Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Tokio Hotel » Our Sweet(?) Sixteen (afgelopen) » Number one; Our first conversation

Our Sweet(?) Sixteen (afgelopen)

3 dec 2009 - 22:36

984

7

376



Number one; Our first conversation

Ik liep de trap af. Mijn jurk wiegde op en neer. Ik keek in de spiegel. Ik zette mijn krullend haar in model. Ik deed nog wat extra lipglos op en trok onder aan de trap mijn ballerina’s aan. Roze met een wit strikje. Past perfect bij mijn roze jurk. Lauri kwam de trap af. Ik ging aan mijn witte vleugelpiano zitten. Die had ik gekregen voor mijn 15e verjaardag. Ik keek met een half oog hoe Lauri haar gympen aan trok. Ze waren zwart en vuil. Ik zou zo iets nooit kunnen dragen. Ze stopte haar zwarte en veel te strakke broek in haar gympen. Ze ging voor de spiegel staan en zette haar haar in model. Het was de eerste keer dat ik eens bekeek hoe mijn zusje eruit ziet. Onze ogen raakte elkaar in de spiegel. Ik keek snel op mijn partituur. Zij keek weer in haar eigen ogen. Ik hoorde haar zuchten. Lauri liep door naar de keuken. Ik ging ook maar eten. Ik verliet de hal en ging de keuken in. Lauri zat zo als gewoonlijk stil en zwijgzaam een chocoladebroodje te eten en een glas fruitsap te drinken. Haar zwarte haren vielen voor haar gezicht. Nog nooit had ik zo op haar gelet. Ik nam een kop koffie en een kom cornflakes. Ik moet mijn dag met een gezond maal beginnen, dat is goed voor mijn huid. Onze moeder kwam de kamer binnen. Ze is een model. En onze vader is advocaat. En dat betaald zeer goed. “Morgen liefje”¯ zei ze tegen me en gaf me een zoen op mijn voorhoofd. Ze liep door naar de zitkamer. Ik volgde haar en ging in de leren zetel zitten. Ik keek met een half oog naar de keuken. Lauri zat in elkaar gedoken. Toen stond ze recht en liep de hal weer in. “Laura, luister je wel?”¯ vroeg mam. Ik schrok even. “Wat zei je mam?”¯ vroeg ik. “Als Jeffrey je na school moet komen halen of niet?”¯ vroeg mam. “Ja, best”¯ zei ik. “Goed”¯ zei mam. “Ik ga mijn spullen voor school nemen”¯ zei ik. Ik gaf mam een zoen en liep naar boven. Ik hield even halt bij Lauri haar kamer. Haar deur stond op een kier. Ze zat op haar bed met haar rug naar me toe. Toen liep ik naar mijn kamer en nam mijn tas en duwde er mijn boeken voor school in. Toen ik weer in de hal kwam, zat Lauri er al. Jeffrey begeleide ons naar de auto. Ik zat langs Lauri. Ze keek strak uit het raam. Ik keek als mijn nagels nog roze waren en deed nog eens extra lipglos op. In een spiegeltje keek ik als mijn make-up nog leuk zat. Ik keek links van me. Lauri keek nog steeds strak uit het raam. “Mooi weer h蔯 zei ik. “ja”¯ zei Lauri met een zachte stem. “Wat doe jij na school?”¯ vroeg ik erna. “Ik ga naar Bill”¯ zei Lauri. “Wie is Bill?”