Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Forum » Stamcafé » Gooi het eruit #63

Gooi het eruit #63

1Dzayn
1Dzayn

1Dzayn is offline

[5362]
1Dzayn zei op 21 feb 2019 - 18:26:
Turns out dat we nog geen nieuw topic hadden, dus hierbij.

Schreeuw alles maar hier wat je frustreert of enorm blij maakt. We'll listen <3



1Dzayn
1Dzayn

1Dzayn is offline

[5362]
1Dzayn zei op 21 feb 2019 - 18:57:
AHAHAHA, get ready, this is gonna be a long one. (Y'all asked for it en om eerlijk te zijn lucht dit vast ook wel op)

Oke. Dus. Nieuw filiaal. Kort gezegd, klote filiaal. Lang gezegd; get ready.
Ik sta er nu 1 periode (vier weken), waarvan drie weken gewerkt omdat ik een weekje Londen er tussen had. Anyway, ik heb een 37 uurs contract. Ik ben ook wel 37 uur in de week op werk, maar ben ik de hele tijd aan het werk? Nahh, ik loop de helft van de tijd niets te doen. Dit heb ik in de eerste week al aangekaart bij mijn nieuwe bedrijfsleider. Zijn reactie?
-''Dat neem ik als compliment voor de afdeling en mijn winkel''
-''Je mag ook best wel een keertje niks doen''
Nja, als jullie mij een beetje kennen, weten jullie wel dat ik niet op werk ben om te luieren. Ik ben op werk om te werken, ik kan thuis genoeg luieren. Dat is dus punt 1.

Punt 2. Ik ben een redelijke hele erge introvert (as you know i guess). Werk zuigt al mijn energie, vooral als ik op een dag heel veel contact heb met mensen. Pauzes zijn dus voor mij onder andere een moment om op te laden en even af te sluiten. Mijn bedrijfsleider heeft mij (in hetzelfde gesprek als waarin ik aan heb gekaart dat ik de helft van de tijd niets liep te doen) het volgende gezegd; Mijn nieuwe collega's vonden me allemaal erg vriendelijk en werklustig, maar ze vonden me een beetje stil. Mijn bedrijfsleider zei vervolgens iets wat uiteindelijk hier op neer komt; ik moet mijn persoonlijkheid maar even veranderen om beter in de groep te komen liggen. (i wish i was joking)
Also, hij raadde me sterk aan niet alleen op pauze te gaan, anders leer ik mijn collega's nooit kennen (zelfs toen ik zei dat ik alleen pauze houden echt niet erg vond , raadde hij me toch maar aan niet alleen te gaan)

Punt 3 (told ya it was gonna be long) related tot punt 1. Ik sta met nog een andere dame op de afdeling. Zij werkt maar halve dagen, maar zodra zij weg is, is alles al gedaan. Voor mij blijft er dan niet veel meer over om te doen (ik werk wel hele dagen) behalve 's middags nog een keertje wat handel pakken. Dit was al voordat mijn afdelingsmanager terug kwam van vakantie. Nu is zij terug en staan we dus eigenlijk een aantal dagen in de week met zijn drieën op de afdeling. Dit lijkt te veel te zijn, want voor mijn idee wordt ik nu behandeld als een trutje die de gaten maar op kan vullen. Zo sta ik de komende vier weken twee dagen in de week op de bake-off (terwijl hij weet dat ik hier een hekel aan heb. Een keer in de zoveel tijd is niet erg, maar niet zo vaak). Ook deze week sta ik drie dagen bake-off.

Punt 4. Mijn bedrijfsleider is gwn een straight up leugenaar en sjoemelaar. We draaien ongeveer hetzelfde als mijn oude filiaal, maar door zijn manier van sjoemelen kan hij dus meer personeel inzetten als mijn oude filiaal. (Hence dat ik de helft van de tijd niets loop te doen) Ik weet niet of jullie de details zullen snappen, dus die laat ik maar even achterwege. Sjoemelaar dus. Leugenaar ook nog eens. Ik heb hem in de eerste week gevraagd waarom ik precies ben overgeplaatst.
-''Ik had iemand nodig ter ondersteuning van -afdelingsmanager-''
Dat bleek dus bullshit te zijn, want toen ik daar kwam, kwam ik erachter dat hij een teamleider in opleiding had rondlopen.
-''Ja, maar die wordt geen teamleider waarschijnlijk want zijn beschikbaarheid is te beperkt. Hij kon toevallig deze weken meer werken.''
Ook bullshit, want die jongen is nu klaar met zijn stage/school en kan de hele week door werken, en dus niet alleen de week toen ik daar net was.
Daarnaast maakt meneer een kaderplanning (hier staan alleen leidinggevende op) Aangezien ik niet in de andere groepsappen zit, wat hij weet, kan ik geen andere roosters zien en ga ik dus uit van de kaderplanning. Blijkt meneer me op de normale planningen hele andere tijden in te delen en me dit vervolgens niet mede te delen.

