Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Pokémon » Pokemon: New Legend » Episode 33: The Challenge of a Rival

Pokemon: New Legend

16 dec 2009 - 19:28

2202

0

309



Episode 33: The Challenge of a Rival

Zuster Joy gaf de schaal met de vier Poké Balls aan Andrew.
“Je Pokémon zijn in topvorm.” Zei ze. Bulbasaur sprong over de balie in Andrews handen.
“Dank je zuster Joy!” zei hij.
“Hé!” hoorde Andrew van achter hem. “Er is hier een Pokémon Wedstrijd over twee dagen.” Zei Brenna. “Ik heb al twee lintjes en ik heb nog geen Pokémon Wedstrijd verloren, dus deze zal ik ook winnen.”
“Ik zou maar een beetje oppassen met die vriendin van je, het stijgt haar een beetje naar de bol.” Zei zuster Joy.
“Ik zal mijn best doen.” Zei Andrew. Gisteren moesten Andrew en Brenna afscheid nemen van Brian die als Pokémon Ranger het gebied Kanto gaat beschermen.
De deur van het Pokémon Center gleed open. Bart stond voor de deur.
“Bart!” zei Andrew.
“Andrew, ik zie dat je in Celadon City bent.” Zei Bart. “Je bent sneller dan ik dacht. Hoeveel badges heb ik je als ik vragen mag.”
“Ik heb er drie.” Zei Andrew.
“Drie?” vroeg Bart. “Ik heb er vier.” En hij liet een doosje zien met daarin vier badges. Andrew herkende de BoulderBadge, de Cascadebadge en de Thunderbadge. Maar er zat ook een badge in die hij niet herkende. Het zag eruit als een BoulderBadge en een Thunderbadge, maar dan wit.
“Waar heb je die vandaan?” vroeg Andrew.
“Saffron City.” Zei Bart. “Daar geven ze op het moment BlancBadges”
“Dan moet Steve al terug zijn.” Zei Brenna.
“Je gaat me toch niet vertellen dat je de Celadon Gym gaat uitdagen?” vroeg Andrew.
“Waarom niet, er zijn toch geen beduidende trainers in de buurt.” Zei Bart.
Dat maakte Andrew woedend.
“Ik ga eerst en ik ben een beduidende trainer!” zei Andrew.
“Kom, kom, niet zo ongeduldig.” Zei Bart. “Wat dacht je van een battle. De winnaar mag eerst.”
“Goed, wat dacht je van vier tegen vier?” zei Andrew.
Bart lachte, “Goed.” Zei hij.

