Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Forum » Stamcafé » Het Algemene Schrijftopic IV

Het Algemene Schrijftopic IV

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20
Kayley
Kayley

Kayley is offline

[15313]
Kayley zei op 11 mei 2016 - 6:37:
Hey there, schrijvers van FF!
Deze site kent al heel wat schrijfgerelateerde topic, wat natuurlijk niet vreemd is voor een schrijfsite. Wat FF echter nog een beetje miste, was een algemeen schrijftopic waar users kunnen kletsen over hun schrijfsels en de problemen waar ze tegenaan lopen, en waar users elkaar kunnen helpen. Vandaar de geboorte van dit algemene topic, waar je ons alles wat je kwijt wilt over je schrijfsels kan vertellen. Aan wat voor verhalen schrijf je op dit moment? Over welk fandom schrijf je het liefst? Waar haal je je inspiratie vandaan? Met welk aspect van schrijven heb je het meest moeite? Heb je nog ergens advies over nodig?
Vertel het ons allemaal, we willen het graag weten. Laat de schrijfpraat beginnen!

Nog andere, leuke schrijfgerelateerde topics:
Onze eigen fanficties
Eerste schrijfsels



Kayley
Kayley

Kayley is offline

[15313]
Kayley zei op 6 juli 2017 - 10:13:
Dat hangt volledig van Lily af. Er zal uiteindelijk wel een topic over komen.

Lily
Lily

Lily is offline

[53]
Lily zei op 9 juli 2017 - 16:32:
Ik ben er mee bezig! No worries

Kayley
Kayley

Kayley is offline

[15313]
Kayley zei op 10 juli 2017 - 13:54:
Ik ben mezelf aan het motiveren door mezelf een stukje chocolade te beloven voor elke 200 woorden die ik schrijf en het werkt - niet heel verbazingwekkend - echt ontzettend goed. (':

Cynthia
Cynthia

Cynthia is offline

[1345]
Cynthia zei op 11 juli 2017 - 10:47:
Haha, slim!

Ik moet ook weer even tijd maken om te schrijven

Kayley
Kayley

Kayley is offline

[15313]
Kayley zei op 11 juli 2017 - 19:32:
Doen, Cyn! Maar echt hè, niet "ga ik doen" en dan komt er niets van, maar "morgen ga ik hier een uurtje voor uittrekken tussen x en x". Anders kom je er nooit aan toe.

Cynthia
Cynthia

Cynthia is offline

[1345]
Cynthia zei op 11 juli 2017 - 19:40:
Ik heb een hoofdstuk geschreven voor het avond eten aan ^^

Kayley
Kayley

Kayley is offline

[15313]
Kayley zei op 16 juli 2017 - 9:53:
Ik ga voor de zoveelste keer proberen nog eens een origineel verhaal te schrijven. Gaat wat worden.

Mijn vaste (jtv-)lezers (zijn er toch een stuk of twintig op twitter alleen al, ik moet nog iets erover posten op ao3) hebben alvast laten weten dat ze meelezen, dus dat is fijn. <3

Hoe gaat het schrijven bij jou, Cyn? En bij de anderen?

Cynthia
Cynthia

Cynthia is offline

[1345]
Cynthia zei op 19 juli 2017 - 11:31:
Oh leuk! Waar gaat je original over Kay?

Bij mij goed! Ik doe het bijna elke dag, een hoofdstuk sowieso (:

Lily
Lily

Lily is offline

[53]
Lily zei op 19 juli 2017 - 13:54:
Sorry dat het topic voor de ficweek zo lang op zich heeft laten wachten, dames (zeker aangezien het niet zoveel werk is, oeps), maar vakantie kwam even tussendoor. Bad time managing on my part, sorry.

Kayley
Kayley

Kayley is offline

[15313]
Kayley zei op 19 juli 2017 - 14:35:
@Cyn: haha, heb echt nog geen idee. Ik moet eigenlijk eens door al mijn schriften gaan, want ik heb her en der plots opgeschreven. Sowieso wordt het iets (urban) fantasy of science fiction, met heel veel vrouwelijke personages want fuck dudes and straight romance.

Cynthia
Cynthia

Cynthia is offline

[1345]
Cynthia zei op 25 juli 2017 - 7:51:
Oké vraagje.

Als je het woord één wilt gebruiken, moeten dan altijd die streepjes erop? Bijvoorbeeld als in: Ze had van hem geen een berichtje gehad.

Maar ik doe dus altijd wél streepjes. Hoe zitten die regeltjes?

Kayley
Kayley

Kayley is offline

[15313]
Kayley zei op 25 juli 2017 - 9:11:
Onze Taal.

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 30 maart 2018 - 16:41:
Misschien werkt dit niet, misschien wel, maar op zich hoeven mensen natuurlijk niet elke dag online te zijn om dit leven in te blazen. Ik weet dat in ieder geval Daan, Kay en ik zachtjes aan toch bezig zijn de boel weer op te pakken. Zijn er hier meer mensen die bezig zijn? En zo ja, waar schrijven jullie aan? En hoe blijven jullie gemotiveerd in het drukke volwassen leven? Laten jullie andere mensen lezen wat je schrijft en zo ja, wie? Schrijven jullie nog fanfictie, of dat niet meer?

Kay en ik hebben het doel gezet dit jaar 50K te schrijven. Ik zit nu net over de 2K met een verhaaltje niveau Faal, maar het is wel heel fijn om weer bezig te zijn en ik merk ook dat ik met de dag weer meer met de woorden ga spelen.

xDevilBitch
xDevilBitch

xDevilBitch is offline

[10099]
xDevilBitch zei op 30 maart 2018 - 17:20:
Ik schrijf ditjes en datjes. Momenteel probeer ik wel toe te werken naar wat korte verhalen van publicabel niveau, maar daarvoor moet ik wel een tijdje ongestoord kunnen werken en dat krijg ik niet helemaal ingepast nu. Maar ik schrijf nu sinds kort elke dag minstens 10 minuten aan iets randoms, en dat bevalt.
Ik ga mezelf denk ik ook 50K ten doel stellen, maar dan wel 50K aan "echt werk" (dus: geen korte frutseltjes, maar wel dingen met (als doel) een kop en een staart).

O, en woensdag was de presentatie van een bundel waar twee van mijn verhalen in staan! Echt heel leuk, en het zijn ook verhalen waar ik best trots op ben.

Nynlufx
Nynlufx

Nynlufx is offline

[616]
Nynlufx zei op 30 maart 2018 - 17:40:
Oh jeetje, ik ben hier al vrij lang niet meer online geweest!

Ik schrijf vrij weinig meer, eigenlijk. Ik heb de laatste maanden al vrij veel last van een writer's block. Laatst had ik wel iets geschreven, maar dat was nog geen duizend woorden. Daarbij heb ik de laatste tijd zoveel deadlines voor school (pws, motivatiebrieven voor studies, leren voor examens) dat het eigenlijk nauwelijks in me op komt, haha.
Ik vind het erg jammer, maar ik hoop na de examens weer iets moois in elkaar te kunnen knutselen (:



1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20