Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Forum » Stamcafé » De honderd woorden challenge

De honderd woorden challenge

1 2 3 4 5
Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 2 april 2018 - 16:10:
Huh?! Een nieuw topic?! Ja, wij dachten: we zijn weer actief op het forum en we horen geluiden dat mensen toch wel weer willen schrijven... dus dan zorgen wij voor motivatie!

Wat?
Een challenge om elke dag honderd woorden te schrijven (en in te typen). Die honderd woorden plaats je dan hier in het topic. Dan lezen we stukjes van elkaar en motiveren we elkaar om door te gaan met schrijven.

Waar schrijf ik dan aan?
Wat jij wilt. Dat ene verhaal waar je al vier jaar aan werkt, een verhaal dat je gisteren bedacht hebt; elke dag een gedichtje of een paar onsamenhangende one-shots. Wat je maar wilt.

Ik schrijf geen fanfictie of niet Nederlands. Mag ik meedoen?
Ach, eigenlijk zijn we heel tolerant hier op de site. Je mag gewoon lekker meedoen.

Ik heb meer dan honderd woorden geschreven. Wat nu?
Nu kies je de grappigste/pijnlijkste/beste honderd woorden uit, of de honderd woorden waar je graag geedback op wilt, en plaatst die. Laten we niet veel meer dan honderd woorden per dag gaan plaatsen, want dan wordt het zo onbehapbaar voor onze mede-deelnemers. Deze challenge moet natuurlijk wel in onze drukke volwassen leventjes passen.



MariTom
MariTom

MariTom is offline

[4229]
MariTom zei op 13 april 2018 - 16:36:
Oh oh oh dit is leuk! Ik ga een kop thee pakken en lezen. En misschien later een poging doen.

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 13 april 2018 - 17:25:
@Daan; ga daar eens voor zitten dan! *verleidend kijkende smiley*
@Dare; doe mee met schrijven! ^^

Ik heb er weer een stukje uitgeperst. En het wordt weekend, dus jullie moeten allemaal binnen twee dagen ook weer een keer plaatsen in dit topic!

‘Zijn er meer dingen die je vindt?’ vroeg Boris een stuk verderop.
‘Er zijn duizend dingen die ik vind. Ik vind het weer prettig en ik vind dat het bos lekker ruikt, dat de lunch vies was en dat de kans dat het avondeten beter smaakt groot is. Ik vind het vooral leuk dat we dit zijn gaan doen,’ en ik vind het leuk dat we samen zijn en ik vind het fijn om met je te praten en naar je te kijken en ik vind je,
jou –
‘Ik vind het gezellig,’ voegde Boris toe, ‘en ik vind dit het meest avontuurlijke wat ik ooit gedaan heb.’
‘Ik vind het een eer om deel van jouw grootste avontuur uit te mogen maken.’
‘Ik vind het wel spannend dat niemand precies weet waar we zijn.’
‘Ze weten het ongeveer. En we hebben mijn vaders telefoon.’
‘Je bent af,’ vond Boris, ‘we waren dingen aan het vinden en nu heb je het verpest.’
De glimlach in zijn stem overstemde de beschuldiging.

Kayley
Kayley

Kayley is offline

[15313]
Kayley zei op 13 april 2018 - 18:43:
Net met Bo zitten warren en een stuk voor mijn original geschreven:

Sometimes, the whole world tingled. Phoenix felt it so accutely that no feeling she had ever experienced before seemed quite real in comparison.
It was like electricity rasping across her skin, like spring and fire filling her lungs.
Sometimes, as if by muscle memory, she wanted to reach out and pluck it.
Oh, the things she could do with that kind of energy. It might be enough to power even the darkest, drowsiest cells of her brain. It might allow her to finally figure out this thing with Orryn. She might even graduate.
But she never did.

1Dzayn
1Dzayn

1Dzayn is offline

[5362]
1Dzayn zei op 15 april 2018 - 17:37:
Louis weet niet waar hij zichzelf moet vinden. De kus, de kussen, van Harry laten hem achter met een twijfeling over alles wat hij ooit voor zeker hield. Zijn identiteit lijkt voor zijn ogen te verbrokkelen, maar tegelijkertijd lijkt er zich een compleet nieuwe identiteit te vormen die als een sirene naar hem zingt. Het trekt Louis aan om een nieuwe wereld te ontdekken, eentje waarbij Harry niet langer als vriend, maar als partner aan zijn zijde staat. De twijfeling verdwijnt echter standaard voor een paar minuten wanneer Harry’s lippen weer de zijne vinden. In die momenten weet Louis zeker wie hij is, maar hij lijkt er geen grip op te krijgen als het moment weer vervlogen is.

