Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Forum » Stamcafé » Het Algemene Schrijftopic IV

Het Algemene Schrijftopic IV

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
Kayley
Kayley

Kayley is offline

[15313]
Kayley zei op 11 mei 2016 - 6:37:
Hey there, schrijvers van FF!
Deze site kent al heel wat schrijfgerelateerde topic, wat natuurlijk niet vreemd is voor een schrijfsite. Wat FF echter nog een beetje miste, was een algemeen schrijftopic waar users kunnen kletsen over hun schrijfsels en de problemen waar ze tegenaan lopen, en waar users elkaar kunnen helpen. Vandaar de geboorte van dit algemene topic, waar je ons alles wat je kwijt wilt over je schrijfsels kan vertellen. Aan wat voor verhalen schrijf je op dit moment? Over welk fandom schrijf je het liefst? Waar haal je je inspiratie vandaan? Met welk aspect van schrijven heb je het meest moeite? Heb je nog ergens advies over nodig?
Vertel het ons allemaal, we willen het graag weten. Laat de schrijfpraat beginnen!

Nog andere, leuke schrijfgerelateerde topics:
Onze eigen fanficties
Eerste schrijfsels



Kayley
Kayley

Kayley is offline

[15313]
Kayley zei op 11 mei 2016 - 6:47:
@Roos: het fandom is Harry Potter. :' En staat al op mijn profiel, ja. Het heet languit 'you keep blurring in my mind'.

Rebella
Rebella

Rebella is offline

[597]
Rebella zei op 11 mei 2016 - 8:21:
Ahhhh ik ga het lezen!

Cynthia
Cynthia

Cynthia is offline

[1345]
Cynthia zei op 14 mei 2016 - 15:06:
Ik heb eindelijk iets gevonden waaraan ik gemotiveerd ga schrijven. Het gaat over een vriendengroep die veel met harddrugs bezig is en waarbij een aantal langzaam afglijden. Gebaseerd op waarheid. Alleen - kan je 1 verhaal vanuit meerdere main characters schrijven? Jawel, toch?
& tips daarvoor iemand?

Chayenne
Chayenne

Chayenne is offline

[4831]
Chayenne zei op 14 mei 2016 - 15:22:
Tuurlijk ^^ Maar zorg ervoor dat je de lezer laat weten wanneer er van personages gewisseld word. Meestal word er aan het begin van een nieuw hoofdstuk de naam van de personage geschreven waar het ober gaat.
tenminste, ja toch?

Kayley
Kayley

Kayley is offline

[15313]
Kayley zei op 14 mei 2016 - 15:25:
Dat is een manier, maar het is zeker niet de enige.
Maar wat Jen zegt, is zeker wel belangrijk. Zorg er ook voor dat al je POV-personages een eigen stem heeft, anders mis je een beetje het punt van het door meerdere personages te laten vertellen in plaats van de derde persoon omniscient te gebruiken.

Cynthia
Cynthia

Cynthia is offline

[1345]
Cynthia zei op 14 mei 2016 - 16:23:
Met de naam vind ik minder leuk, ik vind het persoonlijk mooi als je ook door de personage zélf voelt vanuit wie het wordt geschreven.
Maar goed, duidelijke karaktereigenschappen dus. Maar dan is de derde persoon wel gewoon een goed perspectief, toch? 1e persoon ben ik niet meer zo weg van, namelijk.

Kayley
Kayley

Kayley is offline

[15313]
Kayley zei op 14 mei 2016 - 16:59:
Je moet er dan wel voor zorgen dat het vrij snel duidelijk wordt, dat je niet pas na vijf alinea's weet vanuit wiens perspectief je heel de tijd zat te lezen.
En derde persoon kan prima, maar dan moet je uitkijken dat het niet alwetend wordt - als in: in je hoofdstukken dan niet meer stoppen dat wat het POV-personage weet, ervaart, hoort, ruikt, voelt, ziet, proeft. Y'know?

Cynthia
Cynthia

Cynthia is offline

[1345]
Cynthia zei op 14 mei 2016 - 17:02:
Oké, ik snap het! Bedankt voor de tips. <3
Ik denk dat het nu wel gaat lukken. Dit keer wel eerst
het hele verhaal maken voor ik ga posten.

xNadezhda
xNadezhda is offline

[7882]
xNadezhda zei op 26 mei 2016 - 0:37:
Dit is de huidige beginalinea van mijn TC-Eurovisie-AU:
If someone had told Bill six months ago that the worst heartbreak of his life would land him a performance at the Eurovision Song Contest, he would now owe that person an apology for scoffing at them. The idea, ridiculous as it sounded, wasn’t just someone’s strange way of looking on the bright side anymore. It had become reality.
Ik weet honestly niet wat ik ervan moet vinden.

Guys, laten we weer stukjes van schrijfsels delen. Waar zijn jullie mee bezig? What are the projects? Details? Hopes, dreams, killed darlings?

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 26 mei 2016 - 6:46:
Het klinkt leuk ^^
En ik zou dingen delen maar ik schrijf niet meer eigenlijk

1Dzayn
1Dzayn

1Dzayn is offline

[5362]
1Dzayn zei op 26 mei 2016 - 9:18:
Ik schrijf niet meer, maar honestly ik ben nu zo excited weer te beginnen, want ik heb alle tijd aangezien ik geen school meer heb

Chayenne
Chayenne

Chayenne is offline

[4831]
Chayenne zei op 26 mei 2016 - 9:41:
Ik schrijf eigenlijk ook niet echt meer, ik RP alleen veel.

xjeszell
xjeszell

xjeszell is offline

[8982]
xjeszell zei op 26 mei 2016 - 16:00:
Ik schrijf eigenlijk alleen nog songteksten en zo nu en dan vanuit m'n prompt-boeken op de tien tot vierentwintig regels die je erbij hebt

Kayley
Kayley

Kayley is offline

[15313]
Kayley zei op 26 mei 2016 - 16:03:
Ik rp en lees veel en ga elke dag naar school en kijk tv series en heb best wel een sociaal leven ( soms, niet áltijd ) en ik schrijf ook gewoon nog. Wel op een lager pitje, maar dat sowieso.
Kan echter niets delen, want mobiel.

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 26 mei 2016 - 16:45:
Ik zeg niet dat ik niet schrijf omdat ik het druk heb, love. Ik heb gewoon nogal een block. Het gaat wel steeds beter en als ik deze stijgende lijn vast kan houden, dan ga ik van de vakantie Achtentwintig afmaken, maar idk. Het heeft niets met tijd te maken. Ik krijg gewoon niets op papier.



1 2 3 4 5 6 7 8 9 10