Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » One Direction » Crazy {Afgerond} » 18 ~ The best comming home!

Crazy {Afgerond}

24 dec 2014 - 21:08

979

2

307



18 ~ The best comming home!

Image and video hosting by TinyPic

‘Ik haat bussen.’ Zucht Rachel. En gelijk heeft ze. Bussen zijn de stomste vervoermiddelen die je maar kunt hebben. ‘Waarom?’ Vraagt Chantal. We gaan helemaal achteraan in de bus zitten. ‘Een bus wordt altijd bestuurd door zo’n lelijke, ouwe vent!’ Roep ik net iets te hard waardoor de chauffeur beledigd omkijkt. ‘Bedankt.’ Zegt een jonge man. Ik frons mijn wenkbrauwen en herken hem. ‘Jai?!’ Gilt Rachel en rent naar de bestuurder toe. ‘Nee,’ lacht hij. ‘Luke. Zijn tweelingbroer.’ Ik grinnik. Ik had het verschil wel kunnen zien eigenlijk. Rachel neemt verward plaats op de bank precies geschikt voor onze hoeveelheid personen. De bus start met rijden wat aanleiding geeft tot verveling. Vraag me niet hoe het komt, maar in de bus raak ik altijd verveeld. Aangezien de busrit zo’n anderhalf uur gaat duren pak ik mijn laptop uit mijn tas en besluit een film te gaan kijken. Ik zet Kick-Ass 2 op wat me aan het denken zet. Het is een spectaculaire film waarin ik altijd al in wil en wilde spelen en nu heb ik de kans, laat ik hem voorbij gaan. Alleen omdat ik boos ben op Aaron, wat eigenlijk mijn eigen schuld is omdat ik Nash zoende. Ik, en Aaron werd niet eens boos op mij maar op Nash. Waarschijnlijk kwam het door die dag, ik voelde me toch al niet zo vrolijk net zoals de laatste weken. Als ik thuis ben zal iedereen me vragen wat er met me is gebeurt. Het is ook raar dat iemand opeens slimmer en serieuzer wordt. Misschien is dat de leeftijd? Nadja tikt me aan. Ik trek de dopjes uit mijn oren en luister naar wat er zo tegen me gezegd word. ‘Weet je zeker dat je niet meer met de film wil meedoen?’ Ik haal mijn schouders op. ‘Misschien is het wel een kans die zo wegloopt, maar wie zegt dat ik er nog wel zin in heb? De Kerstman niet hoor.’ Nadja grinnikt kort en richt zich dan weer op haar mobiel. Ik mis mijn familie wel hoor.

Oh, dit heb ik gemist! De straat waar ík in woon is helemaal versierd met kerstspullen. Een glimlach verschijnt op mijn gezicht. Als het goed is, is iedereen thuis op dit moment. Behalve mam dan… Maar ik ga er niet al teveel aan denken want anders word het een treurige Kerst. Ik ren met mijn grote tas over mijn schouder naar de deur waar ik vervolgens op klop. Een slaperige kop opent de deur. ‘Jake!’ Gil ik waardoor zijn ogen wijd worden opengesperd. ‘Zoey?’ Hij wrijft in zijn ogen. Ik knik en vlieg hem om de hals. Verbaasd van het gegil komen pap en Lindy ook eens een kijkje nemen. ‘Zoey!’ Roepen ze en trekken ons in een groepsknuffel.
Na de knuffel neemt pap me mee naar binnen waar alles zo mooi versierd is. Ik giechel wanneer Jake een mok warme chocomel met slagroom erop brengt. ‘En hoe zit het met Rachel?’ Vraagt hij meteen. Ik grinnik. ‘Ze heeft een vriendje.’
‘Wie?!’
‘Jai Brooks. Of ja, ze hebben nog niks maar ja.’
‘Dus ik heb nog kans?’
‘Nope.’
‘Damn…’
‘Sorry broertje.’ Ik sla mijn arm om zijn schouder en leg mijn hoofd tegen zijn borst. ‘Hoe gaat het met jouw vriendje, Aaron zei je.’ Lindy komt langs me zitten aan de andere kant. ‘Het is uit,’ zeg ik kort en gevoelloos. ‘Aha. Je kiest dus toch voor Zayn.’
‘No fucking way.’ Ik neem een slok van mijn chocomel. ‘Die gozer wil me alsnog vermoorden.’ Pap die ons al de hele tijd af heeft geluisterd komt er ook gezellig bij zitten. ‘Ik sla hem kapot.’ Zegt hij. Ik frons mijn wenkbrauwen. ‘Kapot?’
‘Kapot ja.’
‘Iel.’
‘Inderdaad.’
Prachtige gesprekken met papa… Opeens gaat mijn mobiel af.
‘Hey, met Zoë.’
‘Ik ga je verrassen, neem je vriendinnen mee naar de Starbucks in het winkelcentrum.’ En opgehangen. Wie was dat? Ik heb geen keuze en ga met mijn vriendinnen naar Starbucks.

‘Iel. Dadelijk wacht een of andere pedo ons op.’ Is Rachels fantasie. ‘Blijven doordromen Rach.’ Lacht Chantal. ‘Ja, weet je wat ik vannacht heb gedro-’
‘Ieeeeeeeeeeeeeeeeeee!’ Gilt Nadja opeens. Verbaasd kijken we op. Dan pas merken ik dat de jongens aan een tafel zitten. Aaron ook, hij ziet er weer supergoed uit. Hij staat op en loopt naar me toe. ‘I-’ Ik laat hem niet uitpraten en vlieg hem om de hals. ‘Ben je voor mij terug gekomen?’ Vraag ik in zijn nek. ‘Natuurlijk, ik kan niet zonder je.’ Door die lieve woorden kan ik mezelf niet beheersen… Voordat ik het weet zoen ik al met Aaron.
Na de kus zie ik de jongens met mijn vriendinnen zoenen. Het maakt me blij waardoor ik hyper word. ‘Happy New Year!’ Gil ik waardoor alle mensen me verbaasd aankijken. ‘Nee? Nog geen nieuwjaar?’ Zeg ik blozend. Opeens staan alle mensen die zitten in Starbucks op en beginnen te roepen: ‘Merry Christmas!’ Ik doe ook gezellig mee en dans op de muziek samen met Aaron. Rachel met Jai. Chantal en Niall. Nadja en Liam. Dit is de beste comming home ever!

Hey peeps. Ik ga hierna t epiloog posten want het is gewoon tijd voor het einde. Het voelt zo… Ik ga er super veel mijn best op doen om het zo leuk mogelijk voor jullie te maken. En wie weet maak ik wel een vervolg want daar heb ik wel inspiratie voor. En dan komen er nog meer karakters bij. Sorry voor dit korte en flut hoofdstuk maar ik vond dat ik perse iets voor jullie moest posten anders duurde het zo super lang. Ongeveer drie miljoen jaar of zo… But, I wish you a merry christmas girls! And a happy new year… Maak er iets leuks van C: Ik zal trouwens ook nog proberen om het hoofdstuk morgen af te hebben en in de avond te posten of in de morgen of middag, idk ligt aan mij…
So tell me if you want a vervolg


Reacties:


Nadja
Nadja zei op 25 dec 2014 - 11:12:
Woah Liam ____


xHiimacookie zei op 24 dec 2014 - 22:41:
Mwhaha dat met die bus. Jai? Nee ik ben Luke so akward.