Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » One Direction » Ogen » Epiloog

Ogen

4 dec 2013 - 20:21

580

5

386



Epiloog

Over de rest valt eigenlijk vrij weinig te vertellen. Studentes, over het algemeen. Geen bijzonderheden. Financiële problemen, dat wel. Sommigen uit liefde voor hun familie en vrienden, anderen uit puur egoïsme. Het doet er niet echt meer toe. Ik begin nu echt in tijdsnood te komen, dus ik zal nog één speciaal geval behandelen: Deborah. Ons derde slachtoffer. Maar dat volgt zometeen.
Daarvoor wil ik even verantwoorden dat ik inmiddels mijn definitieve keuze heb gemaakt wat betreft degene aan wie ik dit document zal overdragen. Sharon, het spijt me. Ik weet dat ik je hiermee in gevaar breng, maar ik vertrouw je ermee. En ik weet dat er onder ons twee mensen zijn die waarschijnlijk iets aan dit schrift zouden hebben: jij en Harry. Maar hij is inmiddels in behandeling bij een psychiater en wat hij er ook mee besluit te doen – de kans is klein dat het goed eindigt.
Dat brengt me overigens nog even bij Jade. Lieve, lieve Jade – als dit uitkomt, dan spijt het me. Ik weet dat je probeerde je leven te beteren en ik hoop oprecht dat het je lukt (hoewel ik de kans klein acht dat Mike je die kans gunt). En toch vind ik dat iedereen het recht heeft om het te weten. Ik hoop dat je dat begrijpt.
Als je hem ooit nog ziet, wil je hem dan zeggen dat het me niet spijt? Ik zou het zo nogmaals doen. Eindeloos. Hij heeft het er zelf naar gemaakt.
Goed, tot zover. Dat was mijn afscheid aan jullie. Dan nu het laatste: Deborah. En hier zit een addertje onder het gras. Iets wat ik niet kan verklaren. Ik snap nog steeds niet dat ze het gedaan heeft. Eerst geloofde ik het ook niet, maar ik heb het redelijk subtiel uit haar weten te trekken.
Ze was aardig ver heen wat betreft geloof in het spel. Ik denk dat ze bang was, maar dat weet ik niet zeker. Hoe dan ook – ze was bereid het spel te spelen en daarmee heeft ze Zayn flink te pakken, ben ik bang.
Het zit zo. Deborah had geen kanker, geen erfelijke aandoening waardoor ze niet oud kon worden. Achteraf realiseer ik me dat dit misschien wel één van de redenen moest zijn dat ik mijn twijfels had moeten hebben bij het hele gebeuren. Het was riskant – verschrikkelijk riskant. Te riskant. Dat realiseerde ik me voor het eerst toen Eliza sneuvelde: al dat bloed. En toen Zayn er met ons derde slachtoffer vandoor ging, wist ik zeker dat het een fout was. Want ik wist eveneens dat we geen persoonlijke bezittingen mee mochten nemen (we waren grondig gefouilleerd) en dat niemand dus bescherming bij zich had. En toch heeft ze het laten gebeuren. Zij, ik, Jade. Omdat wij het te laat doorhadden en zij het spel goed speelde.
Ik denk dat je dit misschien maar moet doorspelen aan Zayn, trouwens – hoe je dat subtiel wilt doen, weet ik niet, maar het is wel belangrijk. Voor hem, voor Perrie. Voor jullie allemaal, als jullie bij elkaar blijven en het uitdraait op een bloedbad.
Deborah was gediagnostiseerd met aids.


HET EINDE


This one's for you, my lovely readers. De vijf van jullie die me dit hele, eindeloos lange verhaal hebben gesteund met reacties. Daan, Cynthia (ik ga ervan uit dat je ooit nog wel bijleest), Ivana, Jennifer en Tamara. Damn you girls. Jullie hebben het gewoon 80K lang volgehouden. Super bedankt voor jullie lieve reacties! Ik hoop dat jullie van Ogen genoten hebben.


Reacties:


Krewella
Krewella zei op 9 dec 2013 - 16:53:
natuurlijk lees ik bij! :3
oh en dat ik echt heel sneu want dan had Zayn het inmiddels ook en ik weet niet wat hij en Harry nog gedaan hebben maar ach. dusdat.

