Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Forum » Stamcafé » Het Algemene Schrijftopic IV

Het Algemene Schrijftopic IV

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12
Kayley
Kayley

Kayley is offline

[15313]
Kayley zei op 11 mei 2016 - 6:37:
Hey there, schrijvers van FF!
Deze site kent al heel wat schrijfgerelateerde topic, wat natuurlijk niet vreemd is voor een schrijfsite. Wat FF echter nog een beetje miste, was een algemeen schrijftopic waar users kunnen kletsen over hun schrijfsels en de problemen waar ze tegenaan lopen, en waar users elkaar kunnen helpen. Vandaar de geboorte van dit algemene topic, waar je ons alles wat je kwijt wilt over je schrijfsels kan vertellen. Aan wat voor verhalen schrijf je op dit moment? Over welk fandom schrijf je het liefst? Waar haal je je inspiratie vandaan? Met welk aspect van schrijven heb je het meest moeite? Heb je nog ergens advies over nodig?
Vertel het ons allemaal, we willen het graag weten. Laat de schrijfpraat beginnen!

Nog andere, leuke schrijfgerelateerde topics:
Onze eigen fanficties
Eerste schrijfsels



Merula
Merula

Merula is offline

[230]
Merula zei op 7 juni 2016 - 16:57:
Dankje! De tweede wel, soort hervertelling van de musical Sky (of dat is mijn idee... Ik ben nog maar bij het begin omdat het kwam door een plotselinge vlaag van inspiratie.)

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 10 juni 2016 - 14:23:
Ik heb net een schriften gekocht en zit nu op een bankje op een plein in Voorburg EN IK SCHRIJF.

Merula
Merula

Merula is offline

[230]
Merula zei op 10 juni 2016 - 15:25:
Go Bodine! ^^

xNadezhda
xNadezhda is offline

[7882]
xNadezhda zei op 12 juni 2016 - 19:37:
Nieuw verhaal, Bodine? (:

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 13 juni 2016 - 13:11:
Nah, meer gewoon drabbles

xNadezhda
xNadezhda is offline

[7882]
xNadezhda zei op 13 juni 2016 - 18:38:
Ook nice

Ik heb net een drabble gepost op AO3 en het is zo fijn om iets af te maken, zelfs als het niet 't beste is wat ik ooit heb geschreven.

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 14 juni 2016 - 17:41:
Lekker bezig! Welk fandom? Als het al een fandom is.

En. Ja. Het doet me wel goed om weer bezig te zijn. Het is wel chill, want het is zo'n heel klein schriftje (A6 denk ik?) en ik gebruik steeds 1 of 2 pagina's per fragment en ik probeer de relatie tussen 2 personen neer te zetten met zo min mogelijk gebeurtenissen, dus meer gedachten en gesprekken en minder verhalende dingen? Beetje bezigheidstherapie more than anything, maar ach.

EDIT; oké, ik heb de moed verzameld om naar Achtentwintig te kijken. Ik moet nog zo'n 30K intypen denk ik en het is zo naar, want de relaties tussen de personages zijn ook anders in m'n uiteindelijke versie dan in de draft maar elk hoofdstuk schuift wat ik heb dus verder uit elkaar van wat ik wil en asdfghjkl._.

xNadezhda
xNadezhda is offline

[7882]
xNadezhda zei op 14 juni 2016 - 18:56:
The Raven Cycle, naar een prompt van Kay.

Dat klinkt als een goede manier om toch een beetje met schrijven bezig te zijn zonder het een huge-ass project te maken (:
& ik weet niet of ik je probleem helemaal snap - je hebt al een uiteindelijke versie, maar wat je moet intypen is de draft?

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 14 juni 2016 - 19:05:
Nee, maar tijdens het intypen van m'n papieren versie is al zo veel veranderd dat het niet meer klopt met de rest van de papieren versie.