Brenna was scheidsrechter en kondigde de wedstrijd aan. Het strijdperk was normaal voor een Pokémon Center veld. Gewoon zanderig en witte lijnen voor de omheining.
“Dit gevecht is tussen Andrew en Bart. Beide trainers gebruiken vier Pokémon en mogen wisselen. Wanneer allevier de Pokémon van een trainer niet meer kunnen vechten wint de tegenstander. Begin!”
“Jij mag beginnen, Bart!” zei Andrew.
Bart accepteerde.
“Goed, Rhydon, nu!” zei Bart en Rhydon kwam uit de Poké Ball.
Rhydon, de boor-Pokémon en de geëvolueerde versie van Rhyhorn. Rhydon leeft ver onder de grond waar de temperatuur kan oplopen tot boven de 2000 graden en lava voorkomt. Zijn steenachtige gepantsersde huid beschermt hem tegen die extreme hitte en grote druk onder de grond.
“OK, Poliwag, nu!” zei Andrew en Poliwag kwam uit de Pokéball.
“Rhydon, gebruik je Horn Attack!” zei Bart en Rhydon kwam met zijn grote hoorn naar voren op Poliwag af.
“Ontwijk, Poliwag.”
Poliwag ontweek handig Rhydons aanval.
“Nu, BubbelBeam” zei Andrew.
Poliwag opende zijn mond en gaf Rhydon de volle laag met en grote straal bubbels.
Rhydon probeerde het tegen te houden met zijn handen, en dat lukte aardig. Rhydon was vrijwel ongedeerd.
“Wat!” zei Andrew. “BubbleBeam moet enorm veel schade doen tegen een Rhydon.”
“Rhydons verdediging is erg sterk.” Zei Bart. “Hier kom je niet doorheen. Rhydon, Horn Attack nog een keer.”
Rhydon deed hetzelfde als eerst en bestookte Poliwag met zijn neus en raakte Poliwag licht.
“Poliwag, spring op zijn neus.” Zei Andrew.
Poliwag sprong en kwam inderdaad op Rhydons neus terecht.
“Horn Drill!” zei Bart en Rhydons neus begon te draaien.
“Spring, Poliwag!”
Poliwag sprong van Rhydons neus af.
“Nu BubbelBeam!” zei Andrew.
Poliwag gebruikte zond weer een straal bubbels op Rhydons gezicht af, wat meer schade deed dan wat het deed op Rhydons sterke armen.
“Rhydon, Stomp”
Rhydon hief zijn voet op en probeerde op Poliwag te trappen.
“Poliwag, spring en gebruik Hypnosis!” zei Andrew.
Rhydon schampte Poliwag met zijn voet, waardoor Poliwags vlucht iets aangepast werd. Poliwag keek Rhydon aan en liet zijn buik draaien. Rhydon werd gevangen door het fenomeen en viel in slaap.
“Goed, BubbleBeam, nu!” zei Andrew en Poliwag zond een BubbleBeam van dichtbij in Rhydons gezicht. Rhydon werd wakker van het water, maar zag hoe Poliwag hem weer belaagde met een Water Gun-aanval. Het water kwam weer in Rhydons gezicht, waardoor hij neerviel.
“Rhydon kan niet meer vechten, Poliwag wint.”
Bart trok Rhydon terug, hij schold Rhydon uit en trok een nieuwe Poké Ball van zijn riem.
“Electabuzz, nu!” zei Bart en een Electabuzz kwam uit zijn Poké Ball.
Electabuzz, de elektrische Pokémon. Als er een stroomstoring is, kun je er bijna zeker van zijn dat deze Pokémon wat energie heeft afgetapt. De elektriciteit stroomt door zijn huidoppervlak.
“Poliwag kan maar beter niet tegen Electabuzz vechten.” Dacht Andrew hardop, waarop hij Poliwag terugtrok. “Bulbasaur, het is jouw beurt.” Zei hij tegen de Pokémon naast hem.
Bulbasaur liep op het strijdperk en keek naar Electabuzz. Hij zag er wel heel sterk uit.
“Electabuzz, Thunderpunch” zei Bart en Electabuzz laadde zijn krachtige arm met elektrische energie en sloeg in op Bulbasaur. Bulbasaur werd geraakt door Electabuzz’ vuist.
“Bulbasaur, counter met Razor Leaf!” commandeerde Andrew en Bulbasaur lanceerde een sterke stroming scherpe bladeren van dichtbij richting Electabuzz die terug deinsde.
“Electabuzz, Ice Punch!” zei Bart en dit keer laadde Electabuzz zijn arm op met ijs-energie en sloeg in op Bulbasaur. Bulbasaur werd hard geraakt en viel bewusteloos neer.
“Bulbasaur!” zei Andrew
“Bulbasaur kan niet meer vechten, Electabuzz wint.”
“Bulbasaur alles goed.” Zei Andrew terwijl hij de gras-Pokémon oppakte. Bulbasaur keek nogal spijtig naar Andrew. Het was zeker niet zijn beste battle ooit.
“Het geeft niet, Bulbasaur.” Zei Andrew, “iedereen is wel een keer niet in vorm. Neem maar eens wat rust.”
Andrew zette Bulbasaur aan de zijlijn naast Brenna.
Andrew liep terug naar zijn plaats.
“Mankey, ik kies jou!” zei hij en Mankey nam de plaats in van Bulbasaur.
“Mankey, Rock Smash!” zei Andrew.
“Laat hem aanvallen.” Zei Bart.
Mankey’s arm gloeide en de vecht-Pokémon sprong op Electabuzz af en gaf hem een flinke klap, Mankey sprong terug, maar er was iets vreemds aan de hand met Mankey. Het leek wel of hij moeite had met bewegen. Electrische vonkjes kwamen van hem af.
“Wat is dat?” zei Andrew, terwijl hij zijn Pokédex bij haalde.
Electabuzz’ special ability is Static. Wanneer een Pokémon hem aanraakt bestaat er de kans dat hij verlamd word door zijn statische elektriciteit.
“Electabuzz, Iron Tail!” zei Bart en Electabuzz staart begon te gloeien en probeerde Mankey te raken.
“Pak zijn staart!” zei Andrew.
Mankey probeerde Electabuzz staart op tijd te pakken. Hij bewoog heel langzaam, maar het lukte hem uiteindelijk toch om Electabuzz staart te vangen.
“Nu, Seismic Toss” zei Andrew.
Mankey sprong met Electabuzz staart in zijn handen.
“Electabuzz, Thunder!” zei Bart
Electabuzz laadde zich op en liet de elektriciteit uit zichzelf waardoor Mankey heftig beschadigd was. Mankey hield stevig vol en zwiepte Electabuzz tegen de grond.
De klap deed een grote stofwolk opwaaien op de plaats waar Electabuzz en Mankey waren.
De twee Pokémon waren onzichtbaar voor hun trainers.
Zijn er Pokémon Knock Out? Kan Andrew winnen van Bart? Welke Pokémon zetten Bart en Andrew nog meer in? Check ook de volgende helft van deze episode.

