt hij.
Ik spring uit mijn stoel, en ren haast naar het raam.
Ja hoor, de bekende Jeep staat op de oprit, naast een onbekende auto waarvan ik dan maar aanneem dat hij van Matt is.
Bij de deur neem ik afscheid van Matt en zwaai hem uit.
Zodra hij weg is, komt Emmett uit de auto. In een mum van tijd staat hij bij de voordeur.
‘Hallo Noa,’ glimlacht hij en even strijken zijn vingers langs mijn wang, mijn haar opzij schuivend.
Ik kan niks zeggen, voel mijn hart sneller kloppen, en hoop dat hij het niet gehoord heeft. Ik hoop dat hij niet doorheeft dat hij nog steeds elke nacht in mijn dromen voorkomt, dat ik nog steeds elke keer hoop dat hij het nog een kans geeft, maar mezelf voor blijf houden dat ik niet meer van hem hou en hem daarom uit mijn leven probeer te bannen.
‘Mag ik binnenkomen?’ vraagt hij zacht. De heerlijke geur van zijn adem is haast overweldigend en ik moet moeite doen me in te houden om hem niet om zijn hals te vallen.
Even sluit ik mijn ogen en doe dan licht zuchtend een stap opzij.
‘Kom maar binnen.’
Hij staat zonder dat ik hem gezien had, al zonder jas binnen.
‘Doe een beetje normaal. Ik heb buren,’ sis ik en sluit de deur harder dan strikt noodzakelijk is.

We blijven tegen over elkaar in de gang staan.
‘Waarom ben je hier? Ik dacht dat ik duidelijk was de laatste keer dat ik je zag,’ vraag ik zacht.
Emmett kijkt me even aan, en ik zie de warme blik waar ik voor viel een paar jaar geleden.
‘Ik wilde je zien, en zeggen dat ik je goed begreep. Ik weet dat ik nooit bij je weg had mogen gaan, en ik weet dat ik je veel pijn heb gedaan. Ik snap dat je me niet vergeeft, maar ik wilde je zo graag zien,’ fluistert Emmett.
Ik slik, weet dat mijn gezicht weer boekdelen spreekt. Erg treurige boekdelen, dat wel.
Ik sluit even mijn ogen voordat ik hem weer aankijk.
‘Ben je van gedachten veranderd?’ fluistert hij als hij mijn gepijnigde ogen, en mijn licht gefronste wenkbrauwen ziet.
Zijn vingers strijken weer langs mijn wang en ik voel mijn ademhaling versnellen.
Ik schud mijn hoofd. ‘Je maakt me in de war,’ beken ik zacht.
Emmett doet een stap achteruit.
‘Misschien had je echt gelijk, misschien had ik niet terug moeten komen…’


Reacties:

1 2

duracelkonyn
duracelkonyn zei op 20 jan 2011 - 22:11:
ik ga emmeth slaan als hij weer vertrekt hoor!
ook al issie lief en schattig en cute en noem maar op
toch ga ik hem dan slaan!!

snel weer verder gaan!!

xxx <'3


MyReflection
MyReflection zei op 18 jan 2011 - 21:41:
‘Misschien had je echt gelijk, misschien had ik niet terug moeten komen…’

Ja misschien had hij beter niet terug kunnen komen, dat had een hoop ellende voor haar gespaard. Maar dan hadden we geen verhaal gehad.
Snel verder,
x Kirsten


xxStarKidxx
xxStarKidxx zei op 17 jan 2011 - 20:43:
als ie weggaat, doe ik em wat...
mag ie schattig zijn wat ie wil, dan nog!
Verdomme, hij is schattig...
En de wolven doen stom...
als jij niet snel verder gaat, doe je ook stom.
Ik hou niet van stomme mensen.
Volg je de redenering?
xx


twinsis
twinsis zei op 16 jan 2011 - 23:58:
Hij mag niet weggaan
Ik heb net heel.het verhaal gelezen
En nu zit ik met tranen in me ogen
Alles zit zo tegen ik leef helemaal met haar mee
Snel verder
Xx


Reactiongirl
Reactiongirl zei op 15 jan 2011 - 11:21:
Hij mag echt niet weggaan hoor!
idd, zoals Hermelien al zei, ze meot hem gaan kussen ofzo, bewijzen dat ze hem nog wilt, want Noa weet zelf dat ze niet zonder 'm kan...
Ga je heel snel verder? Sorry, mn inpiratie is een beetje op voor een reactie en niet alleen voor een reactie)
xxxx