Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Overige » De Wens {af} » hoofdstuk 8

De Wens {af}

7 nov 2009 - 14:06

1835

0

190



hoofdstuk 8

Het was avond. We lagen al in bed en ik was aan het nadenken over van alles en nog wat. 'Jasmijn?'
'Ja?'
Ik aarzelde even.
'Heb je een broertje of zusje?'
Het was even stil.
'Ja', zei Jasmijn heel zacht. 'Ze is vermoord door de Dims.'
Haar stem klonk zacht, kwetsbaar en alsof ze een brok in haar keel had.
'Sorry', fluisterde ik. 'Het spijt me.'
'Geeft niet, ik wil er graag over praten.'
'Hoe heette ze?'
'Iris, ze heette Iris.'
Stilte.
'Ze werd vermoord toen ze 11 jaar was, ik was toen 12. Iris en ik... We waren net tweelingzusjes. Soms zei mijn moeder Iris tegen mij en andersom. Toen ze stierf was ik zo verdrietig dat ik niks meer zei. Ik huilde niet eens, ik had zoveel pijn dat ik mijn tranen niet kon laten stromen. Het enige wat ik zei was: "Ik wil bij de Strijders" meer niet. Maar mijn ouders verboden het me. Ze wilden niet nog een kind verliezen. Ik woonde in het oosten, toen. Op een dag hield ik het niet meer uit en liep ik weg. Het was erg ver naar de Strijders en op een gegeven moment werd ik aangevallen door elfen. Het was Lars' broer die me redde, Joris. Joris was toen 14 en nu... Nu is hij ook dood. Vermoord door de Dims. Ik was nog nooit iemand zo dankbaar geweest. De Leider ving me op en ik hoorde bij de Strijders. Lars was daar ook. De ouders van Joris en Lars behandelden hen niet goed. Je snapt wel wat ik bedoel. Ze werden geslagen. Joris en Lars waren weggelopen van huis en sloten zich aan bij de Strijders. Dat is ook waarom Lars op het begin zo deed tegen je. Zijn ouders hebben hem zoveel aangedaan dat hij liever heeft dat iedereen uit zijn buurt blijft. Nu is dat niet meer zo. Sinds Thomas kwam werden ze vrienden en sinds Thomas en Lars jou gered hebben, voelt Lars zich beter. Dat weet ik.'
En dat wist ze ook, ze kon immers gedachten lezen.
'Wat vreselijk', zei ik zacht.
'Ja', fluisterde Jasmijn.
Stilte.
'Soof... Ik. Ik ben zo verliefd op hem.'
'Geloof me, ik snap precies wat je bedoelt.'
Kort daarna viel Jasmijn in slaap en ik bleef nog uren wakker. Toen de wekker 1.00 aangaf stond ik in een reflex op en liep naar de badkamer om wat water te drinken.
'Help me... Help me Sophie...'
Schichtig keek ik om me heen.
'Sophie... Je moet me redden... Jij bent de uitverkorene...'
Ik werd er duizelig van en pakte mijn hoofd vast.
'Wie ben je?', siste ik.
'Luana... Luana... de prinses... Jij moet me redden.'
Mijn hoofd bonkte.
'Au!', schreeuwde ik. 'Ga weg! Je doet me pijn!'
'Jij... Jij moet me redden...'
Het was net of ze zong. Luana had een supermooie stem, maar het deed pijn. Ik wankelde. 'Jij moet me redden.'
Ik zakte door mijn knieën, met nog steeds 2 handen op mijn hoofd. Telkens herhaalde Luana het zinnetje.
'Jij moet me redden...'
'Stop!', gilde ik. 'Stop!'
Langzaam rolde er een traan over mijn wang.
'Ik z-zal je redden! Echt! Maar... alsjeblieft! Ga weg!'
'Goed! Red me... Red me...'
Luana’s stem verdween. De deur ging zachtjes open en Lars stond in de opening.
'Sophie! Wat is er gebeurd?'
Hij hurkte naast me neer. Ik liet voorzichtig mijn handen zakken en keek hem aan.
'L-Luana...' , stotterde ik. 'Z-ze heeft hulp nodig. Jij moet me redden, zei ze. Ik... Ze deed me pijn. Ik weet niet wat ze deed, en waarom…'
'Luana?', vroeg Lars verbaasd. 'Waarom zou ze dat doen?'
'Geloof je me niet?'
'Natuurlijk wel! Ik vroeg me alleen af waarom.'
Langzaam ging ik staan en Lars kwam ook overeind.
'Lars?'
'Ja?'
'Jasmijn vertelde me over Joris', zei ik en ik wist zelf niet waarom ik het zei.
'Verleden tijd', mompelde Lars. 'Niet over hebben.'
Hij liep weg.
'Lars!'
'Wat?'
’S-sorry.'
Hij knikte en liep naar de jongensafdeling. Ik zuchtte en kroop terug mijn bed in. Wat wilde Luana? Waar was ze? Wie was ze? Ik viel in een onrustige slaap.