De stofwolk trok op. Twee Pokémon lagen verslagen op het strijdveld.
“Electabuzz en Mankey zijn allebei uitgeschakeld”, zei Brenna.
Beide trainers hadden nu nog twee Pokémon over en Andrews Poliwag had al een gevecht erop zitten. Bart en Andrew trokken hun Pokémon terug in hun Poké Balls.
“Dit keer begin jij, Andrew!” zei Bart.
“Goed, Charmeleon, ik kies jou!” zei Andrew en hij gooide Charmeleons Poké Ball in het zanderige strijdperk. Charmeleon kwam tevoorschijn.
“Growlithe, nu!” zei Bart, terwijl hij zijn Poké Ball hard voor hem op de grond smeet.
De puppy-Pokémon ontsnapte aan de wolk die uit de Poké Ball kwam.
“Growlithe, Flamethrower”, zei Bart, maar hij werd verrast door Andrews zet.
Andrew greep naar Charmeleons Poké Ball en hij trok Charmeleon terug. Growlithes Flamethrower eindigde in de lucht waar eerst Charmeleon stond.
“Poliwag, nu!” zei Andrew en Poliwag kwam uit de Poké Ball.
“Een snelle wissel”, zei Bart. “Ik had het kunnen weten. Growlithe, Roar!” zei Bart en Growlithe begon te grommen om Poliwag weer terug in de Poké Ball te krijgen.
“Poliwag, Hypnosis!” zei Andrew en Poliwag liet de spiraal op zijn buik draaien om Growlithe in slaap te sussen. Growlithe liet het grommen varen en viel in slaap.
“Growlithe, word wakker!” riep Bart geërgerd, maar Growlithe sliep rustig door.
“Poliwag, gebruik BubbelBeam!” riep Andrew en Poliwag sprong op en lanceerde een krachtige BubbleBeam op Growlithe die hem zowel raakte als wakker maakte. Ineens was er een lach op het gezicht van Bart te bespeuren.
“Growlithe, Fire Spin!” zei Bart en de vuur-Pokémon hapte naar adem en blies een enorme kolom van vuur richting the dikkop-Pokémon.
“Poliwag, BubbelBeam, nog een keer!” zei Andrew. Poliwag werd in de borst geraakt door de Fire Spin-aanval van Growlithe, maar hersteld zich en schoot een nieuwe straal bellen op Growlithe af. Growlithe werd geraakt en had moeite om fatsoenlijk overeind te blijven staan.
“Poliwag, DoubleSlap, nu!” zei Andrew. Poliwag schoot als een pijl uit een boog op Growlithe af met de voeten naar voren.
Bart commandeerde Growlithe om Bite te gebruiken en Growlithe hapte naar Poliwags voet.
“Gebruik je staart, Poliwag”, zei Andrew en de kleine water-Pokémon sloeg zijn staart heen en weer in het gezicht van Growlithe. “En maak het af met Water Gun!”
Poliwag verzamelde al zijn energie naar zijn mond en spoot een krachtige straal water in het gezicht van Growlithe, die Poliwag losliet en verslagen op de grond viel.
“Growlithe kan niet meer vechten.” Zei Brenna.
“Zoals altijd”, zei Bart zachtjes en hij trok Growlithe terug naar zijn Poké Ball. Hij pakte de Poké Ball waarin zijn laatste troef zat.
“Venusaur, nu!” zei Bart en een enorme flits uit de Poké Ball bracht een gigantische groene Pokémon op het strijdperk.
“Is dat nu een Venusaur?” zei Andrew, terwijl hij geïntimideerd naar de reusachtige Pokémn keek.
Venusaur, de zaad Pokémon en de vol geëvolueerde vorm van Bulbasaur. De plant op zijn rug is voortdurent op zoek naar energie van de zon. Daarom prefereert deze Pokémon vooral lichte plekken.
“Laten we het beste ervan maken, Poliwag”, zei Andrew en Poliwag knikte.
“Venusaur”, zei Bart en hij knipte met zijn vingers. Het leek even of de enorme Pokémon opstond, maar hij dreunde keihard tegen de grond op, waardoor de aarde begon te beven. Poliwag werd door deze immense kracht naar boven gestoten. De kleine Pokémon werd op gevangen door een enorme massa van mesbladen die Poliwag alle kanten op stuurden. Poliwag belandde veslagen op de grond.
“Poliwag kan niet meer vechten”, zei Brenna.

