Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Forum » Stamcafé » Het Boekentopic VI

Het Boekentopic VI

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12
Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 9 mei 2016 - 19:17:
Zes alweer, stelletje book dragons dat we zijn.



1Dzayn
1Dzayn

1Dzayn is offline

[5362]
1Dzayn zei op 29 mei 2016 - 19:26:
The girl who saved the king of sweden en a game of thrones besteld
Ready to read again

Kayley
Kayley

Kayley is offline

[15313]
Kayley zei op 31 mei 2016 - 19:26:
Een vraagje aan mensen die high fantasy lezen: hoe snel gaan jullie daar doorheen?
Ik lees Robin Hobb en het is heel fijn maar het gaat zoveel trager dan niet-high fantasy, ondanks dat het Engels niet zoveel moeilijker is. Normaal gezien lees ik gemakkelijk 200-400 bladzijden op een dag, nu kom ik misschien net aan 100?
Over A Game of Thrones deed ik ook al een week.

Rebella
Rebella

Rebella is offline

[597]
Rebella zei op 31 mei 2016 - 19:47:
Ik moet zeggen dat ik nooit zo goed het verschil tussen high-fantasy en niet high-fantasy. Maar dingen als Tolkien lees ik (met pauzes vanwege een gewoon leven, niet mee gerekend) in ongeveer... een week? uit.
Over De Nevelen van Avalon heb ik anderhalve week gedaan, al kan dat ook liggen aan het feit dat het een behoorlijke pil is, zelfs voor mij maatstaven.

Kayley
Kayley

Kayley is offline

[15313]
Kayley zei op 31 mei 2016 - 19:52:
High fantasy is een andere wereld dan de onze en low fantasy is onze wereld.
Maar ik doelde met mijn vraag wel op de Hobbs/Tolkiens/Martins/Sandersons van de literatuurwereld, ja.

1Dzayn
1Dzayn

1Dzayn is offline

[5362]
1Dzayn zei op 31 mei 2016 - 21:34:
Ik heb ooit lang geleden Hobb gelezen en dan zijn reeks met de zeeslangen (ik weet de naam niet meer) maar daar ben ik best wel snel doorheen gegaan. Volgens mij rond de drie/vier dagen. Maar volgens mij ligt het meer aan of het me interesseert of niet.

Kayley
Kayley

Kayley is offline

[15313]
Kayley zei op 31 mei 2016 - 21:39:
Haar*. Ze is een vrouw.
Maar hmm. Dan is het helemaal vreemd, want ik vind haar boeken echt best interessant en ik denk nu niet dat er veel verschil zit tussen Nederlands en Engels.
Al lees jij misschien twee keer zo snel als mij, wie weet.

xNadezhda
xNadezhda is offline

[7882]
xNadezhda zei op 31 mei 2016 - 21:39:
(Robin Hobb is een vrouw, Iv.)

Ik lees niet zoveel high fantasy meer, dus ik weet 't niet zo goed, maar ik geloof niet dat ik er veel langzamer doorheen kwam dan door andere boeken toen ik het nog wel las. Volgens mij is het meer een kwestie van oefening. Als je niet zo vaak high fantasy leest, dan zal 't wat langzamer gaan, ja. Het is toch een vrij specifiek genre, met vrij specifieke tropes en stijlen.

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 31 mei 2016 - 22:16:
Martin z'n boeken zijn ook heel compact. Veel meer woorden per pagina vergeleken met de meeste boeken. Dat maakt ook wel verschil.

Kayley
Kayley

Kayley is offline

[15313]
Kayley zei op 1 juni 2016 - 8:27:
@Dezh: you're probably right. c: Ik las het vroeger niet zoveel, maar nu wel steeds meer. Dus misschien gaat het nu wel steeds sneller.
@Bo: oh ja, goed punt! Hobb is ook best wel compact, dus misschien misjudge ik mijn tempo wel gewoon omdat er meer op een bladzijde staat.