Oke, komende vier weken twee dagen in de week bake-off, remember? Ik heb hem gevraagd waarom dit precies was. We hebben dus een dame die normaal fulltime staat, maar nu net uit de ziektewet komt en dus nog aan het opbouwen is. De rest van de tijd moet opgevuld worden. Logisch, kan ik snappen. In de eerste twee weken dat ik er stond, stond er echter iemand anders op de bake-off. Dus ik heb hem gevraagd wat er dan met haar aan de hand was
-''Ja, zij werkte boven uren. Normaal werkt ze maar twee dagen in de week. Nu -afdelingsmanager- terug is kan ik me dat niet meer veroorloven/kan ik dat niet meer betalen''
Which is absolute bullshit. -Afdelingsmanager- is op vakantie geweest, dat klopt. Maar -afdelingsmanager- heeft vakantie uren. Afdelingsmanager krijgt dus gewoon haar normale werkafspraak uitbetaald. Of ze die nu werkt (zoals nu) of niet (zoals tijdens haar vakantie) kosten blijven hetzelfde. Bullshit dus dat hij het opeens niet kan betalen. Tenzij je dus erbij rekent dat ik als kosten er ook opeens bij kom vanaf deze periode. Dan lijkt het opeens heel logisch niet?

Samengevat; ik ben overbodig in een winkel met een sjoemelende bedrijfsleider, ben er diep ongelukkig maar meneer weigert iets van me aan te nemen en lijkt me niet serieus te nemen. Endgame; ik ben ongelukkig en als kersje heeft het nieuwe filiaal een trap die mijn knie enorm verkloot dus ik ben ook nog vrijwel constant in pain (:

Thank you for your attention. Rant over.

xjeszell
xjeszell

xjeszell is offline

[8982]
xjeszell zei op 23 feb 2019 - 20:25:
FanFic wilde me niet laten reageren, tot ik je bericht quote en vervolgens de quote weghaalde. Dit is echt een lekkere, heldere Jess uitleg he?

Maar jezus, wat super kut Iv ): Klinkt echt rampzalig, ik hoop echt dat het op magische wijze snel verbeterd!

Chayenne
Chayenne

Chayenne is offline

[4831]
Chayenne zei op 23 feb 2019 - 21:06:
Jeetje Iv dat klinkt inderdaad niet als fijn werken. Vooral omdat je daar zoveel bent snap ik dat het heel vervelend is. Is het misschien een optie om met je oude bedrijfsleider te praten? Of iemand boven je bedrijfsleider als dat mogelijk is? Want je bedrijfsleider lijkt inderdaad niet heel erg tee luisteren naar wat je zegt.

1Dzayn
1Dzayn

1Dzayn is offline

[5362]
1Dzayn zei op 24 feb 2019 - 11:58:
Ja, het is ook allemaal echt heel kut. Werk is ook absoluut niet mijn favoriete ding nu.
Ik ben al naar mijn oude bedrijfsleider geweest, dus die en een van mijn favoriete leidinggevende daar weten wat er aan de hand is. En binnenkort ga ik met mijn rajonmanager zitten (dus die boven de bedrijfsleiders staat) om het verhaal uit te leggen.

Dan maar kijken wat er aan gedaan kan worden. Hopelijk kan ik terug naar mijn oude filiaal en anders neem ik ontslag en ga ik opzoek naar een andere baan. Ben nu al een beetje om me heen aan het kijken, dus we zien wel

4everJB
4everJB

4everJB is offline

[30]
4everJB zei op 18 okt 2020 - 14:21:
Hallo
Ik heb een vraag ik.weet niet precies bij welke topic ik het moet vragen zitten hier ook mensen die verhalen doen verbeteren en doen nakijken ook wel beta readers genoemt

Automatisch
Automatisch

Automatisch is offline

[578]
Automatisch zei op 19 dec 2020 - 17:41:
Hallo
Ik heb een vraag ik.weet niet precies bij welke topic ik het moet vragen zitten hier ook mensen die verhalen doen verbeteren en doen nakijken ook wel beta readers genoemt


Een hele late reactie. De site heeft geen officiële mensen hiervoor. Maar der is wel iemand die het deed, maar die is volgens mij ook niet meer online geweest.

4everJB
4everJB

4everJB is offline

[30]
4everJB zei op 10 mei 2021 - 14:57:
Js er hier ooit nog iemand echt actief

4everJB
4everJB

4everJB is offline

[30]
4everJB zei op 22 juni 2021 - 10:59:
Ik vind dat hier echt een saaie bedoeling is want voor heen was er wel ooit nog iemand actief en nu is het zo saai dat ik er gewoon geen zin meer in heb om hier nog online te zijn ik kom alleen online om te kijken of er ooit nog iemand is maar ik geef deze shit echt op sorry maar ik ben hier weg