Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Forum » Stamcafé » Het Algemene Schrijftopic IV

Het Algemene Schrijftopic IV

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16
Kayley
Kayley

Kayley is offline

[15313]
Kayley zei op 11 mei 2016 - 6:37:
Hey there, schrijvers van FF!
Deze site kent al heel wat schrijfgerelateerde topic, wat natuurlijk niet vreemd is voor een schrijfsite. Wat FF echter nog een beetje miste, was een algemeen schrijftopic waar users kunnen kletsen over hun schrijfsels en de problemen waar ze tegenaan lopen, en waar users elkaar kunnen helpen. Vandaar de geboorte van dit algemene topic, waar je ons alles wat je kwijt wilt over je schrijfsels kan vertellen. Aan wat voor verhalen schrijf je op dit moment? Over welk fandom schrijf je het liefst? Waar haal je je inspiratie vandaan? Met welk aspect van schrijven heb je het meest moeite? Heb je nog ergens advies over nodig?
Vertel het ons allemaal, we willen het graag weten. Laat de schrijfpraat beginnen!

Nog andere, leuke schrijfgerelateerde topics:
Onze eigen fanficties
Eerste schrijfsels



xjeszell
xjeszell

xjeszell is offline

[8982]
xjeszell zei op 25 okt 2016 - 14:32:
Ik ben vooral bezig met one shots in het Carry On fandom, maar nu m'n laptop kapot is zal dat wel weer even duren.

xNadezhda
xNadezhda is offline

[7882]
xNadezhda zei op 26 okt 2016 - 13:08:
Het laatste dat ik heb afgeschreven is m'n fic voor de exchange en ik zat net te bedenken dat dat een van mijn favoriete fics is die ik ooit heb geschreven. Shoutout to Iv voor de inspiratie

1Dzayn
1Dzayn

1Dzayn is offline

[5362]
1Dzayn zei op 26 okt 2016 - 13:55:
Woooo

Cynthia
Cynthia

Cynthia is offline

[1345]
Cynthia zei op 26 okt 2016 - 18:37:
Ooh ik ben nu die van Iv aan het lezen dus dan ga ik lekker alles
lezen <3

edit: van die exchange, bedoel ik ^^

Kayley
Kayley

Kayley is offline

[15313]
Kayley zei op 26 okt 2016 - 18:55:
Juul heeft nog steeds mijn exchange fic voor haar niet gelezen, feels bad.

RivLovee
RivLovee

RivLovee is offline

[626]
RivLovee zei op 26 okt 2016 - 19:58:
Weet iemand toevallig of Schouwer (de baan in Harry Potter) in het Nederlands met een hoofdletter moet of niet?? Op wikia doen ze in het Engels wel.

Cynthia
Cynthia

Cynthia is offline

[1345]
Cynthia zei op 26 okt 2016 - 20:02:
Jaa ik heb Nederlandse boeken daarin is met hoofdletter

Chayenne
Chayenne

Chayenne is offline

[4831]
Chayenne zei op 26 okt 2016 - 20:17:
Doen er trouwens ook mensen mee aan NaNo dit jaar? Ik kwam het ergens tegen en bedacht me dat het alweer bijna november is. Ik denk dat ik een lager doel ga neerzetten en er gewoon maar aan begin

Kayley
Kayley

Kayley is offline

[15313]
Kayley zei op 26 okt 2016 - 20:24:
@Vera: veel dingen die in het Engels met hoofdletter zijn, zijn dat in het Nederlands ook. Vooral namen van dingen en termen die bij ons niet bestaan, want eigennamen enzo. Does that make sense?
@Jen: ik doe mee!

Chayenne
Chayenne

Chayenne is offline

[4831]
Chayenne zei op 26 okt 2016 - 21:02:
Oehhh dan ben ik niet de enige
Ik weet alleen niet zo goed waar ik aan wil werken. Eigenlijk wil ik weer een nieuw klein verhaal schrijven als wat ik met de exchange heb gedaan, maar ik ben inspiratieloos op m'n bestaande verhalen na :/

Cynthia
Cynthia

Cynthia is offline

[1345]
Cynthia zei op 26 okt 2016 - 21:32:
Oh oh oh is ook zo Nano!
Ik wil ook, maar een lager doel indeed

Edit: als er meer zijn kunnen we wel
weer een topic openen of niet?

Chayenne
Chayenne

Chayenne is offline

[4831]
Chayenne zei op 26 okt 2016 - 21:43:
Ik ben Remus zijn file eens aan het doorlezen op Pottermore en oke, ja, ik weet waar ik over wil gaan schrijven...

En dat vind ik ook wel een goed idee. Dan kunnen we elkaar up to date houden enzo. Nog meer mensen die meedoen ?

Cynthia
Cynthia

Cynthia is offline

[1345]
Cynthia zei op 27 okt 2016 - 12:34:
I need a lil help

Als je een karakter hebt die wordt bestempeld als 'gemeen', 'maar
soms kinda ook van binnen eigenlijk niet per se gemeen is, bijvoorbeeld Severus,
moet je dan in je verhaal het karakter zo laten zijn als hoe hij meestal gezien wordt of hoe jij hem zelf interpreteert ?
Jeetje ik hoop dat iemand deze vraag snapt haha

Kayley
Kayley

Kayley is offline

[15313]
Kayley zei op 27 okt 2016 - 12:42:
Eh, hangt er vanaf of je canoncorrect wil zijn of je de personages liever omvormt om beter bij je verhaal te passen. Sowieso blijven personages herkenbaar door meer dan één karaktertrek, dus tenzij je Severus niet ineens het allerliefste doetje in de wereld maakt zonder geldige reden kan het allemaal prima.

1Dzayn
1Dzayn

1Dzayn is offline

[5362]
1Dzayn zei op 27 okt 2016 - 12:49:
I mean, je gebruikt het voor je AU denk ik? Dan denk ik dat je niet per se het canoncorrect moet houden, zoals Kay dat zegt, maar ik zou hem denk ik ook niet, zoals Kay ook zegt, teveel gaan omvormen. Je wilt het toch wel weer een beetje herkenbaar houden. Je kan denk ik wel er een beetje mee spelen. Het karakter kan door anderen als gemeen worden beschouwd, maar je kan bijvoorbeeld in het handelen of het denken van het karakter laten zien dat het eigenlijk heel anders zit.



1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16