Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Overige » Bermuda Triangle » Hoofdstuk 4.3

Bermuda Triangle

29 nov 2009 - 12:37

941

3

174



Hoofdstuk 4.3

Ik besef ineens dat al mijn hoofdstukken uit drie delen bestaan, haha. Laatste deel dus.

‘Goed, niemand weet hoe dit werkt, behalve Ishna, dus ik denk dat we haar het beste maar haar gang kunnen laten gaan.’
Ben knikte, en Connor mompelde een zachtjes “best”ť. Waarschijnlijk konden beiden het moeilijk geloven. Magie was voor de jongens iets als het brein van meisjes. Niet te begrijpen. Daarbij vroegen ze zich af of het wel bestond. Ishna wenkte de kinderen naar het kampvuur. Aarzelend stonden ze op en volgden ze haar. De vrouw zette de kinderen vlak bij het vuur neer en zelf ging ze aan de overkant staan. Ze stopte twee van de amuletten weg, de derde nam ze in haar rechterhand. Met haar andere hand pakte ze iets uit een zakje. Ze hief beiden handen op, en sprak.
‘Theu di Ghantu, hore mi. Fhatel mi, au di arulete sum.’ Vervolgens gooide ze dat wat ze in haar linkerhand had in het vuur. Hierdoor begon het vuur angstaanjagend te knetteren en kleurde het groen. Solegna deinsde van schrik achteruit. Kat bekeek het schouwspel vol genoegen. Ze was nog altijd bij haar standpunt dat alles mogelijk was. Harry Potter kon toveren. Spiegels konden leven. Schepen konden zinken in de Bermuda driehoek. En zij konden toverkrachten verkrijgen. Alles was mogelijk, ondanks dat het merendeel dat verkondigd werd onzin was. Dit was haar realiteit. Dit was echt voor haar. Haar houding was slechts haar verdediging. Ze vond het wel degelijk allemaal prachtig wat er gaande was bij de Amon Do.
Het amulet in Ishna’s hand begon te zweven. Toen het horizontaal hing, stopte het. Ishna mompelde nog wat woorden, die het amulet aan leken te sporen. Vervolgens kreeg het amulet een afwijking naar rechts, waardoor het naar Kat wees. Dit was het amulet voor Kat. Ishna leek tevreden en ging op Kat af. Kat keek verwilderd naar de vrouw. De vrouw keek vol aanzien terug. Ze pakt het amulet met beiden handen vast, en hing het om Kats nek. Vervolgens begonnen alle Amon Do te klappen. Kat had haar kracht. Wat het dan ook zijn mocht. Ze keek vragend naar Marina, die een sussend gebaar maakte. ‘Ik leg het later wel uit,’ zei dat gebaar. Ishna was alweer naar het vuur gelopen. Ze had het tweede amulet in haar handen, weer het goedje uit haar zakje gepakt, en sprak dezelfde spreuk. Dit keer werden de vlammen paars. Ook dit amulet begon te zweven, en deze keer wees het in de richting van Solegna. Ishna deed hetzelfde als bij Kat, en hing het amulet om haar nek. Weer begonnen de Amon Do luid te klappen en te joelen. Vervolgens herhaalde ze het proces voor de derde en laatste keer. De spreuk, het goedje, de vlammen, deze keer blauw, en vervolgens het amulet dat begon te zweven. Het was al voorspeld. Connor kreeg het laatste amulet. Een laatste keer geklap. Ben bleef achter zonder amulet, maar het maakte hem niets uit. Laat de anderen het maar oplossen, dan kan ik op mijn luie gat blijven zitten, zo was zijn instelling. Ze waren klaar met de ceremonie, even bleef de stilte nog zoals hij was, toen kwam Khorogan weer naar voren. Hij sprak het laatste dankwoord, en verdween toen in zijn tent. Geroezemoes nam aan, maar de menigte werd dunner, vooral de kinderen werden naar bed toe gebracht, maar ook een aantal volwassenen gingen naar bed toe. Het werd hoog tijd, de maan stond al hoog aan de hemel. Marina kwam naar de kinderen toegelopen.
