Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Forum » Stamcafé » Het Algemene Schrijftopic IV

Het Algemene Schrijftopic IV

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20
Kayley
Kayley

Kayley is offline

[15313]
Kayley zei op 11 mei 2016 - 6:37:
Hey there, schrijvers van FF!
Deze site kent al heel wat schrijfgerelateerde topic, wat natuurlijk niet vreemd is voor een schrijfsite. Wat FF echter nog een beetje miste, was een algemeen schrijftopic waar users kunnen kletsen over hun schrijfsels en de problemen waar ze tegenaan lopen, en waar users elkaar kunnen helpen. Vandaar de geboorte van dit algemene topic, waar je ons alles wat je kwijt wilt over je schrijfsels kan vertellen. Aan wat voor verhalen schrijf je op dit moment? Over welk fandom schrijf je het liefst? Waar haal je je inspiratie vandaan? Met welk aspect van schrijven heb je het meest moeite? Heb je nog ergens advies over nodig?
Vertel het ons allemaal, we willen het graag weten. Laat de schrijfpraat beginnen!

Nog andere, leuke schrijfgerelateerde topics:
Onze eigen fanficties
Eerste schrijfsels



Kayley
Kayley

Kayley is offline

[15313]
Kayley zei op 15 mei 2018 - 20:37:
@Bo: het gaat niet eens daar om. Het werkt niet demotiverend, per se, eerder... het is zo kut dat f/f nog steeds maar zo'n klein aandeel is van alles dat er bestaat, terwijl m/m de pan uit rijst (om de verkeerde redenen). Y'know?

@Daan: Ja maar hoe begin je daar zelfs aan? Jij zit in het milieu, jij hebt je bubble, voor mij ligt dat niet zo voor de hand. (': Also, ik schrijf niet meer in het Nederlands.

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 16 mei 2018 - 15:18:
@Kay: maak dan het verschil. idk sorry ik houd ook nog steeds vast aan m/m vanwege nostalgische redenen, sorry. Maar, idk, misschien ga jij wel het verschil maken. Wie weet. ^^ Ik zie op gr iig evenveel f/f voorbij komen als m/m volgens mij.

xDevilBitch
xDevilBitch

xDevilBitch is offline

[10099]
xDevilBitch zei op 16 mei 2018 - 20:32:
@Kay, de bubble valt nog enigszins mee (het is helaas niet meer Groningen: "if you make it here, you can make it anywhere", sad sad). Bij tijdschriften is het gewoon echt zaak om in te sturen. Die dingen draaien op aanstormend talent, wat betekent dat simpelweg insturen wel de way to go is.
En verder: zoek uit via welke platforms je bubble zich manifesteert (in jouw geval waarschijnlijk Engelstalige f/f). Tijdschriften, websites, podia, etc. Het is ook een beetje netwerken: wees waar de schrijvende mensen zijn, bij literaire podia, lezingen, dat soort dingen. Ook als het niet direct aansluit op wat je schrijft. Ik weet dat er hier ook Engelstalige dingen aan het opkomen zijn, dus misschien in jouw buurt ook wel ergens?

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 8 juni 2018 - 19:40:
Eigenlijk heb'k niet zo veel meer met fanfictie, maar soms... Ik zou bijvoorbeeld best nog een keer een Jared/Harry willen schrijven.

xDevilBitch
xDevilBitch

xDevilBitch is offline

[10099]
xDevilBitch zei op 8 juni 2018 - 20:42:
Ik vind het wel fijn ongecompliceerd, maar ik moet het wel afwisselen.

1Dzayn
1Dzayn

1Dzayn is offline

[5362]
1Dzayn zei op 11 juni 2018 - 12:16:
Ik merk nu dat ik heel erg in bubbels aan het werken ben. Dan ben ik een tijdje niet aan het schrijven en dan op gegeven moment wordt ik er weer in gezogen en zit ik een tijdje weer in een bepaalde bubbel van een verhaal en schrijf ik weer. Totdat dat dus weer klapt en ik weer niet schrijf. Heel irritant

Kayley
Kayley

Kayley is offline

[15313]
Kayley zei op 11 juni 2018 - 13:37:
word*

Dat kan irritant zijn, ja, maar heeft het ook niet iets geruststellend dat je weet dat je altijd wel weer in zo'n bubbel terecht zal komen? En dat je daar dan optimaal gebruik van gaat maken tot het weer over is?

