Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Forum » Stamcafé » Het Algemene Schrijftopic IV

Het Algemene Schrijftopic IV

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14
Kayley
Kayley

Kayley is offline

[15313]
Kayley zei op 11 mei 2016 - 6:37:
Hey there, schrijvers van FF!
Deze site kent al heel wat schrijfgerelateerde topic, wat natuurlijk niet vreemd is voor een schrijfsite. Wat FF echter nog een beetje miste, was een algemeen schrijftopic waar users kunnen kletsen over hun schrijfsels en de problemen waar ze tegenaan lopen, en waar users elkaar kunnen helpen. Vandaar de geboorte van dit algemene topic, waar je ons alles wat je kwijt wilt over je schrijfsels kan vertellen. Aan wat voor verhalen schrijf je op dit moment? Over welk fandom schrijf je het liefst? Waar haal je je inspiratie vandaan? Met welk aspect van schrijven heb je het meest moeite? Heb je nog ergens advies over nodig?
Vertel het ons allemaal, we willen het graag weten. Laat de schrijfpraat beginnen!

Nog andere, leuke schrijfgerelateerde topics:
Onze eigen fanficties
Eerste schrijfsels



1Dzayn
1Dzayn

1Dzayn is offline

[5362]
1Dzayn zei op 31 juli 2016 - 23:48:
Yeshh, thank youuuu

Kayley
Kayley

Kayley is offline

[15313]
Kayley zei op 1 sep 2016 - 20:21:
Ik zit met een dilemma want ik hield echt van Timetravel, maar na Cursed Child is het me onmogelijk geworden om eraan verder te schrijven... #FeelsBadMan

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 1 sep 2016 - 23:41:
Why's that love?

xNadezhda
xNadezhda is offline

[7882]
xNadezhda zei op 2 sep 2016 - 14:39:
Er zit tijdreizen in Cursed Child, non?
@Kay: ik weet niet of je van Timetravel al een planning had, maar misschien moet je er eentje maken? Als in, een outline van de hoofdstukken die nog moeten komen, om ze heel duidelijk af te zetten tegen je herinnering aan CC? Of je oude hoofdstukken doorlezen om de feel terug te krijgen?

Kayley
Kayley

Kayley is offline

[15313]
Kayley zei op 2 sep 2016 - 18:02:
Ik heb ook plannen, maar ik heb nu zo'n afkeer van tijdreizen. x.x

Trouwens, ik weet niet of het hier hoort, maar maken jullie ook soms foto's van gebouwen en plaatsen die mooi, vreemd of inspirerend zijn zodat je dat later in een verhaal kan gebruiken?
Want dat doe ik namelijk vaak, ondanks dat mensen steevast vreemd naar me kijken als ze me foto's zien maken. :'

xDevilBitch
xDevilBitch

xDevilBitch is offline

[10099]
xDevilBitch zei op 14 sep 2016 - 21:23:
Nee, eigenlijk niet, maar ik kan me wel heel goed voorstellen dat je dat zou doen. Ik heb wel heel veel foto's gemaakt toen ik in Buchenwald en Weimar was, omdat ik toch op één of andere manier wel iets zou willen met Oorlogsogen, maar dat is wel anders. Wat gerichter I guess?

Kayley
Kayley

Kayley is offline

[15313]
Kayley zei op 14 sep 2016 - 21:35:
Als ik over New York of Boston schrijf, val ik ook best wel terug op de foto's van tijdens mijn reis daarheen, maar de foto's werden toen niet met dat opzet gemaakt.
Verder hebben mijn verhalen meestal geen specifieke stad/plaats/stijl van gebouwen waar het plaatsvindt, dus ik kan het niet echt gaan opzoeken. :'

Maar wel fijn dat jij dat dus wel kan. Oorlogsogen?

xDevilBitch
xDevilBitch

xDevilBitch is offline

[10099]
xDevilBitch zei op 14 sep 2016 - 22:18:
Mijn NaNo 20.....11? Misschien zelfs 2010. Heeeeel lang geleden, maar Bo begon er laatst weer over en ik denk sowieso nog wel vaak na over dat ding, dus misschien ooit.

YarahartBill
YarahartBill

YarahartBill is offline

[9076]
YarahartBill zei op 17 sep 2016 - 11:01:
Guys, als jullie aan het schrijven zijn hea. En iemand in het verhaal heeft wat gezegd. Hoe sluiten jullie dan de zin af? Want ik word een beetje gek van het gebruiken van 'zegt hij.' Of 'zei ze toen ...' HOE SLUITEN JULLIE DAT AF?! En als jullie het niet 'afsluiten'. Weten de lezers dan alsnog wel wie wat heeft gezegd??

1Dzayn
1Dzayn

1Dzayn is offline

[5362]
1Dzayn zei op 17 sep 2016 - 11:21:
Euhhhhhhhh, meestal als ik het niet afsluit laat ik de andere persoon iets zeggen en dat sluit ik dan wel af. Dan weet je de lezer dat die zin daarvoor door iemand anders werd gezegd. En qua andere afsluitingen weet ik het eigenlijk niet. Dat doe ik een beetje automatisch afwisselen.

xjeszell
xjeszell

xjeszell is offline

[8982]
xjeszell zei op 17 sep 2016 - 11:31:
@Yaar: schreef jij niet vooral Engels? Want misschien is dit dit dan handig. In het Nederlands kan ik niet zo snel iets soortgelijks vinden, maar misschien kan dat lijstje ook daar ik helpen.

YarahartBill
YarahartBill

YarahartBill is offline

[9076]
YarahartBill zei op 17 sep 2016 - 12:46:
@Iv: ja. Zo ben ik het dus nu ook maar aan het doen.
@Jess: you are an angel! Thank you very much. En ik schrijf idd meestal in het Engels. Maar heb nu een verhaal in het Nederlands en dat is echt lastig.

xDevilBitch
xDevilBitch

xDevilBitch is offline

[10099]
xDevilBitch zei op 17 sep 2016 - 20:02:
Wat ook kan helpen is wat actie in je dialoog schrijven (zolang je het niet te veel doet). Dus niet alleen de gesproken tekst met "hij zei", maar misschien wriemelt je personage wel aan z'n jasje, of ziet hij iets, of wat dan ook.
En ook een goede: wissel de manieren waarop je gesproken tekst weer kunt geven af. Dus niet alleen de directe reden gebruiken ("wat mooI!" zei hij), maar ook de indirecte (hij zei dat hij het mooi vond). (alleen dus niet steeds wisselen in een dialoog of zo, maar het is over het algemeen wel duidelijk wanneer het kan en wanneer niet)

YarahartBill
YarahartBill

YarahartBill is offline

[9076]
YarahartBill zei op 17 sep 2016 - 21:27:
@Daan: Top tips dit! Thanks!

Cynthia
Cynthia

Cynthia is offline

[1345]
Cynthia zei op 19 sep 2016 - 19:20:
Ik ben eindelijk begonnen met een fic en ik ben zo exited want het gaat over Harry Potter AU en verslaving en jaaaa eindelijk<3



1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14