Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Overige » Prompts /shots / ... » Een wandeling door het bos (The hungergames)

Prompts /shots / ...

17 maart 2012 - 19:02

485

5

573



Een wandeling door het bos (The hungergames)

Deze heb ik van Tessa gekregen :) "Gadge: Madge en Gale. Iets gebaseerd op aardbeien verkopen op de dag van de reaping. Mag op elk moment van elk boek zich afspelen." Veel leesplezier ^^

Een wandeling door het bos. (Gadge - the hungergames)

Nadat de kandidaten voor de hongerspelen gekozen waren gingen de meeste mensen naar huis. Gale niet. Hij bleef verstomd staan, starend naar de deur waardoor Katniss en Peeta weggebracht waren. Hij kon niet naar huis gaan. Ook niet als Rory aan zijn hand trok. Hij zond zijn broertje naar huis en zei dat hij wel zou komen. Alle gezinnen zouden nu vieren dat hun kinderen veilig waren, maar zouden ook denken aan de twee gezinnen die niet konden vieren, wiens kinderen naar de arena moeten.

“Hé jij daar. Ga naar huis.”¯ Zei een onbekende bewaker tegen hem. Maar Gale reageerde niet.
“Kom mee,”¯ fluisterde een meisje tegen hem en nam zijn hand. Als hij opzij keek zag hij Madge staan. De dochter van de burgemeester. “Kom mee, dan gaan we wat wandelen. Je kan hier niet blijven staan.”¯ Gale liet zich meenemen. Ze wandelden door de straten, vaag herkende hij het huis van Katniss maar ze liepen er gewoon voorbij. Iets verder zag hij de As maar ook daar liepen ze voorbij. De hele tijd bleef het stil. Niemand zei iets, tot ze stil stonden.

Gale keek om zich heen. Ze stonden op een grasveld. En iets verder gingen hij en Katniss altijd het bos in.
“Wil je me het bos laten zien?”¯ vroeg Madge plots.
“En je vader dan?”¯
“Die hoeft dit niet te weten.”¯ Zei ze en ze liep in de richting van de draad. “Kom je nog?”¯
Veel meer had Gale niet nodig, hier kon hij toch niet blijven en het bos zou wat afleiding bieden.

Hij liet haar alles zien, waar ze hun wapens legden, hoe je een strop moet maken, hoe je een dier moet doden, zelfs hoe je met pijl en boog moet werken, ook al is dat de specialiteit van Katniss. Maar Madge was er ook nog zo slecht niet in. Ze bleven uren in het bos, wandelen, praten, gewoon dingen die vrienden doen zonder er veel bij na te denken.

“Kom mee, ik ga je iets laten zien.”¯ Zei Gale plots en hij nam haar mee naar een plekje in het bos waar de lekkerste aardbeien groeien. Hij weet dat Madge dol is op aardbeien, hij en Katniss verkopen er altijd aan haar. Deze ochtend zelfs nog. Nadat ze er een aantal geplukt hadden nam hij haar mee naar een rots aan de rivier. Hier zat hij graag. Het had een prachtig uitzicht.

De zon ging al onder en het begon frisser te worden. Madge kroop iets dichter tegen hem aan.
“Bedankt voor de dag, ik heb me nog nooit zo goed gevoeld.”¯ Fluisterde tegen Gale.
“Graag gedaan.”¯ Fluisterde hij terug met een glimlach. Katniss zou zich wel redden, ze is sterk. En ondertussen mag zijn leven ook niet stilstaan. Hij streek zacht met zijn hand door het haar van Madge en sloot zijn ogen.
Nog even genieten van het paradijs, later zou hij wel naar de realiteit terugkeren.


Reacties:


MissEva
MissEva zei op 12 juni 2012 - 22:51:
Love this.
You rock pauline.


Xx


Chrissy
Chrissy zei op 3 juni 2012 - 17:58:
Ik...Dit... IK BEN GADGE!!!!
oké, sorry.

Maar echt, dit is goed!


NaNaa
NaNaa zei op 18 maart 2012 - 17:38:
I secretly hate Gale.N'awww tho. Yes. Mhihi. Wat Bo zegt trouwens ook. (wauw, so lovely this. Imean. my comment.)


realMe
realMe zei op 18 maart 2012 - 13:11:
oeh, dit is echt leuk geschreven
nu wil ik nog graager die serie gaan lezen
me likes


Bodine
Bodine zei op 17 maart 2012 - 21:00:
HIJ IS ZO GEMEEN. KATNISS GAAT WAARSCHIJNLIJK DOOD EN HE DOESN'T EVEN CARE. Hoe kan die zo onverschillig zijn? Hoe kan die? OhmyGay. Ohmy. GALE. O.O Maar hij is sowieso dom want je gaat de dochter van de burgemeester toch niet zomaar vertellen waar al je wapens liggen? Maar goed, tot zover Gale.
Gale. Ieh.
Zinnige reactie is dit. Sorry. ^^"