'Sophie! Sophie! Word wakker! Kí­jk nou! Ik heb vleugels!'
De stem van Larissa klonk heel hard en ze schudde aan mijn bed.
'Laris…', mompelde ik en deed mijn ogen open.
'Wow!'
Ik kon mijn ogen echt niet geloven. Larissa, met vleugeltjes!
'Welke kracht heb je?'
'Vriendschap!', riep ze. 'Ik heb vriendschap!'
Ik gaf haar een knuffel.
'Zoo cool, Laris! Oh, gefeliciteerd met je verjaardag!'
'Dank je!'
Larissa was zo hyper dat ze bijna heen en weer stuiterde. Ze sprong en kwam los van de grond.
'Sophie! Ik vlieg!', gilde ze.
Ik glimlachte.
'En nou vlieg je mijn kamer uit zodat ik me kan omkleden!'
Larissa vloog letterlijk de kamer uit en ik schudde lachend mijn hoofd. Nu kon je wel zien dat Larissa en ik zusje waren, ze had dezelfde kleur ogen als ik, dezelfde vleugels en hetzelfde soort gezicht. Larissa had alleen Donkerblond, halflang haar en ik heel lang Donkerbruin haar. Toen ik net mijn jurkje aan had kwam Jasmijn de kamer binnen.
'We stellen het nog 1 dag uit', zei ze. 'Lars zei dat je iets moest vertellen over Luana ofzo en Larissa is jarig!'
Ik knikte.
'Heb je Larissa al gezien?'
Jasmijn knikte.
'Ze lijkt zo veel op jou!'
Ik glimlachte.
'Nu komen!', zei ze en ze trok me mee, helemaal naar beneden.
'Zo. Wat moest je zeggen?'
Ik keek om me heen, of niemand meeluisterde.
'Luana', zei ik zacht. 'Ze riep om hulp. Jeweetwel, mijn gave. Maar het was anders dan normaal. Ze klonk zo opdringerig en zo verwachtingsvol.'
'Wat zei ze dan?'
'Jij moet me redden… Jij moet me redden… Jij bent de uitverkorene...'
Ik probeerde Luana's stem zo goed mogelijk te imiteren.
'Creepy', vond Jasmijn.
Ik knikte.
'Maar het deed zo pijn, ik kreeg er echt hoofdpijn van. Net alsof ze duidelijk wilde maken dat ze me iets aan gaat doen als ik haar niet red.'
'Geheimpjes aan het bespreken?'
Zoë en Leanne liepen giechelend langs.
'Jaloers?', zei Jasmijn sarcastisch.
Leanne wierp haar een arrogante blik toe en de 2 liepen door. Ik zuchtte diep.
'Niks van aantrekken', zei Jasmijn.
'Ja, maar ik ben raar. Ik kom van Aarde, ik ben één of andere vage uitverkorene en ik heb zogenaamd de sterkste kracht.'
'Sophie! Je bent bijzonder! Dat is anders!'
Nu kwam Thomas erbij staan.
'Vertel Soof, over Luana', zei hij.
Ik vertelde het verhaal opnieuw en Thomas keek me zo diep in mijn ogen dat het leek alsof hij in mijn ziel keek. Ik kreeg er kippenvel van.
'We moeten hier nog even blijven, we moeten meer weten over Luana. En niet te vergeten de Leider. Ze houdt iets verborgen voor ons.'
'Jasmijn, Thomas? W-waarom helpen jullie me zo? Ik bedoel... Het is mijn taak...'
Voor Thomas iets kon zeggen zei Jasmijn:
'Wat is dat voor domme vraag?! Omdat we je vrienden zijn, gekkie! Bovendien wil ik wraak nemen… Voor Iris.'
'En voor Joris', zei Lars die er intussen ook bij stond.
'Sorry, dat ik zo deed over Joris, Sophie.'
Ik knikte.
'Voor deze wereld!', zei Thomas. 'En misschien ook wel voor de andere wereld! Stel dat Dim de Aarde ook wil veroveren…'
'Dat gebeurt niet!', riep Jasmijn vastbesloten. 'Dim is hier weg voor je het weet!'
'Ik denk dat jullie gelijk hebben', zei ik. 'Dus eeh… gaan we dingen opzoeken over Luana?' Lars knikte.
'Laten we naar de onderzoeksruimte gaan.'
'Onderzoekskamer?'
Jasmijn glimlachte.
'Kom nou maar', zei ze en ik liep de drie achterna en we kwamen in een kamer wat leek op een ICT lokaal in de andere wereld, op school.
Overal stonden laptops, computers en grote kasten vol boeken.
'Ik wist niet dat er hier ook computers bestonden!', riep ik verbaasd.
'Toch wel!', zei Jasmijn met een knipoog.
We gingen ieder achter een computer zitten.
'Als Thomas en ik nou informatie opzoeken over Dim doen jullie dat over Luana, oké?', vroeg Lars.
Ik knikte.
'Jasmijn?', vroeg ik zacht.
'Ja?'
'Is hier ook één of andere zoekmachine op internet?'
'Probeer Google.'
'Oh.'
Hadden ze hier ook Google dan? Ach, wat maakt het ook uit. Ik surfte naar Google en tikte "prinses Luana" in. Ik klikte op de eerste link, wat meteen een hele site over Luana was.