¯ vroeg ik nieuwsgierig. “Alsof dat jou interesseert”¯ zei Lauri. We kwamen tot stilstand. Lauri was de auto al uit. Jeffrey opende de deur voor me. “Tot straks mevrouw”¯ zei hij. “Ja, tot straks”¯ zei ik en huppelde de straat over. Mijn vrienden stonden op me te wachten. Zowat heel de school. Je hebt leiders en je hebt volgers. Ik ben de leider. Aah ik moet lachen om de gedachte. Ik geef mijn tas aan Silvie. Mijn beste vriendin. Ze doet echt alles voor me zodat ik haar aan een date help voor het schoolbal en dat ik haar stijladvies geef. Achja, Ik ben niet voor niets een rolmodel. Lauri neemt mijn aandacht in beslag. Ze staat te praten met een of ander mens. Ik zie niet goed als het een meisje of een jongen is. Maar aangezien die persoon geen tieten heeft, denk ik dat het een jongen is. Ze hebben de zelfde stijl. Ongeveer toch. “Laura, luister je wel?”¯ vroeg James. “Ja, sorry, wat is er”¯ glimlachte ik. “Wil je met me mee naar het kerstbal”¯ vroeg James. “Tuurlijk liefje”¯ zei ik. Hij gaf me een zoentje. James is sinds 2 weken mijn vriendje. Ik doe het geheim. Mam en pap zouden flippen. Ik snap niet dat Lauri me verzwijgt. Maar goed. We kregen ons tussentijds rapport. Ik had 90 percent. Zoals gewoonlijk. Ik ben erg slim. Lauri had 61 percent. Best slecht als je het mij vraagt. Ze staarde zwijgzaam naar haar papier. Dat joch van vanmorgen zat langs. Hij gaf haar een schouderklopje. Ik weet niet hoe hij heet. Ik ken enkel de namen van populaire mensen. Na school stond de grote auto van Jeffrey al aan de stoeprand. Hij opende de deur voor me. Hij nam mijn tas aan. “Naar huis?”¯ vroeg hij. “nee, volg Lauri daar ginds”¯ zei ik. “Zoals u wilt dame”¯ zei Jeffrey. Lauri liep langs dat joch. Ze keek naar de grond. Ze sloegen de 2e weg in. Ze gingen een gewoon huis in. Een andere jongen stopte met de fiets. Hij gaf Lauri een knuffel. Hij plaagde haar. Lauri lachte. Ik heb haar eigenlijk nog nooit zien lachen. Met hun 3 gingen ze het huis in. Zou dat joch die Bill kunnen zijn? Waarschijnlijk wel. “Nu naar huis”¯ zei ik. Jeffrey knikte. Moeder zat in de zetel te bellen. Toen ik in de leren bank tegenover haar ging zitten hing ze op. “Laat je me jou rapport eens zien”¯ glimlachte mam. Ik overhandigde haar het document. “Zeer goed meisje, allemaal voldoendes en nog wel en 90 percent”¯ zei mam tevreden. “Lauri had 61”¯ lachte ik. Mam lachte even en stond toen op. Ze zocht wat in haar handtas en kwam terug. Ze gaf me 5 briefjes van 50 euro. “Dankje mam”¯ zei ik en ging naar mijn kamer. Voor de marmeren trap deed ik min ballerina’s uit en liep op mijn blote voeten verder.

http://nl.tinypic.com/m/6iemvp/1
de 'voorpagina' van het verhaal


Reacties:

1 2

DODOTosca
DODOTosca zei op 5 dec 2009 - 9:16:
GheGhe X3

verder <3


VampireHeidi
VampireHeidi zei op 4 dec 2009 - 20:25:
Ooeeh ^^
Weetje ik vind het best wel zielig voor Lauri. Maar toch denk ik dat Lauri leuker is dan der zus XD

Snel verder ^^


TrouweLezer
TrouweLezer zei op 4 dec 2009 - 20:20:
Oeh, I like it!
Go ahead!


VampireFangs zei op 4 dec 2009 - 19:48:
Waaaaneeer gaaa jijjjj veeerdeeer?o_o
Jaaaa,,, iiiik praaaaaat laaaang, o_o
X3
<3


Xpam05
Xpam05 zei op 4 dec 2009 - 17:47:
hihi ik ben nieuwschierig!
snel verdeerr?!x
xxxx