Nadat Andrew Poliwag had teruggehaald naar zijn Poké Ball dacht hij geen moment na over zijn volgende Pokémon. Hij wierp Charmeleons Poké Ball in de arena die de rode vuur-Pokémon het veld op blies.
“Charmeleon, ben je er klaar voor?” vroeg Andrew en Charmeleon knikte.
“Venusaur, Earthquake”, zei Bart en Venusaur liet zich weer met zijn volle gewicht op de grond vallen.
“Charmeleon! Spring!” riep Andrew. Charmeleon zag de seismische golven aankomen probeerde op tijd te springen, maar belandde op de grond voor de Earthquake eindigde. Charmeleon werd alsnog gelanceerd. Het strijdperk was in een klap veranderd in een grote ravage. Andrew besefte dat Earthquake een lastige vijand is om zomaar te verslaan en dat het Charmeleon makkelijk parten kon spelen. Intussen maakte Charmeleon zijn vlucht naar beneden.
“Charmeleon, Flamethrower!” zei Andrew en vanuit de lucht schoot Charmeleon een sterke vuurstraal op Venusaur af die zijn lichaam verdedigde met zijn sterke hoofd. Charmeleon kwam tamelijk hard aan op de grond, maar het had duidelijk erger kunnen zijn. De vlam-Pokémon had heel wat schade geleden.
“Charmeleon, gebruik Double Team en ren op Venusaur af!” zei Andrew. Charmeleon gloeide een beetje en creëerde een aantal zeer breekbare klonen van hemzelf. De Charmeleon renden gezamenlijk op Venusaur af.
“Venusaur, raak ze allemaal met Earthquake!” zei Bart. Venusaur stampte voor de derde keer hard op de grond, maar Andrew beval Charmeleon vlak ervoor om op Venusaur te springen.
Een aantal Charmeleon-klonen werden geraakt door de Earthquake-aanval, maar de echte niet. Venusaur voelde een redelijk zware massa op hem landen en besefte dat het Charmeleon was.
“Venusaur, gebruik Earthquake!” zei Bart weer. Venusaur probeerde weer te staan.
“Charmeleon, gebruik Metal Claw op zijn boom!” zei Andrew. De klauw van de vuur-Pokémon gloeide en sloeg in op de boom die op Venusaurs boom groeide. Hij hield zich goed vast aan de boom, zodat hij niet van Venusaur af zou vallen als hij stond.
Venusaur liet zich weer vallen en creëerde een vierde aardschok. Na vier Earthquakes was Venusaur behoorlijk uitgeput en Charmeleon die dit alles moest verdragen was bepaald ook de oude niet meer.
“Charmeleon, Flamethrower, nu!” zei Andrew.
Charmeleon blies vuur tegen de rug van Venusaur. Venusaur kneep zijn ogen dicht om de pijn in zijn rug te verdragen en hij begon zich heen en weer te schudden.
“Wat is dat?” vroeg Andrew. “Dat is vast Struggle. Charmeleon! Houd je goed vast en gebruik Flamethrower!” riep hij.
Charmeleon gehoorzaamde zijn trainer en in geen-tijd was er een grote verticale kolom van rook en vuur te zien. Uiteindelijk schudde Venusaur Charmeleon van zich af. De vlam-Pokémon kwam voor de voeten van Andrew terecht en had behoorlijke pijn aan zijn arm. De rook loste inmiddels op.
Venusaur lag uitgeput en verslagen op het strijdveld.
“Venusaur kan niet meer vechten: de winnaar is Charmeleon! Andrew wint!” zei Brenna.
Bart trok Venusaur terug in zijn Poké Ball.
Andrew sprong een gat in de lucht.
“Yes! Gewonnen!” zei Andrew.
“Andrew!” riep Bart die duidelijk niet onder de indruk was. “Het staat nu 1-1. Er is nog niets gewonnen.”
Bart keerde Andrew de rug toe en liep weg.
Andrew dacht aan de battle van morgen tegen de Celadon Gym, maar ookal had hij gewonnen, er knaagde iets aan Andrew. Iets over dit gevecht of meer iets over Bart...


Reacties:

Er zijn nog geen reacties op dit verhaal.