Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Twilight » A big familie with a lot of Secrets & Magic[Twilight, Charmed] » Chapter 24 & 25

A big familie with a lot of Secrets & Magic[Twilight, Charmed]

25 nov 2009 - 16:16

1688

0

210



Chapter 24 & 25

even samen gevoegt ;)

Chapter 24 - I’m Pregnant!?

Saskia POV:

Ik trok paige mee naar beneden. Ik kon duidelijk zien door wie ik altijd zo hyper actief was. We stuiterden samen de trap af en haden compleet de slappe lach. Alec en Phoebe kwamen achter ons aan. Ik rende met Paige achter mij aan de woonkamer binnen en vloog Brooke om haar nek.
“Ik heb een verrassing voor je, en het is niet alleen Tante Paige.”ť Zei ik geheimzinnig. Brooke keek mij even verward aan.
“P.. P PPAIGE!”ť Gilde ze. Meteen vloog ze mijn moeder op haar nek. Ik moest lachen.
“PHOEBE! Je mag wel komen hoor!”ť Riep ik naar Phoebe toe. Weer begon Brooke te gillen. Brooke gaf Melody aan Phoebe en ondertussen stelde ik Paige aan iedereen voor. Ze waren verbaasd. Ik kreeg veel te horen dat we zo op elkaar leken, en telkens kregen we de slappe lach. Wij vertelde Paige allemaal dingen, en Paige vertelde ons heel veel. Ik kreeg te horen hoe ik als baby was en wie mijn vader was en hoe hij was en alles. Mam vertelde ook hoe zij was opgevoed en dat ze mij dat nooit had willen aan doen. En ook hoe het was toen ze stierf. Ik was tegen Alec aan gekropen, terwijl ik luisterde naar mam. Lidewij zat naast Royan op de bank mee te luisteren en Brooke stond naast Emmett bij Phoebe. Ik wilde naar de keuken lopen om wat eten te pakken, ik had steeds vaker eetbuien. Halverwege storte ik compleet in. In 1 klap was alles zwart.
Ik werd wakker, en merkte dat ik alweer gewoon in mijn eigen bed lag. Paige zat huilend naast me en aan mijn andere kant zat Alec bezorgt. Ik was verward.
“Mam? Waarom huil je?”ť Vroeg ik bang.
“Van blijdschap EN van verdriet.”ť Zei ze.
“Hoe kan dat nu tegelijk?”ť Vroeg ik verward.
“Ehh… Jij, Brooke en Lidewij storte precies op het zelfde moment in. En Phoebe en ik wisten wat er was gebeurt. Piper is overleden. Zodra wij terug zijn, zullen we haar ontvangen.”ť Zei ze snikkend.
“Wow, maar. Wacht eens even. Lidewij! Wil dat zeggen dat zij mijn nichtje is!”ť Riep ik verbaasd uit.
“Ja, en daar is ze zelf dus ook pas net achter. Net als de rest.”ť Zei ze, terwijl ze weer een beetje lachde.
“Nou, zo kom je ook nog is ergens achter”ť Mopperde ik. Ik bedacht me dat ze ook huilde van blijdschap.
“Dat was zekker het goede nieuws?”ť Vroeg ik. Mam knikte van nee.
“Ik denk dat Alec je dat maar moet vertellen.”ť Zei ze lachend.