Luana Rose (1994) is de dochter van koning en koningin Rose. Haar ouders stierven op onverklaarbare manier en Luana werd troonopvolger. Kort nadat haar ouders stierven werd ze ontvoerd door de Dim broers. Dit was in 2007 en nog steeds weet niemand waar ze is. Verder is over Luana Rose bekend dat ze de kracht onschuld heeft. Omdat ze al zo lang opgesloten zit, denken veel mensen dat ze erg boos is en nog amper hoop heeft. Voor Luana gevangen werd was ze erg zelfverzekerd en arrogant. Ook was ze erg knap en vielen veel jongens voor haar. Er zijn ook veel mensen geweest die haar probeerden te redden, maar het is niemand ooit gelukt. Over Luana's uiterlijk is bekend dat ze lang, glanzend zwart haar heeft en groene ogen. Luana is erg verwend en kan zo vreselijk haar zin door drijven dat iedereen alles voor haar doet. Het laatste wat we weten is dat ze een prachtige stem heeft en ongelooflijk mooi kan zingen. Helaas is er niet meer bekend over prinses Luana Rose.

Ik keerde terug naar Google en klikte op de tweede link.

Luana Rose - feiten, leugens & vermoedens

Wij gaan kijken naar de prinses' feiten, leugens en vermoedens om achter de echte waarheid te komen. Laten we beginnen met de feiten. Beschrijvingen van Luana die echt waar zijn en bevestigd zijn.

- Luana heeft de kracht onschuld. In een gevecht met elfen kon Luana niet geraakt worden, dit is bevestigd door ooggetuigen.

- Luana Rose is werkelijk ontvoerd door de Dim broers en ze is niet dood. Dit is bevestigd door een persoon die anoniem wil blijven en de Dims heeft afgeluisterd.

- Ze is de enige troonopvolger, want Luana is enig kind en haar ouders zijn gestorven. Haar moeder had geen broers of zussen en de zus van Luana's vader is ondergedoken op een onbekende plek. Luana is geboren in 1994 en is nu 14 jaar oud.

Dat waren de feiten, die, zonder twijfel, echt waar zijn en we volgen met de vermoedens.

- Luana kan jongens verleiden met haar stem en mysterieuze uiterlijk. Dit is niet bevestigd en we weten dus niet of dit waar is. Wel is Luana een bijzonder knap meisje en heeft ze een mooie stem.

- Luana kan haar zin door drijven door in iemands hoofd te treden en iemand zo pushen om iets voor haar te doen. Dit is ook niet bevestigd, maar wel hebben verschillende mensen gezegd dat ze Luana's stem in hun hoofd horen.

Dan nu- heel belangrijk - de leugens.

- Luana heeft de jongste broer Lucas (14 jaar, Dim broer) verleid. Dit is een leugen. Luana was al lang terecht als dit waar was.

- Luana heeft vleugels. Erg opmerkelijk, maar nee, de prinses kan niet vliegen.

- Luana heeft een jonger zusje die gestorven was bij haar geboorte. Dit is absoluut een leugen.


Reacties:

Er zijn nog geen reacties op dit verhaal.