Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Forum » Stamcafé » Het Boekentopic VII

Het Boekentopic VII

1 2 3 4 5 6
Kayley
Kayley

Kayley is offline

[15313]
Kayley zei op 12 juni 2018 - 12:51:
Zo hé, zeven!



Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 16 okt 2018 - 14:03:
Leuk is altijd goed though, innit? (:
Het eerste boek heet Luck in the Shadows, de schrijfster heet Lynn Flewelling. Het is wel zo dat het hele lieve fantasy is, dus waar in andere boeken iedereen doodgaat, worden de hoofdpersonen hier toevallig door alles en iedereen geholpen. Maar ik vind het wel heel chill verder.

Kayley
Kayley

Kayley is offline

[15313]
Kayley zei op 16 okt 2018 - 14:32:
Oh, die! Ik had je review op Goodreads gezien dus die staat nu mooi bij op m'n e-reader. c:

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 16 okt 2018 - 14:39:
Ben heel benieuwd wat je ervan vindt! De recensies op gr zijn heel wisselend.

Kayley
Kayley

Kayley is offline

[15313]
Kayley zei op 16 okt 2018 - 14:58:
Ik weet nog niet wanneer ik eraan begin, want ik heb eerst een lijstje met dingen die ik nu wil lezen (waaronder een reread van Lies of Locke Lamora, want ik ben met D&D iets aan het runnen dat heel heisty en schemey is). Maar eens ik eraan begin, zal ik je up to date houden over wat ik vind!

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 16 okt 2018 - 15:00:
Jaaaa exciting!

YarahartBill
YarahartBill

YarahartBill is offline

[9076]
YarahartBill zei op 16 okt 2018 - 17:02:
Weetje wat ik het leukste vind van Luck in the Shadows op GoodReads. Dat hij staat geadverteerd onder het topic: Best Fantasy Books with Gay Main Characters.

Love that!

Kayley
Kayley

Kayley is offline

[15313]
Kayley zei op 18 okt 2018 - 10:14:
Jongens, ik heb eindelijk weer iets uitgelezen!
The Boneless Mercies is echt een sterke aanrader als je iets wil dat vrij snel leest, alsnog best wat inhoudt en op een fantastische manier vrouwelijke personages schrijft (en mannelijke eigenlijk ook wel).
Het heeft geen geforceerde romantiek maar wel geweldige vriendschappen en sagas en magie en !!!
Ja, ik ben echt lovend.

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 18 okt 2018 - 10:17:
@Huss: tsja, alleen zijn de hoofdpersonages niet gay, maar bi... dus 't is een beetje misplaatst.
@Kay: klinkt nice. Zal ik die dan ook maar op m'n lijst zetten. ^^ Oh en also: YOU GO GIRL, nu het lezen volhouden! Dat is fijn. <3

EDIT: er is natuurlijk helemaal geen lijst voor bi fantasy, kom ik net achter. Dus misschien is het wel terecht dat ze ertussen staan. Of niet. Ik weet niet genoeg om er een mening over te hebben. Maar hoe dan ook - de hoofdpersonages zijn ook aangetrokken tot vrouwen en daar worden ook geen doekjes om gewonden.

EDIT2: oké de lijst bestaat wel, als je maar ver genoeg doorscrollt. En daar staat 't boek ook in.

YarahartBill
YarahartBill

YarahartBill is offline

[9076]
YarahartBill zei op 18 okt 2018 - 11:49:
@Huss; hahahaa, wat een rollercoaster was deze reactie. Is het boek eigenlijk 18+??

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 18 okt 2018 - 11:52:
Eh, denk het niet. Ik weet niet waar de grens ligt. Maar er zijn iig geen uitgebreide seksscènes, dat blijft allemaal een beetje tussen de lijntjes hangen.

Kayley
Kayley

Kayley is offline

[15313]
Kayley zei op 18 okt 2018 - 13:37:
@Bo: ja, doen!
Ik ga proberen het lezen vol te houden, maar ik zit nu alweer met keuzestress over de volgende. :,)

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 18 okt 2018 - 13:55:
Je had een lijstje, toch? Welke staan daarop en waarom?

YarahartBill
YarahartBill

YarahartBill is offline

[9076]
YarahartBill zei op 18 okt 2018 - 15:05:
Eh, denk het niet. Ik weet niet waar de grens ligt. Maar er zijn iig geen uitgebreide seksscènes, dat blijft allemaal een beetje tussen de lijntjes hangen.
Beter. Bij fanfic's kies je er bewust voor als je dat wilt lezen. Bij een boek vind ik het beter als het niet uitgebreid omschreven word. Daarom heb ik 90% van de 50 shades boeken ook geskipt vanwege alle niet interessante sexscene's.

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 18 okt 2018 - 15:13:
Hahah, ik heb alles behalve de eerste pagina van 50 Shades of Gray geskipt.

Maar bijvoorbeeld met A Song of Ice and Fire vond ik het soms wel ongemakkelijk in de trein. Zeker die ene scène waarin Ramsay Theon dwingt om z'n bruid te verkrachten en hem daarna martelt omdat 'ie aan z'n bruid heeft gezeten. Die las ik namelijk in de trein met iemand naast me die mee probeerde te lezen. Erg ongemakkelijk.

En ik lees vaak m'n vriend voor als hij niet kan slapen (en vice versa) en dan altijd uit het boek dat ik zelf (of hij, resp.) aan het lezen ben. Dus ik was toevallig dit boek aan hem aan het voorlezen en hoewel het niet graphic is, was het wel een scène waarin ze in een brothel waren. Dat vond ik dan toch wel weer zoiets.

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 18 nov 2018 - 11:11:
Gisteren voor 3,50 twee nieuwe boeken gekocht. En zeven boeken uitgekozen die ik weg ga doen, omdat ik ze waarschijnlijk toch niet ga lezen en het geen nut heeft om ze dan te laten staan. Trots op mezelf.



1 2 3 4 5 6