“Alec, moet jij mij iets vertellen?”ť Vroeg ik hem gespeeld boos. Hij schrok op uit zijn gedachte.
“Ik… eehh… Ja, en het verbaasd me dat jij er zelf nog niet achter was. Carlisle heeft het net ontdenkt.”ť Zei hij verlegen en verward en bang.
“Wat heeft hij ontdekt en waar moest ik zelf al achter zijn?”ť Vroeg ik nu ook bang.
“Je.. eeh.. Bent zwanger en het gaat nogal verkeerd. Jou zwangerschap is totaal anders dan die van Brooke, Carlisle heeft er wel is over gehoord, maar ik kan het niet uitleggen. Ik snap het zelf nauwelijks.”ť Zei hij. Ik keek hem erg verward aan. Ik was zwanger?
“Ik ben wat!”ť Schreeuwde ik uit. “dit meem je niet.”ť Zei ik ongelovig.
“Ow, jawel hoor.”ť Zei hij.
“En waarom is het geen goede zwangerschap?”ť Vroeg ik bang. Op dat moment kwam Carlisle binnen.
“Omdat dit kind veel meer op een vampier lijkt. Hij of Zij kan jou vermoorden. Het kan bijvoorbeeld teveel bloed uit je zuigen, of je ribben breken en je buik is heel hard, dus weet ik helemaal niets over het kind. Ook is deze zwangerschap veel korter. Ongeveer 2 maand. Het kind zal ook veel sneller groeien dan Melody.”ť Vertelde hij. Ik schrok.
“Het beste is als we hem of haar uit je halen.”ť Ging hij verder.
“Nee, dat nooit.”ť Antwoorde ik.
“Je moet het zelf weten, maar de kans dat je overleefd is niet erg groot.”ť Zei hij verdrietig.
“Ik kan dit aan.”ť Zei ik vast besloten. Alec keek me aan alsof ik nu echt een hele grote fout maakte. Maar ik kon hem niet weg laten halen. Dat kon ik gewoon niet.
“Is er verder nog iets dat ik moet weten?”ť Vroeg ik.
“We schatten erop dat je nu een maand zwanger bent.”ť Zei Carlisle. Ik zuchte. Tuurlijk, heb ik weer hoor! Nog een maand. Ik zal dit redden, al was het het laatste wat ik zou doen, wat heel waarschijnlijk was, als ik hun moest geloven. Mam kneep in mijn hand. Ik keek haar aan.
“Ik blijf bij jullie, totdat jij bent bevallen. Ik denk dat je me wel nodig zult hebben.”ť Zei ze.
“Dankje mam. Zou ik dan nu weer naar beneden mogen?”ť Vroeg ik.
“Ja hoor.”ť Zei Alec. Beneden liep ik meteen naar Lidewij toe. Ik gaf haar een knuffel.
“En hoe is het om je achtergrond te weten, nichtje van me?”ť Vroeg ik haar plagerig.
“Goed, ik snap dingen nu beter, alleen ben ik een waardelose heks.”ť Zuchte ze.
“Dat zal wel meevallen. Brooke en ik zullen je alles leren en Phoebe en Paige kunnen je natuurlijk ook veel dingen leren!”ť Zei ik vrolijk. Daarna liep ik naar de bank.
“Nu zul jij ook een eigen huis moeten hebben, zekker?”ť Vroeg Alice mij.
“Leef je uit Alice, Doe waar je zin in hebt. Ik vind het allemaal wel best.”ť Zuchte ik. Ik kroop weer tegen Alec aan en liet de rest over mee heen komen.