Maar deze reeks was echt fan-tas-tisch. Je bent tijdens het proces zekerweten gegroeid, al moet ik eerlijk zeggen dat ik Schaakspel leuker vond dan Ogen.

En no problemo! voor alles.<3

Nu op naar Ruïne. (:
oxoxox


tamarastyles
tamarastyles zei op 7 dec 2013 - 16:54:
Ow oeps sorry voor de late reactie!!!
Wauw wat een einde, aids, echt ik zag get niet aankomen. Get ia ook niet heel ernstig, iedereen is toch dood (koude, harde zin) ik had gezien dat je ook nog een bericht in mijn gastenboek had gezet over een nieuw verhaal. Dus dat word smullen hihi

Je verhaal (beide delen) staan zeker weten in mijn favorieten! Ooit lees ik alles terug en dan herriner ik me weer hoe alles ging. Of misschien lees ik mijn kinderen dit later wrl voor whahaha. je was top meid! Dikke love voor die 80K

xxx


Chayenne
Chayenne zei op 4 dec 2013 - 22:44:
Omg ik kan het gewoon niet geloven.
Het beste verhaal ooit geschreven is afgelopen. Hoe treutig
Dit zal me voor altijd, al, tijd, bijblijven. Het is zo mooi, alles klopt, het is zo meeslepend en ik moet eigenlijk eerlijk zeggen dat ik het erg jammer vind dat dit een fanfiction is, ik had het graag als boel gelezen.
Wouw, ik weet gewoon echt even niet wat ik moet zeggen. Ik ben er helemaal sprakeloos van, van het hele verhaal. Het was zo geweldig!
Ik vind het heel jammer dat het is afgelopen, maar ook zoals ik in het vorige hoofdstuk al had gezegd moet er aan elk verhaal een einde komen, anders is het geen verhaal, geen mooie in ieder geval.
Wat betreft dit hoofdstuk: Zayn is dood, en als het goed is heeft hij niks met Perrie gedaan daarna (of toch wel?) dus niemand is er dodelijk ziek van geworden neem ik aan. Goed einde trouwens! K had dat niet verwacht, ne zoals bij alle andere meisjes, waarom die meededen, en het is eigenlijk heel triest maar ook wel logisch.
Ik weet verder niet zo goed wat ik moet zeggen. Ik denk dat als ik op een regenachtige dag niks te doen heb, dat ik het hele verhaal overnieuw lees.
En nogmaals: en ik maak echt geen grapje als ik dit zeg, beste vehaal ooit gelezen.


Xx

(Ik typ dit trouwens op mijn mobiel, dus ik weet niet precies hoeveel typfouten erin zitten)


xDevilBitch
xDevilBitch zei op 4 dec 2013 - 20:37:
En toen was het over.
Ik vind het einde. Geen idee, eindes zijn altijd lastig. Maar het is een beetje ja oké nu, want Zayn is dood en zo. Maar het is aan de andere kant wel echt iets waar ik Kate mee zie eindigen, dus tja. En ik moest even nadenken wat er ook al weer precies met Deborah was gebeurd, want Schaakspel is natuurlijk alweer even geleden.
Nou, dit was het dan. Heel erg bedankt Bo! Ogen was, netzoals je andere verhalen, weer echt geweldig. Het was spannend, je had geweldige OCs en je hebt m'n hart gebroken.


1Dzayn
1Dzayn zei op 4 dec 2013 - 20:27:
woaahhh. Oke, die zag ik niet aankomen. Deborah had aids, wat dus overging op Zayn. Nou ja, hij is dood (snif) dus veel schade heeft dat niet aangericht, tenzij. Tenzij het natuurlijk naar Perrie is gegaan..... *gasps*

Awh, no problemo meid. Je schrijft ongelofelijk goed en daarnaast. Ik moest het vervolg natuurlijk wel lezen Anders blijf ik met zoveel vragen and stuff zitten. Het voelde ook helemaal niet als 80K (80 K are you freaking serious, that's so freaking much) simpelweg omdat het een steengoed vervolg was!

Ik ga zeker weten ook met je andere verhalen meelezen, mochten die natuurlijk komen.
-xxx-