Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Forum » Schrijver ID's » Lily's SchrijversID

Lily's SchrijversID

Lily
Lily

Lily is offline

[53]
Lily zei op 4 mei 2016 - 1:08:
Verhalen

Het Verlaten van de Oase
Bang dat het men alleen om zijn familienaam ging en niet om hemzelf, jaagde Albus Potter iedereen weg die met hem bevriend probeerde te raken. Zelf was hij meer dan tevreden met deze situatie, hij wilde niet in de schijnwerpers staan. In zijn zesde jaar verstoorde echter iemand zijn oase van rust.
"Je bent best wel een minkukel, wist je dat?"
Hij keek op van zijn boek en zag een meisje met haar handen in haar zij voor hem staan. Ze had een opvallend grote neus.
"Pardon?"
"Oh sorry!" Het volume lag tegen het schreeuwen aan. "Verstaat Uwe Majesteit me alleen als ik eerst heb gebogen?" Ze boog zo diep voor hem dat haar neus bijna haar knieën raakte. "Je bent best wel een minkukel," herhaalde ze kalm.

Standalones
1. Het nieuwe eind (Olivier Plank)
Het liefdesverhaal van Danaës moeder kent sinds kort een ander einde. Oude Klare's Jonge borrel zou moeten helpen bij de verwerking.
“Een, twee, drie,” telde ze en ze trok haar moeder mee terwijl ze opstond.
Haar moeder wankelde op haar benen. Ze sprak met een dubbele tong: “W-weet je, liefje, ik was even oud als jij nu bent toen ik verliefd werd op je vader.”
2. Eindelijk (Roos Wemel x Scorpius Malfidus)
Roos verlaat Zweinstein voor de allerlaatste keer. Haar gedachten blijven hangen bij een jaargenoot die ze misschien nooit meer ziet.
Zwadderaars hadden het zwaar gehad. Enige rivaliteit had altijd bestaan tussen de afdelingen, maar de drie andere afdelingen hadden samen een front gevormd en weigerden Zwadderaars als medemensen te zien. Elfjarigen keken elkaar woest, beschuldigend en achterdochtig aan omdat hun ouders de littekens van de oorlog aan hen overgedragen hadden.
3. Geheimen (Draco Malfidus)
De Strijders van Perkamentus en het Inquisitiekorps staan recht tegenover elkaar. Strafwerk brengt twee leerlingen echter dichter bij elkaar.
De pijn in haar hand werd erger, maar ze weigerde het te laten merken. Dapper pende ze verder, beschreef ze het perkament met haar eigen bloed. De huid van haar handrug was opengespleten om de tekst Ik zal niet verraden te vormen.
4. Onbeantwoord (Scorpius Malfidus)
Scorpius is betoverd door schoonheid, maar wint haar niet makkelijk voor zich.
Geïntrigeerd en onbeschaamd bleef hij naar haar kijken. Hij keek gefascineerd naar kleine, gewone handelingen. Hij keek hoe ze met haar ranke vingers haar bruine haren achter haar oor duwde; het viel hem op dat ze een ringetje door de bovenkant van haar oorschelp had. Hij keek hoe ze met het puntje van haar tong haar bovenlip volgde; Scorpius voelde zijn hart sneller kloppen.
5. Opnieuw (Draco Malfidus)
Draco besluit na jaren terug te keren naar Zweinstein. Hij wist niet wat hij moest verwachten, maar dit in ieder geval niet.
De gruwelijke taferelen die hij vanaf zijn zestiende begon te aanschouwen, grepen hem indrukwekkend veel meer aan dan hij verwacht had. Hij had verwacht de adrenaline door zijn lijf te voelen pompen, het prachtig te vinden de gruwelijkheden te zien zolang het maar modderbloedjes betrof en alles gemakkelijk van zich af te kunnen schudden nadat het voorbij was. Het was telkens echter angst dat door zijn lijf pompte, hij wilde Verdwijnselen wanneer hij gruwelijkheden zag en hij werd achtervolgd door nachtmerries.
6. Over het redden van de wereld (Hermelien Griffel & Draco Malfidus)
Niet alle steun is verwacht.
“Het valt me eigenlijk wel een beetje tegen hoor,” zei hij terwijl hij weer naar buiten staarde. “Een van de drie die de wereld gaat redden, gevloerd door simpel liefdesverdriet voor een sukkel.”
“Ik weet niet of we de wereld gaan redden,” zei Hermelien, verbaasd door Malfidus’ houding.
7. 23 (Scorpius Malfidus & Roos Wemel)
Sommige dingen lukken niet in een keer.
Scorpius herhaalde alles wat Roos over stafbewegingen had gezegd en probeerde het tot een succes te brengen. Meteen voelde het alsof zijn wenkbrauwen uit zijn gezicht werden gerukt.
Roos lachte. “De spreuk moet niet lijden onder de aandacht voor de stafbewegingen. Kan je zelf je wenkbrauwen terugtoveren? Je hebt nu geen wenkbrauwen meer om mee te oefenen.”
8. Blauwe herinneringen (Draco Malfidus & Scorpius Malfidus)
Mais dans tes yeux entrouverts deux petites vagues sont restées.
Démons et merveilles, vent et marées;
Deux petites vagues pour me noyer.
Ze had niet genoeg kracht om haar ogen helemaal te openen, maar zelfs door de wimpers heen zag hij haar blauwe irissen waar hij zulke mooie herinneringen aan had.
9. Broederliefde (Hermelien Griffel & Ron Wemel)
Hermelien heeft haar relatie met Ron verbroken en is verliefd geworden op iemand anders; Ron heeft er echter moeite met dat ze precies op hém verliefd moest worden.
Hermelien draaide zich met een ruk om. “Waarom moet het bij jou altijd over de oorlog gaan?” gilde ze. “Houd je mond over de oorlog, je bent gewoon jaloers!”
“NATUURLIJK BEN IK JALOERS!” bulderde Ron.
10. Losbreken (Scorpius Malfidus)
Scorpius voelt de boeien van zijn familiegeschiedenis branden.
Bloedstatus was ook minder belangrijk geworden. Wat men tegenwoordig belangrijk vond, was of iemands familie vroeger in Zwadderich had gezeten.
Het was een verrassing geweest toen Scorpius in Ravenklauw werd geplaatst.
11. Icarus' verhaal
De Dreuzelversie van deze mythe is niet de waarheid.
Het echte verhaal was echter gruwelijker. In het Dreuzelverhaal was het de schuld van Icarus geweest dat hij was neergestort; het was echter de schuld van zijn vader geweest.
12. 5AM (Scorpius Malfidus x Albus Potter)Het was een bijzondere avond voor de twee zonen van vijanden.
Scorpius moest ook lachen. “Dat had ook niet anders gekund. De zoon van Harry Potter met de zoon van Draco Malfidus, ik zou bijna beledigd zijn als de Heks&Haard er niets over schrijft.”
13. Het maken van een brownie (Ron Wemel x Hermelien Griffel)
Dreuzelvaardigheden zijn nog niet zo makkelijk.
Hermelien wist duidelijk dat zijn talenten niet in de kookkunsten lagen. Op het pak stond groot “Alleen water toevoegen!”.



