Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Forum » Stamcafé » Schrijfwedstrijd

Schrijfwedstrijd

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 2 aug 2014 - 14:52:
Ja, we doen er nog een! De vorige keer is het me erg goed bevallen, dus ik wil het graag nog een keertje doen. Ik hoop dat jullie er ook weer zin in hebben. Hieronder zal ik de nodige dingen op een rijtje zetten:

Wie mag er meedoen?
Iedereen met een account op FanFic.nl mag meedoen.

Hoe doe je mee?
Net zoals de vorige keer: je inschrijving is meteen je eerste inzending. Dus als je mee wilt doen, lever je opdracht 1 (vóór de deadline) in, en dan ben je ingeschreven.

Hoe lever je in?
Maak een fanfictie aan met de naam “Schrijfwedstrijd”. Je post elke opdracht daarin als een nieuw hoofdstuk. De link naar de geüploade opdracht plaats je hier, zodat ik weet dat je hem hebt gemaakt en hebt ingeleverd. Overigens mag je meerdere schrijfwedstrijden in dezelfde fanfictie “Schrijfwedstrijd” posten, als het voor mij maar duidelijk is waar ik je inzendingen kan vinden. Dus als jij van mijn/Kols/iemand anders eerdere schrijfwedstrijd al een fanfictie “Schrijfwedstrijd” hebt, mag je die gewoon hergebruiken.
Let op: als je je opdracht aanpast, kan ik dit zien via de datum die erboven staat. Zorg dat je ná de deadline geen aanpassingen meer maakt, want dan geldt je hele opdracht als te laat ingeleverd.

Waarop word je beoordeeld?
Je wordt voornamelijk beoordeeld op originaliteit, uitvoer van de opdracht, stijl, geloofwaardigheid, personages, verhaallijn en dergelijke. Met andere woorden: is je verhaal goed of niet? Hiervoor krijg je een totaalcijfer van tussen de 0 en 10. Voor elke spelfout die je maakt, krijg je 0,1 aftrek. Voor grammaticale fouten geldt hetzelfde. Lees je werk dus goed na voor je het inlevert, anders gooi je punten weg. Dit keer ga ik wel ietsje liever zijn voor jullie: je eerste twee fouten krijg je gratis. Daarna begin ik met tellen. Dus maak je drie foutjes krijg je 0,1 aftrek, maak je vier foutjes 0,2 etc.
Tip: ik zie de titel ook als onderdeel van je verhaal. Geen titel is 0,5 aftrek (en “Opdracht 1” is geen titel)!
Als je het minimum aantal woorden niet haalt of het maximum overschrijdt, krijg je overigens ook 0,1 punt aftrek per afwijkend woord.

Hoe verloopt de wedstrijd?
Voor elke opdracht krijg je een cijfer. Al deze cijfers samen vormen je gemiddelde. Elk cijfer telt even zwaar mee.
Het is een afvalrace: elke ronde valt er iemand af. Als je niets inlevert (dit is dus pas vanaf ronde twee van toepassing), lig je eruit. Als iedereen inlevert, ligt degene eruit die op dat moment het laagste gemiddelde heeft.
De finale doe ik het liefst met drie schrijfsters, maar ik weet niet hoe druk ik het volgend jaar ga krijgen. Als ik écht geen tijd meer heb om de wedstrijd bij te houden, dan doe ik een vroegtijdige finale, zodat we het in ieder geval netjes kunnen afronden. De winnaar is degene die de finale uitkomt met het hoogste gemiddelde cijfer.

Oneens met mijn beoordeling?
Probeer dit eerst met mij te regelen: misschien heb ik een fout gemaakt of iets verkeerd geïnterpreteerd. Als je dan nog steeds vindt dat ik onredelijk ben geweest, kun je contact opnemen met één van onze mods (CosmicPurple, Eliros, xEmma). Maar ik ga ervanuit dat dit niet nodig zal zijn.

Deelneemsters:
1. Chayenne [7,4][7,1]
2. KolaLollie [9,3]
3. 1Dzayn [7,4][5,9]
4. Krewella [8,2][7,2]
5. xcarrotx [7,1]
6. Nynlufx [7,3][8,0]
7. xNadezhda [9,2][9,1]
8. xJustMe [9,0]
9. missxangel [7,0]
10. Pline [6,6][[6,0]
11. LindjeX1DX [6,0]
12. Merula [7,4][7,5]
13. MelintjeX1DX [6,1][6,4]
14. MyReflection [7,8][7,0]
15. MoonRocker [7,8][8,8]
16. MariTom [7,9]
17. xDevilBitch [8,8][8,4]
18. realMe [7,3][5,6]
19. Bliebxx [7,8][7,4]
De inschrijvingen zijn gesloten!

Vragen kun je me altijd stellen – in dit topic, in PB of in GB.

Opdracht 1
Vijf minuten. Niet vijf minuten schrijven, niet vijf minuten lezen, nee, je verhaal duurt vijf minuten. Hetgeen je personages meemaken duurt maximaal vijf minuten. Wie je personages zijn en wat ze meemaken en hoe ze het meemaken en waarom en waar – dat mag je allemaal zelf weten. Als het zich maar binnen vijf minuten afspeelt.
Nog een klein dingetje: ik wil geen uitgebreide flashbacks (of flashforwards, for that matter) die zich voor (na) deze vijf minuten afspelen, want dan duurt het dus eigenlijk langer dan vijf minuten.
Minimum aantal woorden: 1
Maximum aantal woorden: 750
Deadline: 28 augustus 2014 om 20:00

