Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Forum » Stamcafé » Het Algemene Schrijftopic IV

Het Algemene Schrijftopic IV

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20
Kayley
Kayley

Kayley is offline

[15313]
Kayley zei op 11 mei 2016 - 6:37:
Hey there, schrijvers van FF!
Deze site kent al heel wat schrijfgerelateerde topic, wat natuurlijk niet vreemd is voor een schrijfsite. Wat FF echter nog een beetje miste, was een algemeen schrijftopic waar users kunnen kletsen over hun schrijfsels en de problemen waar ze tegenaan lopen, en waar users elkaar kunnen helpen. Vandaar de geboorte van dit algemene topic, waar je ons alles wat je kwijt wilt over je schrijfsels kan vertellen. Aan wat voor verhalen schrijf je op dit moment? Over welk fandom schrijf je het liefst? Waar haal je je inspiratie vandaan? Met welk aspect van schrijven heb je het meest moeite? Heb je nog ergens advies over nodig?
Vertel het ons allemaal, we willen het graag weten. Laat de schrijfpraat beginnen!

Nog andere, leuke schrijfgerelateerde topics:
Onze eigen fanficties
Eerste schrijfsels



1Dzayn
1Dzayn

1Dzayn is offline

[5362]
1Dzayn zei op 30 maart 2018 - 17:41:
Ik schrijf nog wel af en toe, en dan vooral toch nog wel fanfictie. Ik kan verhalen die niet af zijn niet achter laten, heel kut haha. Ik heb een beginnetje gemaakt aan een original, maar ik merk toch dat dat op de een of andere manier lastiger is? Heel vreemd mja.

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 30 maart 2018 - 18:17:
@Nynke; hallo. Succes met het laatste jaar, klinkt alsof de boel een stuk stressvoller is dan toen dit fossiel eindexamen deed.
@Iv; is op zich niet raar, denk ik. Je moet alles zelf bedenken bij een original. En wat ik zelf ook merk, is dat je bij fanfictie heel handig dingen kon gebruiken die iedereen weet, die misschien als je een eigen verhaal had geschreven heel erg over the top om de hoek waren gekomen.
Zelf schrijf ik helemaal geen fanfictie meer eigenlijk.

xDevilBitch
xDevilBitch

xDevilBitch is offline

[10099]
xDevilBitch zei op 30 maart 2018 - 19:19:
Ik overweeg nog wel m'n laatste Harry Potter-fic af te maken. Daar zaten toch wel oké stukjes tussen + ik heb de hoofdstukken al gepland, dus het zou een goede oefening in opbouw, dialoog, humor etc. kunnen zijn. Dat is denk ik wel het voordeel van fanfictie schrijven: je hoeft je minder druk om world building en personages te maken, en daardoor kun je je wat meer op andere aspecten focussen. Maar dat maakt het wel lastig als je originals gaat lopen doen, want dan komen die aspecten er bij.

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 30 maart 2018 - 19:21:
In zekere zin, maar dat is wel weer afhankelijk van of je boek/film-fanfictie schrijft of dat je band-fanfictie schrijft. In het laatste geval is het natuurlijk zo dat iedereen de persoonlijkheden van de jongens achter de schermen zelf bedenkt.

xDevilBitch
xDevilBitch

xDevilBitch is offline

[10099]
xDevilBitch zei op 30 maart 2018 - 19:30:
Stimmt, hoewel je denk ik wel een soort van begrenzing inbouwt. Ik kan met goed voorstellen dat als je met een invulling komt die totaal niet aansluit bij wat een groot deel van het fandom in z'n hoofd heeft, dat je daar wel weer aardig op afgerekend wordt. +je kunt je aansluiten bij een fanfictie-beeld wat er van die mensen heerst. Wel uiteenlopender dan bij boeken/films, maar er blijft wel iets van houvast.

Nynlufx
Nynlufx

Nynlufx is offline

[616]
Nynlufx zei op 30 maart 2018 - 19:32:
@Bodine: Thanks! (: ik denk dat het stressniveau wel meevalt, alleen ik ben er niet goed in om een aantal dingen tegelijk te doen. Als het niet te langdurig is kan ik het wel aan, maar ik word er zo druk van in mijn hoofd en dan is alles wat ik de afgelopen zes jaar heb geleerd nauwelijks bereikbaar. Rip.