Kayley
Kayley

Kayley is offline

[15313]
Kayley zei op 4 mei 2016 - 13:21:
Als er iemand nog twijfelt om Lily's verhalen te lezen: ik heb zowel Het Verlaten van de Oase als één van haar standalones gelezen en ze zijn echt heel goed! <3

Lily
Lily

Lily is offline

[53]
Lily zei op 5 mei 2016 - 20:59:
Wat leuk om te horen, dankjewel!

Lily
Lily

Lily is offline

[53]
Lily zei op 20 juni 2017 - 23:12:
Ik ben een tijdje afwezig geweest, maar heb net een standalone (van bijna drieduizend woorden, oeps) gepost over Draco Malfidus, tien jaar na de oorlog. Ik zou het leuk vinden als iemand het zou willen bekijken! Alstu

Cynthia
Cynthia

Cynthia is offline

[1345]
Cynthia zei op 21 juni 2017 - 23:21:
leuk dat je weer iets hebt gepost <3

Kayley
Kayley

Kayley is offline

[15313]
Kayley zei op 24 juni 2017 - 13:32:
Ik ga 'm een deze dagen lezen!

Lily
Lily

Lily is offline

[53]
Lily zei op 24 juni 2017 - 13:44:
Wat een lieve reacties, dames! Ik ben weer een beetje aan het schrijven geraakt doordat ik weer ben begonnen met het lezen van Harry Potter-fanficties. Het zijn wat vlugge schrijfsels, maar ik hoop dat het iemand alsnog kan vermaken!
Ik heb zelfs weer een stukje geschreven, dit is wel een wat behapbaarder formaat haha. Over het redden van de wereld