Chapter 25 - So many things change in a year

Jane POV:

Ik lag alleen op de kamer van mij en Lieselotte. Ik was overdonderd. Ik zou tante worden. Jemig, nu voelde ik me oud. Ik besloot het afgelopen jaar door te nemen in mijn hoofd. Er was zo veel gebeurt.
De veranderingen begonnen bij de uitnodiging vor de bruiloft van Alec en Saskia. Jemig, wat was ik toen gemeen. Ik heb mijn vrienden pijn gedaan en mijn broer. Ik kan nog steeds niet geloven dat ik dat allemaal gedaan heb. Saskia had het mij niet eens pijn gedaan, terwijl ik haar half vermoord heb. Ze is echt een schat. Alec had ons uit elkaar gehaald. Toen realiseerde ik me pas, waarom ik zo deed. Echt zo gemeen van mij. Saskia had mij meteen vergeven en gevraagd of ik misschien ook haar bruidsmeisje wilde zijn. Natuurlijk wilde ik dat! Vanaf dat moment zijn wij vriendinnen geworden. Het paintballen was echt geweldig. Saskia had gewonnen, en daarmee hadden de meiden dus gwonnen. Edward had gewoon kei en keihard verloren van een meisje, maar goed. hij had Saskia dan ook wel heel erg kwaad gemaakt. De bruiloft Van Alec en Sas was echt zo mooi! In de twee weken die daarna volgende heb ik met de rest van de familie alle voorbereidingen voor kerst gedaan. Echt super gezellig. Ze hadden me allemaal in het hart gesloten. Lidewij en Royan waren ondertussen smoor en smoor verliefd. Ik was echt zo blij voor Royan! Soms plaagde lies en ik hem daarmee. Gelukkig kon hij er tegen. Met kerst waren Saskia en Alec weer terug. Wij, alle meiden, bombadeerde Saskia met allemaal vragen. Ik vond het fijn dat ze het zo fijn hebben gehad. Kerst was ook heel gezellig. Brooke kreeg ookal cadeautjes voor de baby. De maanden door op gebeurde er niet zo heel veel. Beetje van alles. 7 maanden waren nu voorbij. Brooke kon elk moment bevallen en Jasper was panisch, geweldig om te zien. Die stonk die toen door het huis trok was echt zo ranzig. Blijken het wolfen te zijn! Fijn, door hun moest brooke bevallen. Jasper lag beneden gewoon te verrekken van de pijn, die Brooke had. Lieselotte en ik konden er wel om lachen. Melody was echt heel mooi. Net een klein engeltje. We lieten Brooke en Emmett alleen met Melody. Saskia liep door naar buiten. 10 tellen later hoorde we geschreeuw van buiten komen. Stond die gek te vechten met die wolfen. Alec probeerde haar te stoppen, wat niet lukte en waar door hij op de grond belande. Niemand deed nog een poging. Saskia verkocht die wolf een trap en de rest van de wolfen verdwenen, met de staart tussen de poten het bos in. De volgende dag gedroeg Saskia zich vreemd. Eerst rende ze meteen door naar de rivier. Alec ging er achteraan. Een uurtje later kwam ze het huis binnen stormen en 5 minuten later was ze weer weg. Een uurtje later kwamen zij en Alec weer terug en verdwenen naar boven, en niemand mocht naar boven komen. 5 uur later kwamen ze naar beneden, samen met Phoebe en nog een vrouw. Die vrouw bleek Paige te zijn, de moeder van Saskia. Niet veel later storte Saskia, Brooke en Lidewij tegelijk in. Nu pas kregen wij te horen, wat Saskia en Brooke al lang wisten. Alles over de 3 magische krachten. Phoebe, Paige en Piper waren het eerst, maar toen zij overleden, werden de krachten door gegeven aan de volgende generatie. Saskia en Brooke hadden die krachten al, en Lidewij nog niet volledig omdat haar moeder, Piper, nog leefde. Piper was nu overleden, en dat was de reden waarom ze instorten. Maar dat was niet het enige. Saskia bleek ook nog eens zwanger te zijn. En het is geen zwangerschap zoals die van Brooke. Haar zwangerschap was veel gevaarlijker. Haar kind lijkt meer op een vampier en kan haar vermoorden. Iedereen is bang dat het fout gaat en dat we Saskia kwijt zullen raken. Carlisle vindt het beter als we het kind uit haar halen, maar Saskia laat het niet toe. Alec heeft een dubbel gevoel er over, iedereen denk ik wel. Zelf ben ik ook bang. Bang om een zus te verliezen. En tegelijker tijd wil ik ook niet dat het kind vermoord wordt. Wat een klote gevoel is dat. Naja, nu zaten we met zijn alle beneden. Saskia, Brooke en Lidewij waren een feestje aan het vieren, teminste daar leek het op. Opeens verscheen er om ons heen een heleboel licht en een koude wind. Zelfs ik voelde die koude wind. De wind trok weg, net als het licht en er stond een man midden in de kamer. Ik dacht dat de raarste dingen nu wel gebeurt waren, maar dat had k dus verkeerd gedacht.


Reacties:

Er zijn nog geen reacties op dit verhaal.