Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Forum » Stamcafé » Gooi-het-eruit-topic #62

Gooi-het-eruit-topic #62

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12
Kayley
Kayley

Kayley is offline

[15313]
Kayley zei op 9 sep 2017 - 14:42:
Lang geleden dat er nog eens een topic vol was.



Lily
Lily

Lily is offline

[53]
Lily zei op 4 okt 2017 - 11:10:
@ IDzayn: Ik ben het er mee eens dat het waarschijnlijk door de media anders behandeld zou worden wanneer het een donker persoon betrof, maar dat neemt niet weg dat de definitie voor terrorisme niet over huidskleur maar motieven gaat en die nog niet bekend zijn.
@ Kayley: Het is waar dat meer vrouwen gediagnosticeerd worden met mentale stoornissen dan mannen, maar zo zwart-wit is het niet. Je hebt sowieso bias omdat vrouwen eerder hulp gaan zoeken en zo het aantal accurater geregistreerd wordt, maar je kan ook niet zomaar alle mentale stoornissen over een kam scheren. Vrouwen worden stukken vaker gediagnosticeerd met een depressie (hier ziet ook weer een bias in; als een man en een vrouw met dezelfde testresultaten en dergelijke bij een arts komen, is er een grotere kans dat de vrouw gediagnosticeerd wordt dan de man. Het verschil in aantallen is echter wel zo groot dat ook zonder deze bias er meer vrouwen dan mannen met depressie zouden zijn); maar mannen bijvoorbeeld vaker met antisociale persoonlijkheidsstoornis. Antisociale persoonlijkheidsstoornissen zijn veel sterker gelinkt met geweld dan depressie.
Bovendien: "It's about men + violence.", wat wordt daar mee bedoeld? Want dit is zo gegeneraliseerd dat het klinkt alsof elke man in staat is dit aan te richten, maar ik kan me niet voorstellen dat iemand dat bedoelt.

Volgens mij staan de opties nog open. Misschien is het terrorisme, misschien is het een mentale stoornis, misschien is het wat anders. De CIA geeft aan dat het te vroeg is om conclusies te trekken, dus ik wacht meer informatie af.

Kayley
Kayley

Kayley is offline

[15313]
Kayley zei op 4 okt 2017 - 13:55:
De CIA heeft hier niets over te zeggen; binnenlandse daden zoals dit vallen onder het vakgebied van de FBI, en die klasseren terorrisme als een daad van illegaal geweld om politieke of sociale redenen. Ik vind het echt ruk dat mensen Paddock geen terrorist willen noemen, terwijl wat hij gedaan heeft net zo goed een aanslag is. En als je nuance wil brengen in dingen, dan kan je bepaalde mensen die een zelfmoordaanslag hebben gepleegd ook geen terroristen noemen, omdat ze gebrainwasht zijn en het dus niet écht meer hun eigen keuze was. Dan zijn ze meer het wapen of het middel dan dat ze zelf een terrorist zijn.

Lily
Lily

Lily is offline

[53]
Lily zei op 4 okt 2017 - 23:25:
Volgens mij kan een aanslag een aanslag zijn zonder direct als terrorisme bestempeld te moeten worden? Not sure though, snelle Google-search maakt het niet duidelijker.
Als we de FBI-definitie gebruiken van terrorisme staat daar toch niets in over dat de mentale gesteldheid goed moet zijn?

1Dzayn
1Dzayn

1Dzayn is offline

[5362]
1Dzayn zei op 5 okt 2017 - 6:48:
Dat is het punt dat we een beetje willen maken, lily. Ookal is een persoon mentaal ziek, het is nog steeds een terrorist door wat die gene heeft aangericht/heeft gedaan en zou dan ook als zodanig bestempelt moeten worden.

xjeszell
xjeszell

xjeszell is offline

[8982]
xjeszell zei op 5 okt 2017 - 11:01:
En precies wat Kay zegt, dan kun je de als het ware "gehersenspoelde" zelfmoordterroristen ook niet zo noemen, want ze zijn hevig beinvloed. Je kunt het wel op mentale gesteldheid gooien, maar ik vind dat echt stierenpoep. Diegene heeft dan alsnog een terreurdaad gepleegd. Misschien is hij niet compleet toerekeningsvatbaar, of totaal niet toerekeningsvatbaar, het is en blijft een terrorist. Ik durf ook te wedden dat als het een gekleurde man was geweest dat hij METEEN die stempel had gekregen.

Chayenne
Chayenne

Chayenne is offline

[4831]
Chayenne zei op 17 okt 2017 - 21:25:
Ik wilde even mededelen dat alles in m'n leven me heel happy maakt right now <3
(Behalve de reclames die tussen m'n relisten van alle 1D albums komt, die haat ik.)

Hoe gaat het met jullie allemaal?

YarahartBill
YarahartBill

YarahartBill is offline

[9076]
YarahartBill zei op 19 okt 2017 - 8:59:
@Jenn; aaaawh, you little sappy happy unicorn. Wat maakt je zo happy?

Chayenne
Chayenne

Chayenne is offline

[4831]
Chayenne zei op 20 okt 2017 - 10:24:
Idunno. Alles? Ik vind mn opleiding tot nu toe echt leuk, ik luister 1D nummers die me major throwbacks geven naar 2012 enzo. Ik heb allemaal schrijfideetjes.
Ik ga naar zo'n 50 concerten volgend jaar including m'n meet en greet met Niall.
(ik ga niet ècht naar 50 concerten ofc, maar wel echt heel heel veel)

Ik ben gewoon blij :' )

Kayley
Kayley

Kayley is offline

[15313]
Kayley zei op 13 nov 2017 - 17:26:
Een collega van me heeft een vriendin van wie de moeder een boek heeft geschreven dat ze wil laten vertalen naar het Engels, dus heeft mijn collega dat aan mij gevraagd en mijn gegevens doorgegeven.
Niet alleen zal ik ervoor betaald worden, maar dit is wat ik wilde doen als beroep en ik dacht dat ik het nooit zou kunnen doen omdat ik met school gestopt ben voor ik m'n diploma had.
Dus nu ben ik echt heel blij. c:

Chayenne
Chayenne

Chayenne is offline

[4831]
Chayenne zei op 13 nov 2017 - 20:02:
Ooohhh Kay wat fijn om te horen! Wat leuk dat je gewoon een boek gaat vertalen! Succes!

Vespertine
Vespertine

Vespertine is offline

[1330]
Vespertine zei op 14 nov 2017 - 15:17:
Jaaaa, wat leuk! <3 En wie weet wat volgt er nog? Misschien kom je op die manier alsnog ooit in die droombaan terecht hé?

Vespertine
Vespertine

Vespertine is offline

[1330]
Vespertine zei op 25 nov 2017 - 21:52:
Kan je ook last hebben van PMS na ongesteld te zijn geweest? Want dat heb ik vandaag.

YarahartBill
YarahartBill

YarahartBill is offline

[9076]
YarahartBill zei op 27 nov 2017 - 9:27:
@Vespertine: https://www.youtube.com/watch?v=WOi2Bwvp6hw
Misschien helpt dit?

Vespertine
Vespertine

Vespertine is offline

[1330]
Vespertine zei op 28 nov 2017 - 18:16:
Ooh ja, die heb ik al eens gezien! Goed is dat hé?

YarahartBill
YarahartBill

YarahartBill is offline

[9076]
YarahartBill zei op 21 jan 2018 - 22:52:
Boys are ASSHOLES! Vanaf nu, stap ik 100% over op vrouwen. Ben er helemaal klaar mee.



1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12