Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Twilight » He, me and nobody else. » 6. Jade

He, me and nobody else.

1 nov 2009 - 13:52

573

0

246



6. Jade

26 paar ogen waren op mij gericht en ik voelde dat ik langzaam rood werd.’Hallo ik ben May White’, stamelde ik langzaam en voelde dat ik nog roder werd. De leraar staarde me verbaasd aan en ik werd er een beetje nerveus van.’Ik ben nieuw’, zei ik er nog maar even achteraan. ‘Ja, ja ga daar maar zitten en pak je boeken’, zei hij. Verward keek ik rond waar ik nou moest gaan zitten en zag dat er maar 1 plek vrij was. Snel liep ik er naar toe en ging zitten. Vanuit mijn ooghoek keek ik naar het meisje dat naast mij zat. Ze zag het en glimlachte naar me, ‘Heej ik ben jade’, zei ze vriendelijk. ‘ik ben dus May’ zei ik een beetje onhandig maar Jade knikte vriendelijk. Het was een tijdje stil maar naast mij hoorde ik Jade zuchten. ‘Wat is er?’, fluisterde ik. ‘Ik snap er helemaal niks van’, zei ze een beetje chagarijnig. Ik keek haar lachend aan en probeerde het haar uit te leggen.

Samen liepen we naar onze volgende les. We hebben elkaars rooster bekeken en we hebben een aantal vakken samen. Ondertussen weet ik al van alles over haar en hoe had ik ooit kunnen denken dat het beter ging dan op mijn vorige school. Nou ja, het kon moeilijk erger zijn. We liepen het lokaal in en gingen achterin zitten. de hele les hebben we samen zitten kletsen over van alles en we hebben niks meegekregen van de les. Lachend liepen we het lokaal uit op weg naar de aula. Netjes gingen we achter in de rij staan wachtend tot we iets te eten konden halen. ‘Wat ga jij halen’, vroeg Jade aan mij. ’Ehm. geen idee wat hebben ze hier allemaal?’. Heel langzaam kwamen we uiteindelijk vooraan te staan. ‘Uit de weg, allemaal aan de kant’, gilde een hysterisch meisje dat ik niet kende. ‘Fijn dat is dus Nina, het populairste meisje van de school’, zei Jade geërgerd. Nina drukte zich overal tussen door en kwam achter Jade en mij te staan. ‘Uhum, uhum gaan jullie nog eens een keer aan de kant’ gilde Nina. ‘Uhum, uhum wanneer sluit jij eens een keer achteraan’, gilde Jade net zo hysterisch. Boos keek ze naar Jade en ik moest lachen. ‘En wie mag jij dan wel zijn’, vroeg ze nieuwsgierig. ‘ik, ik ben May White en.. ik ben nieuw’, kreeg ik er met moeite uit. ‘O oke, nou May dan zou ik maar even aan de kant gaan want wij zijn nu eerst’, zei ze spottend. Ik deed een stappje op zei en liet haar voor gaan. Samen met haar vriendinnen die Cloe en Miley heette betaalde ze en gingen samen aan een tafeltje zitten. In stilte betaalde wij ook en gingen wij aan een tafeltje zitten bij een aantal anderen. Ze heette als ik het goed heb Carly, Kate, Mitchi, Lucas, Tim en Drew. Allemaal hadden ze een gesprek en ik keek maar een beetje rond. Iemand tikte op mijn schouder en ik draaide me om. ‘May, mag ik naast je gaan zitten’, vroeg Lucas. ‘Ja hoor’, zei ik. Hij vertelde van alles over zijn hobbies, wat hij lekker vond en wat hij voor muziek luisterde. Aan het begin luisterde ik aandachtig en knikte ik een beetje. Maar ongeveer tien minuten later kwam hij binnen en toen had ik alleen nog maar oog voor hem. Ook al wist ik niet eens wie hij was.


Reacties:

Er zijn nog geen reacties op dit verhaal.