Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Forum » Stamcafé » Het Algemene Schrijftopic IV

Het Algemene Schrijftopic IV

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20
Kayley
Kayley

Kayley is offline

[15313]
Kayley zei op 11 mei 2016 - 6:37:
Hey there, schrijvers van FF!
Deze site kent al heel wat schrijfgerelateerde topic, wat natuurlijk niet vreemd is voor een schrijfsite. Wat FF echter nog een beetje miste, was een algemeen schrijftopic waar users kunnen kletsen over hun schrijfsels en de problemen waar ze tegenaan lopen, en waar users elkaar kunnen helpen. Vandaar de geboorte van dit algemene topic, waar je ons alles wat je kwijt wilt over je schrijfsels kan vertellen. Aan wat voor verhalen schrijf je op dit moment? Over welk fandom schrijf je het liefst? Waar haal je je inspiratie vandaan? Met welk aspect van schrijven heb je het meest moeite? Heb je nog ergens advies over nodig?
Vertel het ons allemaal, we willen het graag weten. Laat de schrijfpraat beginnen!

Nog andere, leuke schrijfgerelateerde topics:
Onze eigen fanficties
Eerste schrijfsels



Nynlufx
Nynlufx

Nynlufx is offline

[616]
Nynlufx zei op 2 april 2018 - 16:07:
Ik schrijf nooit waar mijn ouders bij zijn, omdat die dan altijd op mijn laptop gaan kijken. Zo van, "wat ben je aan het doen?" En dan ondertussen al de tekst zitten te lezen.

1Dzayn
1Dzayn

1Dzayn is offline

[5362]
1Dzayn zei op 2 april 2018 - 16:09:
@Bo Ja dat. En eens. Schrijven is zo persoonlijk, maar ik vind het dan toch fijner om originals te delen, willen ze echt iets lezen, dan fanfics want dan ben je niet zo'n viezerd. Heb je tenminste nog een beetje dignity over

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 2 april 2018 - 16:11:
Pls. I has no dignity.

Kayley
Kayley

Kayley is offline

[15313]
Kayley zei op 2 april 2018 - 16:12:
Jullie mening over fanfictie is echt helemaal opposite van die van mij. Voor mij is er niets mis mee of vreemd aan fanfictie, zeker niet iets vies. De mensen rondom mij voelen zich ook zo. Heb nog geen problemen ondervonden met fanfictie delen aan mensen behalve dan af en toe dingen te moeten uitleggen omdat ze niet in het fandom zitten.

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 2 april 2018 - 16:13:
Maar dat is denk ik ook weer omdat jij op boeken/series schrijft en wij meer op bands. Dat maakt wel verschil hierin.

Kayley
Kayley

Kayley is offline

[15313]
Kayley zei op 2 april 2018 - 16:15:
Ja, fair enough daar, I guess.

1Dzayn
1Dzayn

1Dzayn is offline

[5362]
1Dzayn zei op 2 april 2018 - 16:18:
Ja, ik denk dat dat echt ligt aan het feit dat wij dingen schrijven over mensen die daar buiten echt rond lopen en niet al door iemand anders gecreëerd zijn op papier. Ik wil me er ook niet voor schamen, want fanfictie schrijven is ondertussen een normale vorm van literatuur, maar het dat is iets wat nu eenmaal niet zo simpel komt omdat het vroeger wel dirty was ofzo. Het is een vreemde plaats om te zijn.

xDevilBitch
xDevilBitch

xDevilBitch is offline

[10099]
xDevilBitch zei op 3 april 2018 - 19:45:
Ik heb net een aardig artikel over fanfictie getikt voor het blad van m'n vereniging, maar ze hoeven m'n ao3 niet zo nodig te vinden. Staat erg belabberde smut op thanks fic exchange.
Voor wie ook productief elke dag wil schrijven: 10 minuten als je net opstaat is eigenlijk nog beter dan voor het slapengaan (je hebt geen idee wat je in godsnaam aan het schrijven bent, topidee). Moet je wel de motivatie opbrengen om helemaal overeind te gaan zitten en een pen te pakken, dat wel.

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 4 april 2018 - 16:13:
Maar opstaan is al zo moeilijk.

1Dzayn
1Dzayn

1Dzayn is offline

[5362]
1Dzayn zei op 4 april 2018 - 19:09:
Oh how i wish, als ik ‘s ochtends opsta heb ik meestal maar net genoeg tijd om te doen wat ik moet doen voordat ik weg moet naar werk.

xjeszell
xjeszell

xjeszell is offline

[8982]
xjeszell zei op 4 april 2018 - 19:13:
Ik ben er een beetje uit, haha. Ik ben soms wel bezig met dingen die meer naar songteksten of poetry of zo neigen. Moet zeggen dat dat mij ook steeds meer trekt tegenwoordig.

Ik wilde laatst meedoen aan een wedstrijd, maar dat moest in het Nederlands en als ik ergens mee bezig ben, doe ik dat ook liever in het Engels. Dus dat was een beetje jammer.

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 6 april 2018 - 8:59:
Zo, het duurde echt heel lang voor ik "ik ben er een beetje uit" begreep als iets anders dan "ik heb een beslissing gemaakt". Goeie morgen, Bodine.

Intussen heb ik alweer een paar dagen niet geschreven. Misschien moet ik daar nu maar eens verandering in brengen, want van 't weekend gaat 't er ook niet van komen.

xjeszell
xjeszell

xjeszell is offline

[8982]
xjeszell zei op 6 april 2018 - 9:48:
Ik besef ook nu pas weer dat het ook dat kan betekenen, ja. Hahaha

Kayley
Kayley

Kayley is offline

[15313]
Kayley zei op 15 april 2018 - 11:24:
Ik ben niet thuis vandaag en mijn tas zit al redelijk vol met stuff, dus ik dacht, mijn schrijfschrift neem ik misschien beter niet mee. Maar als je dingen niet consequent doet, kan je net zo goed nu al opgeven, dus ik heb hem toch mee. Het kan alsnog dat ik überhaupt niet schrijf, maar de kans is iig groter nu.

1Dzayn
1Dzayn

1Dzayn is offline

[5362]
1Dzayn zei op 15 april 2018 - 13:12:
Ik ervaar altijd dat als ik hem meeneem ik er niets mee doe, maar dat als ik hem niet meeneem ik hem altijd wel had willen gebruiken. Altijd.



1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20