Ik hoop iig snel door Assassin's Quest heen te komen want ik kan me op geen enkel ander boek focussen zolang ik niet weet of Fitz het boek wel overleeft.

Rebella
Rebella

Rebella is offline

[597]
Rebella zei op 1 juni 2016 - 14:38:
Hm... Ik weet de schrijfsters niet meer; maar De poort des doods, daar ging ik tamelijk snel doorheen, ook al ben ik na 2 boeken afgehaakt.
Verder heb ik nog niet zoveel ervaring met High-Fantasy... Sci-Fi is meer mijn ding
Star Wars bijvoorbeeld heb ik zover ik weet allemaal gelezen in 1 á 2 maanden (het waren iets van 15 boeken).

Kayley
Kayley

Kayley is offline

[15313]
Kayley zei op 5 juni 2016 - 10:32:
Ik heb Assassin's Quest uit! Nu ben ik echt heel trots op mezelf. En ik wil eigenlijk meteen door naar het eerste boek van de serie die hierop volgt, maar ik heb nog drie boeken waar ik al in begonnen ben en die ik deze maand uit wil lezen. :c

& ik heb al 14/25 categorieën voor de boekenbingo kunnen afkruisen. c:

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 14 juni 2016 - 12:01:
• previous: Scarlet, Marissa Meyer, 452 pagina's
genre: YA, sci-fi
found: het vervolg op Cinder
first sentence: Scarlet was descending toward the alley behind the Rieux Tavern when her portscreen chimed from the passenger seat, followed by an automated voice: "Comm received for Mademoiselle Scarlet Benoit from the Toulouse Law Enforcement Department of Missing Persons."
thoughts: Ja. Ik vond het boek iets minder dan Cinder (de actiescènes waren soms net een beetje niet zo pakkend, de romance tussen Scarlet en Wolf stoorde me aanzienlijk meer dan die tussen Cinder en Kai, überhaupt vond ik Scarlet een storend personage in het begin), maar daar staat tegenover dat Kai af en toe nog om de hoek komt kijken en ik hou van Kai, dat Cinder de most amazing sidekick Captain Thorne krijgt, dat Wolf een interessant personage is en vooral dat Thorne echt heel heel leuk is om over te lezen. So, anyways. Prima boek. (:
recommended: ja (:

• next: eh. Ik denk dat ik eerst maar low level King of Sweden ga lezen terwijl ik m'n tentamens faal.

Kayley
Kayley

Kayley is offline

[15313]
Kayley zei op 18 juni 2016 - 10:54:
Ik heb een vraag! Stel, je vrienden raden je een boek aan, zeggen dat het echt een goed boek is... dus je begint erin te lezen, as one does after a recommendation, maar het begin trekt je er niet bepaald meteen in. Daar bovenop heb je reviews gelezen van het boek waarin staat dat er problemen zijn in het boek waar jij je ook aan zou storen (geen sterke vrouwelijke personages, Gary Stu hoofdpersonage, bv.)... Lees je dan verder en vertrouw je op je vrienden? Of zie je alles hierboven als een teken om er gewoon mee te kappen, want niet alle boeken zijn voor iedereen?

Want in die situatie zit ik nu. :'

1Dzayn
1Dzayn

1Dzayn is offline

[5362]
1Dzayn zei op 18 juni 2016 - 11:17:
Het ligt eraan of je vrienden dezelfde smaak hebben. Als je vrienden hebt die een andere smaak hebben dan jijzelf, zou ik eerder vertrouwen op je eigen ervaringen met het boek dan op je vrienden. Het is sowieso niet echt een schande als je een recommended boek niet leuk vindt.

Kayley
Kayley

Kayley is offline

[15313]
Kayley zei op 18 juni 2016 - 11:22:
Goh, het is half en half. Die vrienden zijn all about high fantasy en dat vind ik wel een fijn genre, alleen lees ik er niet belachelijk veel van, y'know?
Dat is waarom ik recommendations vroeg to begin with en toen kwamen ze met The Name of the Wind op de proppen.



1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12