Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen n schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Pokémon » Pokemon: New Legend » Episode 36: De geur is altijd sterker

Pokemon: New Legend

21 dec 2009 - 17:30

1233

0

240



Episode 36: De geur is altijd sterker

Het was 12 uur. Andrew had flink wat getraind met zijn Pokémon en was klaar om te vlammen tegen de Gym Leader van Celadon City: Erika. Samen met Brenna en Bulbasaur liep hij naar de Gym.
Brenna! Andrew! Hallo! riep iemand die voor de Gym stond. Het was Anton. Gisteren had Andrew kennis gemaakt met Anton, nadat Anton had gewonnen van Brenna in de Pokémon Wedstrijd. Brenna en Andrew renden naar Anton toe.
Hallo Anton, zei Brenna. Ik dacht dat je Celadon City al verlaten had.
Ja, dat had ik me inderdaad voorgenomen, maar Erika stond erop dat ik de wedstrijd van vandaag zou bijwonen, als dank dat ze dat bij de wedstrijd deed.
Dat betekent dat je mij ziet vechten tegen Erika, zei Andrew.
Zozo, ik kijk ernaar uit. Laten we naar binnen gaan. Erika houdt niet van wachten.

Het drietal liep naar binnen en de gang die ze inliepen leidde naar een groot arena bedekt met gras, struiken en bomen. Het had een open dak, zodat de zon er goed doorheen kon komen. Aan de andere kant van de arena stond Erika.
Hallo Andrew, laten we meteen beginnen, zei Erika.
Ik wou hetzelfde zeggen, zei Andrew.
Uit een andere kamer liep een meisje die voor scheidsrechter zou spelen. Ze ging op haar honk staan en knikte beide trainers aan of ze klaar waren. Brenna en Anton liepen de kleine tribune op. Bulbasaur stond naast Andrew.
Dit gevecht zal gehouden worden tussen Erika, de Gym Leader en Andrew, de uitdager. Beide trainers mogen drie Pokémon gebruiken. Alleen de uitdager mag wisselen. Begin!
Oké, Tangela, kom eruit! zei Erika en een Tangela ontsnapte uit de Poké Ball die Erika het veld op gooide.
Tangela is een Tentakelpokémon. Zijn lichaam is bedekt met brede strengen, die veel op zeewier lijken. Als hij loopt, schudden deze strengen.
Bulbasaur, jij begint, oké? vroeg Andrew.
Bulbasaur knikte en liep de arena op.
Bulbasaur, begin met Vine Whip! zei Andrew. Bulbasaur lanceerde zijn roedes richting Tangela om hem een paar klappen ermee te geven.
Tangela, gebruik ook Vine Whip, commandeerde Erika en Tangela gebruikte wat van zijn roedes om Bulbasaurs roedes te vangen.
Nu, Sleeppowder riep Erika en Tangela spoot wat slaappoeder richting Bulbasaur.
Jij ook Bulbasaur. Zei Andrew.
Een grote wolk van slaappoeder wiegde beide Pokémon in slaap.
Ik roep Bulbasaur terug, zei Andrew en hij tilde Bulbasaur weer naar zijn eigen honk. Hij pakte een nieuwe Poké Ball. Charmeleon, ik kies jou!
Charmeleon verscheen tegenover de slapende Tangela.
Charmeleon, Flamethrower! zei Andrew en Charmeleon nam een hap lucht en vuurde een kolom van vuur richting Tangela.
Tangela, word wakker! riep Erika, maar het was tevergeefs. De Flamethrower slokte Tangela op en schakelde het uit.
Tangela kan niet meer vechten! riep de scheids.
Erika trok Tangela terug.
Goed gevochten, zei Erika en ze pakte een nieuwe Poké Ball. Weepinbell, ik kies jou!
Weepinbell, de vliegenvanger-Pokémon. Hij spuugt zijn gifpoeder om de vijand te verlammen en maakt hem dan door hem met zuur te besproeien. Zelf heeft hij geen last van zijn eigen zuur doordat zijn lichaam ook een neutraliserende vloeistof aanmaakt.
Charmeleon, Flamethrower! riep Andrew en weer spuwde Charmeleon een grote straal vuur.
Weepinbell, Double Team! zei Erika en Weepinbell maakte klonen van zichzelf zodat Flamethrower miste.
Charmeleon, vernietig de klonen met Iron Tail! zei Andrew
Weepinbell, Stun Spore! zei Erika.
Charmeleons staart gloeide en zwiepte zijn staart langs alle klonen van Weepinbell, maar de echte Weepinbell verlamde Charmeleon met zijn Stun Spore. Charmeleon kon zich moeilijk bewegen.
Charmeleon, gebruik Flamethrower! zei Andrew.
Weepinbell, gebruik Acid! zei Erika.
Charmeleon hapte naar lucht, maar voor hij het wist was hij geraakt met Acid.
En nu, Mega Drain! zei Erika
Weepinbells ogen begonnen te gloeien en Charmeleon voelde zich steeds zwakker.
Mega Drain is een sterkere versie van Absorb, zei Anton. Dit wordt gevaarlijk voor Andrew.
