Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Forum » Stamcafé » Het Algemene Schrijftopic IV

Het Algemene Schrijftopic IV

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15
Kayley
Kayley

Kayley is offline

[15313]
Kayley zei op 11 mei 2016 - 6:37:
Hey there, schrijvers van FF!
Deze site kent al heel wat schrijfgerelateerde topic, wat natuurlijk niet vreemd is voor een schrijfsite. Wat FF echter nog een beetje miste, was een algemeen schrijftopic waar users kunnen kletsen over hun schrijfsels en de problemen waar ze tegenaan lopen, en waar users elkaar kunnen helpen. Vandaar de geboorte van dit algemene topic, waar je ons alles wat je kwijt wilt over je schrijfsels kan vertellen. Aan wat voor verhalen schrijf je op dit moment? Over welk fandom schrijf je het liefst? Waar haal je je inspiratie vandaan? Met welk aspect van schrijven heb je het meest moeite? Heb je nog ergens advies over nodig?
Vertel het ons allemaal, we willen het graag weten. Laat de schrijfpraat beginnen!

Nog andere, leuke schrijfgerelateerde topics:
Onze eigen fanficties
Eerste schrijfsels



Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 22 sep 2016 - 20:33:
tbh word ik op den duur lui en schrijf ik gewoon 'We kunnen ook naar huis,' Gustav. Maar. Dat is geen tip.

Kayley
Kayley

Kayley is offline

[15313]
Kayley zei op 9 okt 2016 - 11:51:
Ik wil heel graag weer niet-fanfiction proberen, maar volgens mij werkt het beter als ik de eerste draft in privé schrijf (dus niet tussendoor laten lezen) alleen zou ik dan denk ik 0 motivatie hebben om er aan te werken?
't Is een beetje een ingewikkelde situatie. :'

Cynthia
Cynthia

Cynthia is offline

[1345]
Cynthia zei op 9 okt 2016 - 15:09:
Haha ik snap dat wel. Als je voor mensen schrijft als in lezers ga je er sneller mee bezig

Chayenne
Chayenne

Chayenne is offline

[4831]
Chayenne zei op 12 okt 2016 - 22:09:
Ik heb eigenlijk weer heel veel inspiratie om een oud verhaal op te pakken, maar hoe ik het ook bedenk het blijft best cliché, en dat is frustrerend :/.

Cynthia
Cynthia

Cynthia is offline

[1345]
Cynthia zei op 13 okt 2016 - 20:04:
Welke?

Chayenne
Chayenne

Chayenne is offline

[4831]
Chayenne zei op 13 okt 2016 - 22:34:
CivitateS. Volgensmij staat hij nog op m'n profiel. Anyway het ging over Eleanor en Louis en forbidden love. Which makes it chliche instantly...
Het is geen fanfiction meer though,

Kayley
Kayley

Kayley is offline

[15313]
Kayley zei op 20 okt 2016 - 10:26:
Ik ben echt gegaan van "ik kan alleen maar af en toe 500 woorden schrijven en verder is de writer's block real af" naar "sinds maandagochtend heb ik al meer dan 11.000 woorden geschreven".
h...ow ??

Cynthia
Cynthia

Cynthia is offline

[1345]
Cynthia zei op 20 okt 2016 - 12:11:
Super toch? Ik ben ook begonnen mijn een nieuw verhaal en het gaat niet heel snel of zo, maar het gaat. En daar ben ik wel blij mee.
@Kay waaraan schrijf je?

@Jen maar cliché kan vet leuk zijn

Kayley
Kayley

Kayley is offline

[15313]
Kayley zei op 20 okt 2016 - 12:13:
Ja, dat wel. Ik vind het heel fijn dat het zo is, maar het is zo onverwacht en akzjhfqksdf. Makes me feel good about myself though.
En over m'n lesbische babies in Jane the Virgin, want <33333.

Waarover gaat je nieuwe verhaal?

Cynthia
Cynthia

Cynthia is offline

[1345]
Cynthia zei op 20 okt 2016 - 21:09:
Het gaat over verslaving en is Harry Potter AU. De karakters hebben andere roepnamen tho, dus ik moet echt karakter gericht gaan schrijven zodat het voor de lezer alsnog duidelijk wordt om wie het gaat. Ik begin zeg maar met een 12-stappen meeting, waarna het begint bij hoe de verslaving bij die personen is ontstaan en dan halverwege het verhaal zijn we weer bij de meeting en dan gaat het gewoon verder (; En ships. Hihi. En gebaseerd op een waar gebeurd verhaal van een vriend van mij ^^

Kayley
Kayley

Kayley is offline

[15313]
Kayley zei op 23 okt 2016 - 22:05:
@Cyn: oh, dat klinkt interessant! En vrij intens om te schrijven.

Ik heb uiteindelijk tussen maandag en vandaag 27k woorden geschreven. Dat is een halve Nano op een week tijd.
Volgens mij kan ik nu wel geen enkele degelijke, originele zin meer uit mijn brein wringen tho.
I'm exhausted.

Cynthia
Cynthia

Cynthia is offline

[1345]
Cynthia zei op 23 okt 2016 - 22:38:
Is het ook! Maar ik ben ondertussen mijn eerste, redelijk oke-ish Fic aan het herschrijven, dus dat is ook wel leuk en een goede afleiding ^^

Cynthia
Cynthia

Cynthia is offline

[1345]
Cynthia zei op 25 okt 2016 - 13:22:
Wie heeft er een actief verhaal lopen atm? Ik was even weg dus ben niet helemaal op de hoogte, maar ik wil lezen van jullie <3

Ik wist niet waar dit anders moest

xNadezhda
xNadezhda is offline

[7882]
xNadezhda zei op 25 okt 2016 - 13:29:
Dit of het offtopic is de juiste plek hiervoor, denk ik. Heb je alle verhalen van de fic exchange al gelezen? (Het topic daarvoor is hier en je vindt de verhalen op het teamaccount.)

Cynthia
Cynthia

Cynthia is offline

[1345]
Cynthia zei op 25 okt 2016 - 14:18:
O, goeie! Ik zal eens kijken.



1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15