Heerlijk cheesy and sucky en weet ik veel wat, maar ik heb wel iets geproduceerd

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 15 april 2018 - 18:23:
@Kay; go on, we want more. *\o/*
@Iv; haha lekker, daar kan ik zo mijn stukje van vandaag aan toevoegen:

Omdat het meer was dan een vakantieliefde, meer dan een fase. Omdat het niet alleen spannend was om voor het eerst met een jongen te zijn, omdat het niet was om later over op te kunnen scheppen of om ervaring op te doen voor alle andere mensen die ze in hun levens zouden kussen. Omdat het klopte, hoorde, moest; niet ging om het met iemand zijn maar om hun samenzijn.
Omdat eens in de zoveel tijd een week genoeg is voor twee mensen om zoveel gevoelens bij elkaar los te maken dat er een heel mensenleven op geteerd kan worden.

Kayley
Kayley

Kayley is offline

[15313]
Kayley zei op 15 april 2018 - 18:24:
Shit, Bo, die laatste zin. <333

Het stuk dat ik vandaag heb geschreven (en waarschijnlijk nog ga aanpassen, alleen niet vanavond):

The last thing her parents tell Phoenix before she leaves is a lie. Actually, penultimate, because every “I love you” from them has been real and true—but the thing before that. The thing they have been lying about her whole life.

It sits uneasy in her gut, knowing what she knows and knowing, too, that they are still not going to tell her, even though she’s an adult now and striking out on her own. But she fakes a smile until it sticks, squeezes them both into a hug, and tells them she’ll call.

She probably won’t.


Also, yep, niet eens in dezelfde tijd geschreven. I should probably decide on past or present tense. (':

1Dzayn
1Dzayn

1Dzayn is offline

[5362]
1Dzayn zei op 15 april 2018 - 19:50:
@bo maar even dat stuk zou echt vrijwel perfect in het verhaal geplaatst kunnen worden haha

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 15 april 2018 - 19:52:
@Kay; love it. <3 I'm hype.
@Iv; zou vet grappig zijn als we toevallig hetzelfde verhaal het schrijven waren!

1Dzayn
1Dzayn

1Dzayn is offline

[5362]
1Dzayn zei op 15 april 2018 - 20:03:
@bo Very unlikely but just imagine

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 16 april 2018 - 11:11:
Vanaf nu geen stukjes meer over tienerjongens whoehoeeeeee! Dit is het laatste:

De avond was hetzelfde als die van twee dagen eerder. De spanning, de zenuwen, de drang – alsof elke aanraking weer de eerste was. Elke kus, elke streling, elk woord gelijk aan de ‘hallo’ die hen tien dagen geleden had verbonden. Tegelijkertijd voelde het voor Elias alsof elke seconde de laatste was. Boris gleed langzaam weg buiten zijn bereik en hij kon er niets aan doen, zelfs niet terwijl de jongen nog in zijn armen lag.

xDevilBitch
xDevilBitch

xDevilBitch is offline

[10099]
xDevilBitch zei op 16 april 2018 - 17:42:
O wauw, je einde is echt prachtig!

1Dzayn
1Dzayn

1Dzayn is offline

[5362]
1Dzayn zei op 16 april 2018 - 18:34:
Volgens mij gaat je verhaal ons allemaal heartbreak geven, Bo. Why you do this


edit 19:58 -> Er klinken voetstappen en afwachtend neemt ze een stap terug. Christina hoort hoe de deur van het slot wordt gehaald en dan zwaait hij open, haar op een haar na missend. Geschrokken springt ze achteruit en slaat dan haar armen over elkaar.
‘Dat zal tijd worden.’
Aiden trekt enkel een wenkbrauw op en Christina duikt iets in elkaar.
‘Zijn er problemen, Christina?’
Haar naam rolt over zijn tong en Christina slikt.
‘Wat doe ik hier?’
Aiden stapt naar binnen en sluit de deur achter zich.
‘Laten we zeggen dat je op de verkeerde plaats was op het verkeerde tijdstip en nu met de gevolgen moet leven.’

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 16 april 2018 - 21:20:
Whuuut waar is Hazz en Lou en wie is dit??

1Dzayn
1Dzayn

1Dzayn is offline

[5362]
1Dzayn zei op 16 april 2018 - 21:25:
Ander verhaal haha. Dit is een original in the works en Christina is iemand die zich in de nesten werkt door op het verkeerde moment op de verkeerde plaatst te zijn.

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 16 april 2018 - 21:32:
Ah, vandaar.

Oh en. Ik leef om heartbreak te schrijven. Jullie kennen me.



1 2 3 4 5