Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Twilight » Designed to Kill » Hoofdstuk 8

Designed to Kill

27 nov 2009 - 20:08

829

3

158



Hoofdstuk 8

Het was nu alweer een paar maanden verder en Dex was steeds dichter bij de familie Cullen gekomen. Net als een andere buitenstaander, Bella. Het had de familie er niet beter op gemaakt. Rosalie was niet te genieten, Bella ook niet en Dex ook niet. Alle drie hadden de grootste hekel aan elkaar.

'Niet zo grijnzen!', zei Edward bijna wanhopig. De andere keken hem verbaasd aan, behalve Dex, ze keek hem strak aan. 'Dex!'. En Jasper tikte haar aan bij haar ribben. Eddie, hij poke't me!. Edward schudde zijn hoofd terwijl Jasper ge'poke op kietelen overging. Die drie waren de beste vrienden geworden.
En tussen Jasper en Dex daar zat nog een onzekere draad tussen. Beide zagen elkaar graag en dat wist Edward, tot zijn grote spijt. 'Weetje Jasper', begon hij en hij lachte. Jasper keek hem aan. 'Soms dan heb ik het gevoel dat jullie elkaar wel mogen' en Edward knipoogde. Zowel Jasper als Dex begonnen te blozen en met een triomfantelijke maar oogverblindende glimlach verliet Edward de kamer.

Tegen de avond aan leunde Dex tegen Jasper aan. Even keek ze hem aan maar haar antwoord kon ze niet vinden. Langzaam probeerde ze dichterbij te komen maar Jasper hield haar tegen. 'Nee!' 'N-nog niet'.

Edward, waarom zei hij nou nee
'Meekomen nu!'
Hij trok haar mee naar buiten. Meteen viel de verblindende zon in haar ogen. Ew nee, ik word verbrand gegaard gebakken als een kreeft
'Je haar zou anders geweldig bij je rode hoofd staan', grapte Edward.
Oranje en rood vloekt juist
Hij sleurde haar op hoog tempo mee.
Toen ze stopte keek Dex naar zijn huid. Honderden pareltjes. Duizenden pareltjes. Zo zag het er uit en alle glinsterden in het zonlicht.
Je lijkt op een kerstboom zo
Edward keek haar aan niet goed wetend hoe hij het kon opvatten.
Maar wel...mooi maar het klopt niet het klopt niet, wat ben je?
'Vampier'
Dex fronste. 'Maar... die bijten normaal gesproken alleen mensen...maar'
'Vegetarisch'
Dex kon haar lachen niet inhouden.
'Drink je soms soja bloed?'
Edward lachte ook.
'Alleen van dieren, maar daarom... daarom wilde Jasper het niet, hij ... hij is er nog niet zo mee thuis'
'Wat als hij me bijt dan, ik krijg geen hondsdolheid... dus wat is het wat hem tegenhoud?'
'Je wilt dit niet'
'Wat als ik dat wel wil?'
'Waarom reageer je zo makkelijk er over!'
'Hoe moet ik reageren?'
'Anders!'
Dex en Edward keken elkaar aan.
'Oké dan', zei Dex.
'Oh mijn God, nee nee blijf uit mijn buurt eng ... eng monster!', zei Dex. Ze kon niet serieus blijven.
'Ja zo had ik het verwacht ja! Maar waarom reageer je niet zo'
'Ik heb vele films gezien, enge lelijke mensen met haren naar achteren gekamd en grote lange hoektanden waar het bloed nog van afdroop, oh nee dat was alleen Dracula, maar ik heb meerdere vampier films gezien, sommige zelfs met elektrisch blauwe ogen en een asgrauwe huid en... ik heb er over gelezen. En jij, jij bent mooi en misschien dringt het daarom niet door'
Edward glimlachte. 'Maar, wees je dan stil?'
'Als het graf!' en Dex grijnsde.
Als het graf waar ik uit ga rijzen! Je loopt in stilte door het bos en plots zie je een alleenstaand graf maar je nieuwsgierigheid wint het en dan, dan komt een hand onder de grond vandaan en grijpt je bij je enkels! Je kijkt verschrikt naar de grond en voelt je hartslag harder en harder gaan. De hand blijkt half verrot te zijn en het vlees is verder aan het weg teren, weg aan het teren door de maden die het er van binnen uit eten, de vingers die half bot zijn boren zich dieper in je Enkel en verder kan ik het niet vertellen
'Waarom niet?'
'Kan je je beheersen bij woorden als bloed?'
Edward knikte.
Je voelt het warme bloed over je ijskoude huid stromen en bijt op je lip van de pijn. Langzaam komt de rest van het lichaam ook omhoog. En dat... dat ben ik
'Dat had je er ook gelijk achteraan kunnen zeggen', zei Edward lachend.
'Oh...'
'Maar je kijkt echt te veel films'
'Misschien kunnen wij ook eens een film kijken, ik heb wel een paar slechte vampier films, er staat griezelfilm op en is 18+ maar ik weet zeker dat als jij het ziet dat je helemaal stuk gaat!'

En de dag erna keken ze het. Dex had niet gelogen. De film was rampzalig. Het bouwjaar was oud, en de film was extreem goedkoop. Edward lachte om te zien wat voor een voorstelling mensen maakte bij vampieren. 'Weerwolf films zijn ook altijd zo rampzalig'.
Meteen was de vrolijke stemming over.
...Ik zal altijd voor jullie gaan, maakt niet uit als er opeens morgen een grote wolf de bosjes uitspringt, ik zal jullie nooit verraden, daarmee bedoel ik dus dat ik opeens een obsessie krijg... en dat ik dan over hop naar de weerwolven, mij krijg je niet zo ver
'Mooi zo', zei Edward.
'Waarom ben ik jou niet?'
Edward keek verbaasd naar Jasper.
'Je kan tenminste horen wat ze denkt'
'Je wilt niet weten wat ze denkt'
'Oh ik denk dat hij het niet erg gaat vinden hoor', beweerde Dex.
'Nee hij speelt de hoofdrol', zei Edward lachend.


Reacties:


Sunrise
Sunrise zei op 19 feb 2010 - 19:28:
Soja bloed!


Earlinde
Earlinde zei op 27 nov 2009 - 20:04:
GO! JAZZ!!!

snel meer! Vertel me waarneer er ee nieuw stukje is!


xColour
xColour zei op 27 nov 2009 - 15:17:
geniaal XD
snel verder...