Ik moet wel zeggen dat ik eigenlijk al zo'n 5 jaar een boekidee in mijn hoofd heb. Ik heb de basis ook al op papier, maar het is gewoon zo moeilijk om het goed aan elkaar te brijen.
Het is wel vrij kinderachtig, but i do like it, so yah.

1Dzayn
1Dzayn

1Dzayn is offline

[5362]
1Dzayn zei op 30 maart 2018 - 19:36:
Ik heb zoveel ideeen in mn hoofd, maar dan vooral toch weer voor fanfics omdat dat zo makkelijk is om op terug te vallen, terwijl je de ideeen zo makkelijk zou om kunnen buigen naar originals. Ik ben gewoon lui ofzo lol

xDevilBitch
xDevilBitch

xDevilBitch is offline

[10099]
xDevilBitch zei op 30 maart 2018 - 19:38:
Deel het (desnoods privé ) zou ik zeggen. Sparren over ideeën kan echt zo helpen.

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 30 maart 2018 - 20:28:
@Nynke; nou, ik heb in ieder geval nooit een motivatiebrief hoeven schrijven voor een universiteit.
@Iv; afhankelijk van je plot kan je inderdaad heel makkelijk ombuigen. Het verhaal dat ik nu schrijf had ook makkelijk Zayn en Harry in de hoofdrol kunnen hebben oid, want uiteindelijk zou het dan een AU zijn en mag ik het allemaal zelf weten. Sowieso boeit het weinig of m'n hoofdpersoon nu rood haar of bruin haar heeft. Als 'ie maar een sukkeltje is. Dus vaak kan je dingen wel omschrijven.

Nynlufx
Nynlufx

Nynlufx is offline

[616]
Nynlufx zei op 30 maart 2018 - 20:47:
@Bodine: volgensmij is dat nieuw ofzo? Ik moest laatst ook al een enquête maken over waarom ik deze studie heb gekozen en hoeveel tijd ik heb geïnvesteerd in onderzoek ernaar. Ik moet ook een aanbevelingsbrief van een leraar uploaden. Ik snap wel een beetje waarom, want het is Internationaal Recht (Engelstalig), maar ik vind het alsnog een beetje vreemd.

1Dzayn
1Dzayn

1Dzayn is offline

[5362]
1Dzayn zei op 30 maart 2018 - 21:38:
Is een motivatiebrief niet alleen voor een fixus?

@bo jaa drm, het zijn ook niet uberspecifieke dingen weet je wel, dus het moet makkelijk kunnen maar om de een of andere reden pak ik dan toch maar weer terug naar fanfic

Nynlufx
Nynlufx

Nynlufx is offline

[616]
Nynlufx zei op 30 maart 2018 - 21:45:
@Iv: vgm is het geen fixus. Het staat nergens namelijk, en ik ga er vanuit dat dat wel wordt vermeld ^^'
Ik sla trouwens ook vaak terug op fanfics. Voelt gewoon vertrouwd, denk ik. Zo ben ik begonnen.

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 30 maart 2018 - 22:03:
Hahaha dan was ik er nooit doorheen gekomen. Ik heb me nergens in verdiept en me ienemienemutte ingeschreven.

En grappig dat jullie met fanfictie begonnen zijn. Ik juist niet, het was voor mij alleen een tussenfase (die zo'n zes tot acht jaar duurde maar hé.

Nynlufx
Nynlufx

Nynlufx is offline

[616]
Nynlufx zei op 30 maart 2018 - 22:16:
Tja, ik las Harry Potter voor het eerst en de ideeën stroomden binnen. Ik had geen typcursus gehad en wilde alles op de computer doen, dus dat ging vrij langzaam, maar ik herinner me dag mijn eerste fanfiction twaalf pagina's lang was, en ik gebruikte geen enters
Ben dat verhaal helemaal kwijt, tho. Computer crashte toen toen ik 11 was. Nogal jammer.

1Dzayn
1Dzayn

1Dzayn is offline

[5362]
1Dzayn zei op 30 maart 2018 - 22:20:
Ik ben toen ik jonger was begonnen met de hand te schrijven aan kleine verhaaltjes, over prinsessen enz, maar ik ben pas echt begonnen te schrijven toen ik deze site ontdekte en dat was fanfic.



1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20