Charmeleon kreeg het nu heel erg moeilijk.
Kom op, Charmeleon, probeer Flamethrower nog een keer.
Charmeleon raapte al zijn energie bij elkaar en vuurde een kolom van vuur richting Weepinbell. De vuur-aanval raakte en schakelde hem uit, maar Charmeleon was zo uitgeput dat hij verslagen op de grond viel.
Charmeleon en Weepinbell kunnen niet meer vechten.
Charmeleon en Weepinbell werden teruggekeerd naar hun Poké Ball. Het stond nu 2-1 voor Andrew. Die laatste Pokémon nog, dacht Andrew.
Vileplume, ik kies jou! zei Erika en een Vileplume verscheen uit de Poké Ball.
Vileplume, de bloem-Pokémon en de geëvolueerde versie van Gloom. Het heeft de grootste bloembladeren van de wereld, hevige wolken gifgassen komen uit zijn kroon als hij loopt.
Gassen, he? zei Andrew. Pidgeotto, ik kies jou!
Pidgeotto verscheen tegenover Vileplume.
Vliegende Pokémon hebben voordeel tegenover gras-Pokémon, zei Anton. Ik ben benieuwd.
Brenna kon alleen nog knikken.
Quick Attack, Pidgeotto! zei Andrew en Pidgeotto vloog met grote snelheid op Vileplume af en gaf haar er flink van langs.
Vileplume, gebruik Giga Drain! zei Erika.
Vileplumes ogen gloeiden en trok energie van Pidgeotto naar zich zelf.
Pidgeotto, pas op! zei Andrew.
Vileplume, Sleeppowder! zei Erika.
Daar wachtten we op, zei Andrew. Gust-aanval, Pidgeotto!
Vileplume creëerde een wolk van slaappoeder, maar met zijn machtige vleugels blies Pidgeotto het poeder terug naar Vileplume die in slaap viel.
Ha, goed zo, zei Andrew en hij wachtte tot de wolk oploste. Steel Wing! commandeerde hij.
Pidgeotto stevende op Vileplume en gaf haar een rake klap met zijn stalen vleugel.
En nu, Wing Attack! zei Andrew en Pidgeotto stevende weer op Vileplume af en sloeg haar weer met zijn vleugel. Maar nu werd Vileplume wakker.
SolarBeam, Vileplume! zei Erika en Vileplume laadde wat zonne-energie op in haar kruin.
Dit geeft ons wat tijd, Wing Attack, Pidgeotto, zei Andrew en Pidgeotto stevende recht op Vileplume af, maar werd verrast door een straal die erg snel werd afgevuurd uit Vileplumes kruin. Pidgeotto werd van dichtbij geraakt en werd gelanceerd. De vogel-Pokémon viel bewusteloos neer op het gras-tapijt.
Pidgeotto kan niet meer vechten.
Tuurlijk bij zonneschijn is SolarBeam sneller!
Bulba! hoorde Andrew van naast hem.
Bulbasaur! riep Andrew. Je bent wakker. Net op tijd. Je moet namelijk weer.
Bulbasaur liep weer het strijdperk in en keek strijdlustig.
Bulbasaur, Razor Leaf! zei Andrew en Bulbasaur schoot fijne blaadjes af op Vileplume.
Protect, zei Erika
Vileplume creëerde een schild voor zich waar de Razor Leaf niet doorheen kon. Andrew keek moeilijk. Hoe moet hij dit nog verslaan.
Ik weet het, maar ik moet wachten op Vileplumes volgende aanval.
Vileplume, Sleeppowder! zei Erika en Vileplume creëerde weer een wolk van slaappoeder.
Bulbasaur, gebruik je Vine Whip om te springen zei Andrew. Bulbasaur rolde zijn Vine Whip uit en duwde het tegen de grond aan om zich over de SleepPowder-wolk te lanceren. Bulbasaur belandde aan de andere kant van Vileplume.
Nu, SolarBeam! zei Andrew.
Bulbasaur laadde wat energie in zijn bol en lanceerde een straal richting Vileplume.
Vileplume, Protect! zei Erika nog snel, maar het was al te laat. De SolarBeam overtroefde Vileplume, die werd uitgeschakeld door de SolarBeam en de geleden schade tegen Pidgeotto.
Vileplume kan niet meer vechten. Bulbasaur wint. De winnaar is Andrew uit Viridian City.
We hebben gewonnen! riep Andrew en hij liet Charmeleon en Pidgeotto, die inmiddels al een beetje hersteld waren uit hun Poké Ball om de overwinning te vieren.
Jullie waren geweldig, zei Andrew.
Andrew, gefeliciteerd, zei Erika. Ik ben trots om je dit te overhandigen. De RainbowBadge.
Gefeliciteerd Andrew, zei Anton. Dat was een mooie battle. Weet je waar je naar toegaat?
Ja, ik ga terug naar Saffron City, zei Andrew. Ik wil Steve nog uitdagen.
Goed idee, zei Brenna. Dan moeten we maar eens gaan. Ik denk dat ik flink moet trainen voor ik weer aan een wedstrijd mee doe.
Anton en Erika lachten. Het was nog middag en als ze een beetje snel liepen konden Andrew en Brenna al een behoorlijk eind komen op hun route naar Saffron City.


Reacties:

Er zijn nog geen reacties op dit verhaal.