1Dzayn
1Dzayn

1Dzayn is offline

[5362]
1Dzayn zei op 11 juni 2018 - 18:24:
Een beetje, hoewel ik nooit weet hoe lang het duurt voordat ik er weer in kom.

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 25 juni 2018 - 20:55:
Pff, 'k had het helemaal niet in het gaten, maar ik zit alweer aanzienlijk meer in het schrijven dan toen ik begon aan dit verhaal. Alleen daardoor is deel II niet meer postbaar._.

&ik ben zo'n leuk boek aan het lezen dus het editen gaat ook langzaaaam.

xDevilBitch
xDevilBitch

xDevilBitch is offline

[10099]
xDevilBitch zei op 1 juli 2018 - 23:52:
Pff, 'k had het helemaal niet in het gaten, maar ik zit alweer aanzienlijk meer in het schrijven dan toen ik begon aan dit verhaal. Alleen daardoor is deel II niet meer postbaar._.

&ik ben zo'n leuk boek aan het lezen dus het editen gaat ook langzaaaam.


O well, da's wel hoe het schrijfproces gaat, neh? Alleen niet postbaar qua stijl of ook qua verhaallijn?

Ik heb me voorgenomen deze maand in ieder geval één kort verhaal af te maken, en daarnaast hopelijk ook een iets langere fic. Het zou moeten kunnen (been there, done that), maar ik moet er wel echt even voor gaan zitten.

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 2 juli 2018 - 12:15:
Qua verhaallijn is 't hele verhaal onzin, dus dat maakt niet uit.

En. Bizar, hè? Vroeger kon ik zo een hele dag schrijven (en troep produceren, mind you), en tegenwoordig houd ik dat gewoon niet meer vol. Heb jij dat ook?

1Dzayn
1Dzayn

1Dzayn is offline

[5362]
1Dzayn zei op 2 juli 2018 - 12:50:
Ohh dat herken ik. Vroeger heb ik letterlijk hele dagen geschreven, en nu (mede door werk wel) kan ik dat niet meer. Maar goed ik tbh, want ik kreeg er hele stijve vingers en schouders van

xDevilBitch
xDevilBitch

xDevilBitch is offline

[10099]
xDevilBitch zei op 5 juli 2018 - 16:53:
Ik heb voor m'n gastschrijverscolleges wel echt hele dagen moeten schrijven, maar dat was wel enorm intens. Denk dat ik het als het niet moet niet ze snel meer zou doen (al doe ik het voor essays bijvoorbeeld wel, want die blijf ik uitstellen tot het allerlaatste moment).

1Dzayn
1Dzayn

1Dzayn is offline

[5362]
1Dzayn zei op 5 juli 2018 - 19:10:
Ik heb dus zo'n scherpe herinnering van een stuk dat ik heb geschreven in de wereld van Prince en ik wilde kijken of ik het misschien kon gebruiken voor Prince, maar ik kan dat stuk dus nergens meer vinden. Iemand van jullie die het nog kent of heb ik dit verzonnen? Als jullie het kennen, enig idee waar ik het kan vinden ):

edit 19;30 GEVONDEN. Ik had het met de hand geschreven op een van de meetings dus hij lag in een doos waarin ik alles van fanfic heb gestopt. Niet bruikbaar waar ik het voor wilde gebruiken, maar hee wel gevonden.

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 6 juli 2018 - 16:59:
Misschien schrijven we nu ook wel minder omdat we iets bewuster zijn over kwaliteit. Toen kon ik echt produceren als een malle en het boeide me niet. Nu word ik daar toch een beetje verdrietig van omdat het dan nog slechter is dan anders.

@Iv; fijn dat je het gevonden hebt! Zo vervelend als je weet dat je Iers geschreven hebt, maar het niet kunt vinden.



1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20