Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Forum » Stamcafé » Het Algemene Schrijftopic IV

Het Algemene Schrijftopic IV

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20
Kayley
Kayley

Kayley is offline

[15313]
Kayley zei op 11 mei 2016 - 6:37:
Hey there, schrijvers van FF!
Deze site kent al heel wat schrijfgerelateerde topic, wat natuurlijk niet vreemd is voor een schrijfsite. Wat FF echter nog een beetje miste, was een algemeen schrijftopic waar users kunnen kletsen over hun schrijfsels en de problemen waar ze tegenaan lopen, en waar users elkaar kunnen helpen. Vandaar de geboorte van dit algemene topic, waar je ons alles wat je kwijt wilt over je schrijfsels kan vertellen. Aan wat voor verhalen schrijf je op dit moment? Over welk fandom schrijf je het liefst? Waar haal je je inspiratie vandaan? Met welk aspect van schrijven heb je het meest moeite? Heb je nog ergens advies over nodig?
Vertel het ons allemaal, we willen het graag weten. Laat de schrijfpraat beginnen!

Nog andere, leuke schrijfgerelateerde topics:
Onze eigen fanficties
Eerste schrijfsels



Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 15 april 2018 - 13:51:
Goed zo, Kay!

Zelf heb ik m’n schrift eigenlijk altijd bij me en zo niet, dan niets ik wel een ander stuk papier als ik wil schrijven. ‘k Heb mezelf nu ook opgelegd om elke dag echt die honderd woorden te schrijven en dat werkt best goed, want daardoor dwing ik mezelf (bijna) elke dag om door m’n tegenzin heen aan m’n verhaal te zitten.

Kayley
Kayley

Kayley is offline

[15313]
Kayley zei op 15 april 2018 - 17:47:
Ik ben blij dat ik hem bijhad, want ik heb eindelijk een beetje het begin bedacht en ben er ook meteen aan beginnen schrijven.

Oh, dat is een goeie. Is het je tot nu toe gelukt de honderd elke dag te halen?

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 15 april 2018 - 18:09:
JAJAJA. Doe maar schrijven. <3

En 't Lukt me bijna elke dag, ja. Dus dat is heel fijn.

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 15 april 2018 - 21:24:
Vanavond wil ik pt II afschrijven, dan kan ik van de week aan pt I beginnen. Maar 'k vind afronden moeilijk.

Kayley
Kayley

Kayley is offline

[15313]
Kayley zei op 16 april 2018 - 9:55:
Afronden is ook gewoon moeilijk. Maar je kan het. *spierbal emoji* Je jongens verdienen een einde.

Ik heb nu Word openstaan op het werk en ga zo tussendoor stukjes proberen schrijven, want ik heb normaal gezien toch tijd zat.

1Dzayn
1Dzayn

1Dzayn is offline

[5362]
1Dzayn zei op 16 april 2018 - 9:56:
Afronden is zeker moeilijk, ik zit nu met een nieuwe verhaallijn in mn hoofd maar ik heb nog drie onafgemaakte verhalen liggen ofzo. Oops.

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 16 april 2018 - 11:02:
Pt II is af. *\o/* en met 8,6K zit ik goed in de richting van de 10K die ik eraan wilde besteden.

@Kay; maar het is geen einde. PtII is een lange flashback. Pt I en III spelen in het heden. ^^ En JA GA SCHRIJVEN YOU GO GURL. <3
@Iv; wel fijn dat je ideeën hebt. Ik ben daar helemaal uit sinds ik zo weinig schrijf. Zijn het allemaal fics?

Kayley
Kayley

Kayley is offline

[15313]
Kayley zei op 16 april 2018 - 11:07:
Oooh, ik dacht dat er maar twee delen waren. Maar toch heel knap! Vet veel woorden. Ben helemaal trots op je.

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 16 april 2018 - 11:10:
Nee, dan werd het wel heel kort. 'k Hoop in totaal de volle 50K aan dit verhaal te kunnen besteden. 'k Denk dat ik daar wel genoeg stof voor heb.

1Dzayn
1Dzayn

1Dzayn is offline

[5362]
1Dzayn zei op 16 april 2018 - 12:20:
@Bo kan beiden, dus ik ga nog even kijken wat ik ermee ga doen.
Succes met je andere delen *\o/*

xDevilBitch
xDevilBitch

xDevilBitch is offline

[10099]
xDevilBitch zei op 16 april 2018 - 16:46:
Ik ben een beetje aan het twijfelen wat ik wil. Aan de ene kant heb ik plannen voor drie korte (waarvan één kort tot middellang) dingen en wil ik die uitwerken. Aan de andere kant wil ik graag beginnen aan een simpel wat langer verhaal, zodat het wat makkelijker is om door te schrijven en schrijfroutine te krijgen zonder me druk te hoeven maken over de kwaliteit van het plot. Struggles.

Kayley
Kayley

Kayley is offline

[15313]
Kayley zei op 16 april 2018 - 16:49:
Dat is een moeilijke, Daan. Misschien erin komen met een van je korte dingen en dan aan het lange beginnen?

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 16 april 2018 - 17:12:
Maar Daan, zit je er niet sowieso al wel in? Of is het schrijven dat je doet voor je opleiding heel anders?

xDevilBitch
xDevilBitch

xDevilBitch is offline

[10099]
xDevilBitch zei op 16 april 2018 - 17:45:
Nee, schrijven voor m'n opleiding is best wel anders. Ik kan redelijk goed intelligente dingen zeggen als ik m'n best een beetje doe, en die dingen ook wel opschrijven, maar fictie is toch wel heel anders.
Dat is misschien wel m'n probleem: ik wil zo graag een interessant en slim plot dat ik daar te veel over na ga denken, en dus niet tot schrijven kom. Vandaar dat ik denk ik iets redelijk eenvoudigs wil gaan doen. Waarschijnlijk kom ik dan vanzelf op dingen die ook heel tof zijn om te doen (dat was iig wel m'n ervaring toen ik een (korte verhalen) schrijfcollege had - zoveel ideeën, en ik telkens weer (te) moeilijk doen).

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 16 april 2018 - 17:47:
In dat geval: zeker gewoon iets simpels gaan schrijven. Is best leuk ook.



1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20