‘Ik denk dat ik alleen nog moet vertellen wat de amuletten betekenen,’ zei ze. ‘Dan weten jullie alles.’
Solegna knikte, de rest keek Marina met vragende ogen aan.
‘Goed, Kats amulet,’ begon Marina. ‘Dat is het aanvallende amulet. Jullie zullen dus grotendeels op haar moeten vertrouwen. Kat heeft de kracht van telekinese. Hiermee zal ze voorwerpen met haar gedachten kunnen verplaatsen.’
Kat keek niet begrijpend naar Marina.
‘Probeer het maar eens,’ zei Marina. ‘Kijk naar dat steentje, en denk dat het moet zweven, of zoiets. Ik weet ook niet precies hoe het werkt.’
Kat besloot om Marina’s advies op te volgen, keek naar het steentje en dacht: zweef. Het steentje bleef liggen. Kat focuste al haar energie en probeerde zo hard als ze kon het steentje te laten zweven. Haar inspanningen waren niet tevergeefs. Het steentje werd een paar centimeter in de lucht getild.
‘Ik denk dat je gewoon een beetje moet oefenen,’ stelde Marina haar gerust. ‘Goed, het volgende amulet. Connor. Hij hebt het verdedigende amulet. Dit houd niet in dat je schilden kunt maken ofzo, nee, jij beheerst de kracht van tijd en ruimte. Oftewel, je kunt de tijd stilzetten, vooruitdraaien of achteruit draaien, en je kunt jezelf verplaatsen, teleporteren. Ook hier weet ik niet precies hoe het werkt, je zult dus zelf moeten oefenen.’
‘Goed. Nu?’ vroeg Connor.
‘Van mij mag je,’ zei Marina.
‘Oké, klaar,’ zei Connor.
‘Huh?’ zei Solegna. ‘Wat heb je gedaan? Ik heb niets gemerkt.’
‘Ik heb op een of andere manier de tijd stil weten te zetten,’ zei Connor. ‘Natuurlijk merk je daar niets van.’
‘Oh ja,’ zei Solegna onnozel, ook al snapte ze er niet veel van.
‘Goed, dat brengt ons bij het laatste amulet,’ onderbrak Marina hen. ‘Solegna. Jij hebt geen verdediging, noch een aanvalsamulet. Jij hebt het amulet van illusie. Dit houd in dat je gedachten kunt beïnvloeden zodat ze de werkelijkheid anders gaan zien.’
Solegna knikte alleen maar. ‘Ik probeer het later wel,’ zei ze.
‘Goed,’ zei Marina. ‘Dan ga ik nu naar Has. Hij vraagt zich vast af waar ik blijf. Als ik jullie was zou ik ook maar gaan slapen. Je hebt al je krachten nodig bij het verslaan van de demonen.’
De kinderen knikten, en een voor een stonden ze op. ‘Welterusten!’ zei Solegna vrolijk tegen Marina. ‘Welterusten,’ antwoordde deze.


Reacties:


Juliette
Juliette zei op 1 nov 2009 - 19:29:
Dat is het aanvallende amulet.

Past wel bij haar - kuch aanvallende uitspraken kuch kuch -

Ik vind dit echt een leuk verhaal
Snel door<3


Astarte
Astarte zei op 31 okt 2009 - 12:33:
Illusie, vind ik verdediging. Solegna, Kat & Connor; verdediging, aanval & verdediging. Ehm, ik zie het nu (aangezien Kat aanval is) dat Solegna en Connor Kat eigenlijk vooral moeten beschermen.

Maargoed, op wat spellingsfouten is 't leuk, verder schrijven!


missxangel
missxangel zei op 30 okt 2009 - 23:23:
Spannend!!
Ik wil meer!?!!? Maar wel zielig voor ben dat hij geen amulet heeft..
Ik wil weten wat er allemaal nog gaat gebeuren!!