EDIT: oké dit klinkt alsnog onduidelijk. Ik heb dus een versie op papier en ik heb de versie in word. De versie op papier is veel verder (like, 20K verder oid), maar die is grotendeels kwantiteit > kwaliteit geschreven, dus daar verander ik veel aan tijdens het intypen. Maar wat ik intyp, is in essentie dus vrij anders dan wat ik op papier heb staan. En elk nieuw hoofdstuk dat ik van papier de computer in converteer, is moeilijker, omdat het steeds verder uit elkaar komt te liggen. Het voelt een beetje alsof ik HBO ben en elk hoofdstuk wanhopig probeer om toch nog vast te houden aan het originele verhaal, maar dat het gewoon niet kan omdat ook de onderlinge relaties net anders liggen op papier dan in m'n computer.

Kayley
Kayley

Kayley is offline

[15313]
Kayley zei op 18 juni 2016 - 10:47:
Ik snap wat je bedoelt, Bo. Kan je niet je papieren versie achterwegen laten? Ik weet dat je nog superveel hebt en dat het dan als verloren moeite lijkt om het helemaal niet te gebruiken, maar als je het blijft intypen lijkt het me dat dat alleen maar nóg meer werk met zich meebrengt. En dat het niet bepaald motiverend werkt om te blíjven intypen (en daar kijk je nu al zo tegenop).

@Dezh: waaaaaaah. Must read ASAP.

1Dzayn
1Dzayn

1Dzayn is offline

[5362]
1Dzayn zei op 18 juni 2016 - 15:10:
De psychologe knikt en schrijft iets op.
‘Is dat werkelijk waar nodig om op te schrijven?’ vraagt Louis. De vrouw knikt.
‘Alles wat te maken heeft met jouw vooruitgang kan nu cruciaal zijn.’
Louis haalt zijn schouders op en slaat zijn benen over elkaar. De vrouw bladert even door haar notitieboekje en kijkt hem dan weer aan. ‘Vertel eens wat meer over deze jongen. Helpt hij je de pesterijen te verwerken?’
‘Soort van. Hij is een stuk sterker dan dat ik ben, stuk groter ook wel, en hij is niet zo bang als ik. Als ik bij hem ben zijn de pesterijen wel een stuk minder. Ik word nog wel gepest, helaas, maar ik heb wel het idee dat ik het beter aan kan nu. Ik heb iemand aan wie ik het kan vertellen, iemand die mij steunt in mijn verdriet.’


it's small, it's bad, but hey at least I'm writing again.

xNadezhda
xNadezhda is offline

[7882]
xNadezhda zei op 19 juni 2016 - 0:39:
Writing is good! Welk verhaal is dit, Iv?

1Dzayn
1Dzayn

1Dzayn is offline

[5362]
1Dzayn zei op 19 juni 2016 - 9:39:
Dit komt uit happy little pill. Het was mijn projectje voor schrijft 2 en gaat over Louis die depressief is en gepest wordt enz en dat Harry een soort van zijn anker wordt

Kayley
Kayley

Kayley is offline

[15313]
Kayley zei op 23 juni 2016 - 10:48:
Ik wil een verhaal schrijven waarin de hoofdpersoon heel vast overtuigd is dat iets echt is, maar waarbij ik de lezer wil laten twijfelen of het nu écht is of dat de hoofdpersoon z'n sanity aan het verliezen is.
Hoe zouden jullie dat aanpakken? Ik ben allerlei writing resources aan het opzoeken over unreliable narrators, maar alsnog is het best pittig om een plan voor te maken.

xNadezhda
xNadezhda is offline

[7882]
xNadezhda zei op 23 juni 2016 - 16:08:
Dat hangt er een beetje vanaf waarvan de hoofdpersoon overtuigd is, maar het zou mogelijk moeten zijn om in het verhaal duidelijk te maken dat wat de protagonist denkt, niet correct is. Like: als Klaartje denkt dat mannen met rode stropdassen altijd een gevaar zijn, dan kun je een man met een rode stropdas laten optreden die niets gevaarlijks doet. Dan kun je als lezer denken dat de man met de rode stropdas iets in zijn schild voert, maar je kunt ook denken: wat nou als Klaartje het mis heeft? En dan heb je twijfel.



1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12