Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Forum » Stamcafé » Het (anti-)schooltopic #10

Het (anti-)schooltopic #10

1 2 3 4 5 6 7 8 9
xjeszell
xjeszell

xjeszell is offline

[8982]
xjeszell zei op 29 juni 2016 - 23:05:
Voor álle schoolgerelateerde dingen die je maar kwijt wil! Van ergernissen tot trotse momentjes.



MoonRocker
MoonRocker is offline

[11046]
MoonRocker zei op 23 maart 2017 - 20:22:
@Jen: gesprekjes oefenen (er zijn vast wel oefeningen/voorbeelden te vinden op internet voor jouw niveau) met jezelf of een van je klasgenootjes. Niks helpt beter dan het gewoon vaak te doen. Wees vooral niet bang om fouten te maken - die verbeter je vanzelf en tenzij je C1/C2-niveau moet halen, mag je best fouten maken.

Also, stage en scriptie zijn mijn leven wat is laat opblijven doordeweeks .__.

Chayenne
Chayenne

Chayenne is offline

[4831]
Chayenne zei op 23 maart 2017 - 20:31:
Dat zei m'n leraar ook. En dat ik gewoon heel veel Duits moest praten (net zoals ik wel vaak met Engels doe haha) Maar m'n klasgenootjes zijn nu eenmaal niet zo enthousiast over Duits als ik.
Ik heb nu het eerste Harry Potter boek in het Duits besteld want waarom niet. Ik moet toch ergens beginnen.

@Juul Je komt er wel doorheen ^^ Succes!

YarahartBill
YarahartBill

YarahartBill is offline

[9076]
YarahartBill zei op 24 maart 2017 - 23:07:
@Jenn: als je dat Harry Potter boek binnen hebt. Ga het hardop voorlezen. En net als wat Juul zegt. Oefenen oefenen oefenen. Ik heb heeeeeeeel erg veel met mijn vader geoefend. Die bleef ik het Duits tegen mij praten en ik moest terug antwoorden in het Duits. Heb zo uiteindelijk mijn Duits C1 niveau kunnen behalen.

MariTom
MariTom

MariTom is offline

[4229]
MariTom zei op 25 maart 2017 - 21:10:
@Jenn Inderdaad gewoon heeel veel oefenen en gewoon veel met de taal bezig zijn. Zelf heb ik ook veel geleerd van gewoon naar het journaal kijken, bijvoorbeeld. Ik zou eventueel ook wel een keer een gesprekje met je willen oefenen!

Chayenne
Chayenne

Chayenne is offline

[4831]
Chayenne zei op 25 maart 2017 - 21:15:
@Yara Ooh hardop voorlezen had ik nog niet aan gedacht maar dat is een hele goede!

@Dare aaaah thanks Ik denk niet dat het nodig is maar ik zal het in m'n achterhoofd houden.

En jaa ik oefen al heel veel tijdens de Duits lessen met voorstelgesprekjes en gesprekjes over je stage enzo. Dat helpt ook wel. Maar ik word er altijd zo verdrietig van omdat ik merk hoeveel moeite ik ermee heb ondanks dat ik het al erg lang heb.

williewortel
williewortel

williewortel is offline

[315]
williewortel zei op 6 juni 2017 - 12:29:
over 2 weken aziatisch koken voor mijn examenn

Nynlufx
Nynlufx

Nynlufx is offline

[616]
Nynlufx zei op 8 sep 2017 - 19:21:
Oke, ehm, ik heb een vraagje.
Ik zit nu in 6vwo en ik moet ofc een vervolgopleiding kiezen (of, tenminste, ik vind dat ik dat moet, voor mezelf) en ik zit te twijfelen tussen Bestuurskunde en Rechten, beiden aan uni Leiden. Ik neig naar bestuurskunde, en nu is mijn vraag: doet iemand hier die studie, of heeft iemand hier die studie gedaan? Zo ja, ervaringen?
Ik ga wel naar de open dag op 14 oktober enzo, maar extra informatie is altijd fijn (:

1Dzayn
1Dzayn

1Dzayn is offline

[5362]
1Dzayn zei op 8 sep 2017 - 19:35:
Succes met je examens alvast hihi. Maar nee, ik heb geen ervaring met die studie, sorry! Het is sowieso wel voor iedereen anders hoor, dus misschien kan je ook een keer een meeloopdagje meepikken als de open dag je bevalt?

Ik heb trouwens officieel besloten om te stoppen met m'n studie, dus mijn zoektocht gaat ook weer beginnen.

YarahartBill
YarahartBill

YarahartBill is offline

[9076]
YarahartBill zei op 8 sep 2017 - 22:14:
@Iv: wat zeiden je ouders? Of heb je ze het nog niet verteld??

1Dzayn
1Dzayn

1Dzayn is offline

[5362]
1Dzayn zei op 9 sep 2017 - 6:48:
Mijn ouders waren best wel supportive. Die hadden ook zoiets dat als ik het niet leuk meer vond ik moest stoppen. Anders moest ik nog drie/vier jaar door en als je geen motivatie meer hebt is dat heel zwaar. M'n moeder ziet het liefste wel dat ik doorga met mn vwo achtergrond, maar die zegt ook wel dat het uiteindelijk mijn toekomst is en dat ik moet doen wat mij gelukkig maakt.

Chayenne
Chayenne

Chayenne is offline

[4831]
Chayenne zei op 9 sep 2017 - 10:58:
Awhhh Iv wat fijn dat je ouders zo supportive zijn. Ga je wel nog een andere studie volgen of neem je een tussenjaar / ga je werken?

1Dzayn
1Dzayn

1Dzayn is offline

[5362]
1Dzayn zei op 9 sep 2017 - 12:35:
Ik ga sowieso dit studiejaar werken en opzoek naar iets wat ik echt wil doen en als ik iets kan vinden ga ik volgend jaar zeker weer studeren. Kan ik niks vinden, dan heb ik doorgroei mogelijkheden bij het bedrijf waar ik werk dus ja....

YarahartBill
YarahartBill

YarahartBill is offline

[9076]
YarahartBill zei op 9 sep 2017 - 14:32:
Wat fijn dat je ouders begrijpen dat je wilt stoppen. Wat was eigenlijk je beweegreden om deze opleiding te volgen vorig jaar?
Wel fijn dat je nu gewoon lekker kan werken en kan kijken wat je mogelijk wel wilt doen met een mogelijke andere vervolg opleiding. En dat je doorgroei mogelijkheden hebt in het bedrijf waar je nu werkt. Waar werk je eigenlijk?

1Dzayn
1Dzayn

1Dzayn is offline

[5362]
1Dzayn zei op 9 sep 2017 - 20:26:
Het leek me vorig jaar een leuke opleiding om te doen, maar zoals jullie wel weten denk ik had ik al heel erg moeite met een studie kiezen. Deze leek me dan leuk om te doen, maar het viel helaas toch tegen.
Ik werk bij Dirk van den Broek trouwens (:

Chayenne
Chayenne

Chayenne is offline

[4831]
Chayenne zei op 14 sep 2017 - 9:34:
Ik ben dus net begonnen met mijn nieuwe opleiding en ben zo excited Een hele verbetering van mijn vorige opleiding. Maar misschien is dat ook alleen omdat het allemaal nog nieuw en spannend is :x



1 2 3 4 5 6 7 8 9