Opdracht 2
Kennen jullie Sébastien Lifshitz? Hij is een filmmaker, maar dat is nu niet belangrijk. Ik wil het hebben over zijn boek ‘The Invisibles’. Dat is een verzameling van allemaal foto’s van homoseksuele stelletjes uit tijden waarin homoseksualiteit nog niet geaccepteerd werd. Ik heb hier voor jullie een verzameling van die foto’s, en jullie gaan er een stukje over schrijven. Hoe, dat mogen jullie helemaal zelf weten.
Jullie kiezen allemaal zelf een foto. Als je gekozen hebt, geef dat dan even door. Wie het eerst komt, wie het eerst maalt: elke optie mag maar door één iemand gekozen worden. Je keuze telt alleen als je haar doorgeeft in dit topic (dus keuzes via PB/GB o.i.d. tellen niet mee). De keuzes zijn als volgt:
1. MelintjeX1DX
2. xcarrotx
3. MyReflection
4. Merula
5. Bliebxx
6. 1Dzayn
7.
8. xDevilBitch
9. MariTom
10. Pline
11. Nynlufx
12. realMe
13. xJustMe
14. MoonRocker
15. xNadezhda
16. Chayenne
17. missxangel
18. Krewella
19.
Mininum aantal woorden: 250
Maximam aantal woorden: 1250
Deadline: 22 september om 20:00

Opdracht 3
FanFic.nl! We hebben in de afgelopen zes jaar een prachtig archief aan fanficties opgebouwd, en daar gaan we in deze opdracht gebruik van maken. In alle tientallen verhalen op deze site zijn er natuurlijk honderden personages geboren. Jullie gaan werken met die personages, en wel als volgt: jullie kiezen allemaal een personage uit een verhaal dat op deze site staat. Er zijn vier eisen aan het personage:
1. Ik heb minstens één verhaal waarin het personage een rol speelt (gedeeltelijk) gelezen, zodat ik het personage ken. Je kunt zien of ik het verhaal heb gelezen aan de hand van reacties onder hoofdstukken. Als ik niet heb gereageerd, heb ik het niet gelezen! Kleinigheidje: als ik het niet heb gelezen, kun je me een pb’tje sturen, dan kan ik kijken of ik tijd en zin heb om het desbetreffende verhaal alsnog (gedeeltelijk) te lezen, zodat je het personage alsnog kunt gebruiken.
2. Het personage is geen bestaand persoon. Ik wil geen personages die Harry zijn, of Louis of Bill of Nadezhda. Ik wil originele personages.
3. Het personage is niet je eigen personage.
4. Je hebt de schrijfster om toestemming gevraagd om haar personage te gebruiken, en zij heeft jou toestemming gegeven! Het zonder toestemming gebruiken van personages valt onder plagiaat, en plagiaat leidt direct tot diskwalificatie.

Mininum aantal woorden: 400
Maximam aantal woorden: 1750
Deadline: 30 oktober om 18.00



Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 2 aug 2014 - 15:07:
De deadline is misschien een beetje laat, maar ik dacht dat het misschien handig zou zijn in verband met vakanties en zo.

CosmicPurple
CosmicPurple

CosmicPurple is offline

[9912]
CosmicPurple zei op 2 aug 2014 - 15:09:
I'M IN.

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 2 aug 2014 - 15:15:
You better be, pushing me like you did.

Chayenne
Chayenne

Chayenne is offline

[4831]
Chayenne zei op 2 aug 2014 - 15:37:
JAJAJAJAJAJJAJA
Ik ben blij.
Heel erg.
HEELHEELHEELHEEL
erg

MariTom
MariTom

MariTom is offline

[4229]
MariTom zei op 2 aug 2014 - 17:04:
Woooooooop! Zodra ik terug ben uit Frankrijk ga ik aan de slag! Leuke opdracht, maar wel moeilijk haha.

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 2 aug 2014 - 17:11:
Her is niet de bedoeling dat het makkelijk is. (:

xDevilBitch
xDevilBitch

xDevilBitch is offline

[10099]
xDevilBitch zei op 2 aug 2014 - 17:56:
Bo, mag ik je nog eens vertellen hoe gaaf jouw opdrachten zijn?

Chayenne
Chayenne

Chayenne is offline

[4831]
Chayenne zei op 2 aug 2014 - 17:56:
Bo, mag ik je nog eens vertellen hoe gaaf jouw opdrachten zijn?


+1

1Dzayn
1Dzayn

1Dzayn is offline

[5362]
1Dzayn zei op 2 aug 2014 - 19:19:
Bo, mag ik je nog eens vertellen hoe gaaf jouw opdrachten zijn?


+1

DE OPDRACHT THO! I love it haha

Krewella
Krewella

Krewella is offline

[2289]
Krewella zei op 2 aug 2014 - 19:34:
Jaaaaa i'm in! <3

Chayenne
Chayenne

Chayenne is offline

[4831]
Chayenne zei op 2 aug 2014 - 23:22:
Je mocht toch originals én fanficties inleveren?

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 2 aug 2014 - 23:22:
Ja, klopt.

Chayenne
Chayenne

Chayenne is offline

[4831]
Chayenne zei op 3 aug 2014 - 0:20:
Tadaa

Hij is honestly niet definitief. Hij is heel onrealistisch en er zitten nog schrijffouten in, dus misschien schrijf ik hem wel overnieuw. Maar ik zit op de iPad en kan hem hier niet op laten staan. (Mijn neefjes zullen dan zo lief zijn om hem te verwijderen -.-) dus ik lever hem gewoon alvast in.

1Dtjetanya
1Dtjetanya is offline

[2]
1Dtjetanya zei op 3 aug 2014 - 1:15:
Ik wil wel meedoen

realMe
realMe

realMe is offline

[2181]
realMe zei op 3 aug 2014 - 9:45:
Ik ga het weer proberen. Even op ideeën komen. Moet te doen zijn.



1 2 3 4 5 6 7 8 9 10