Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Overige » Good Luck » Hoofdstuk 2

Good Luck

8 maart 2010 - 18:51

974

0

214



Hoofdstuk 2

Nouja, ik trek me er gewoon niks van aan dan kan er ook niks gebeuren.

Ik open het venster van msn. Linda is online, maar ik heb geen zin om dit moment even te praten met haar. Ik weet niet of ik haar vertrouw. Op de verjaardag van Marieke, vertelde ze ook dat ik op iemand verliefd was. Ze moest er natuurlijk ook nog even bij zeggen dat ik zijn naam niet ken, en alleen weet wanneer hij jarig was. 14 augustus, 5 dagen jonger dan ik. Denise had gezegt: “Veel te jong voor jou haha”¯
Ik vond het niet grappig. Ik vond hem leuk, en als je gevoelens voor iemand hebt dan maakt het niet uit wat het verschil was toch? En zoveel scheelde het ook niet, 5 dagen maar! Ze zeuren.
Ik zet mezelf als afwezig, en open mijn berichten. 5 ongelezen, even openen.
3 van sites waar ik me ooit heb geregistreerd en nooit meer kom. Hup, delete.
Een bericht dat ik R+R heb gekregen op mijn profielfoto op hyves. Okee.
En die 5e lijkt op een doorstuurbericht, ik ken de afzender niet eens! Delete.
Ik meld me af bij Msn. Tja, ik had verder niks te doen. Ik open internet en tik google in.
Ik kijk naar het beeldscherm… Wat moet ik zoeken? Ik typ in chatroom voor kinderen.
Niet dat het leuk is, maar ik verveel me. Ik klik een chat aan en doe mezelf voor als Smint.
Heerlijk die kleine pepermuntjes haha. Er is een trivia bezig, een paar mensen doen mee.
Ik typ wat in.
Smint: Hallo!
Nou kijken of iemand terug reageert.
Wesley: Hee Smint!
Iemand die Wesley heet, okee..
Wesley: privèchat?
Smint: Waarvoor?
Wesley: kunnen we ens praten
Ik kijk naar het beeldscherm, oke dit is vreemd.
Smint: nee dankje
Wesley heeft je geblokkeerd.
Wat een stomme chat, zeker alleen maar op zoek naar “relaties”¯.
Ik sluit de computer af, en begin met mijn huiswerk. Nederlands, valt wel mee.
Na een kwartier ben ik klaar met het huiswerk en check mijn agenda. Nope, verder niks meer.
Tijd om Linda te bel- “Mirjaaaaaaam eeeeeeeteeeeen!”¯ schreeuwt mama. Ik zucht en loop stampend de trap af.
Als ik aan wil schuiven kijkt Stijn me met een grijns aan. “Wat zit je te kijken idioot.”¯ Stijn kijkt dan naar mama, ik volg. Mam heeft het gezicht op onweer staan. “Mevrouw, wil je alstublieft niet meer zo stampen op de trap? En waarom doe je altijd zo kattig tegen Stijn. Hij is je broertje hoor!”¯ schreeuwt ze. Ik heb moeite om in haar ogen te kijken, die boze blik schrikt me af. Dan draait ze zich om om soep op ons bord te lepelen.
Ik kijk boos terug naar Stijn, die snel wegkijkt. Mam draait om en schuift een bord kippensoep onder mijn neus.
“Dankje mama…”¯ zeg ik en pak de lepel die ernaast ligt. Mama knikt, en geeft Stijn ook een bord. Als de kookwekker afgaat, doet ze snel de oven uit (die blijkbaar aanstond). 6 goudbruine broodjes komen de oven uit en worden geplaatst op een groot bord. Stijn heeft zijn soep weer op hoor. “Mama, mag ik kaas op mijn broodjes?”¯ vraagt hij lief. “Tuurlijk liefje.”¯ Zegt mam, en maakt de broodjes van Stijn klaar. Ik, ondertussen ook klaar met mijn soep, zet de soepborden van mij en Stijn op het aanrecht en help mama met broodjes maken.
Een paar minuten later zitten we met z’n drieën te eten aan tafel. Ondertussen denk ik aan wat Willem heeft gezegt bij het kruispunt. Ik kan het maar niet uit mijn hoofd zetten. “Mirjam, wat is er? Moet je ongesteld worden?”¯ vraagt mam. Ik schrik op, was ik nou aan het dagdromen? “Neehoor, ben gewoon moe van vandaag..”¯ lieg ik. Mijn moeder knikt. “Tja dat kan..”¯ Ik duw een laatste stukje brood in mijn mond. “Mag ik trouwens nog even bij Linda langs?”¯ zeg ik. Ondertussen kijk ik op de klok, die zegt dat het half 6 is. “Ik kom 8 uur terug, dan begint goede tijden slechte tijden (gtst)”¯ Mam denkt na en knikt. “Is goed, niet te laat komen! Stijn, schiet op met je brood.”¯ Ik glimlach en loop de hal in. Ik doe mijn jas en nikes weer aan en pak mijn fietssleutel. “Doei mam!”¯ roep ik nog en doe de voordeur open. Het is al aardig donker, maar dat geeft niks. Want bij het speeltuintje is licht. Eenmaal aangekomen bij het huis van Linda, zie ik dat er nog een fiets buiten staat. Volgens mij die van Linda. Als ik aanbel hoor ik Sony blaffen, hun hond. Eindelijk doet Linda open, ze lacht als ze mij ziet.
“Oh hoi Mirjam, sorry maar ik heb geen tijd ofzo.”¯ En klapt de deur dicht.
Beduusd bleef ik achter. Ik wil wel kijken in het speeltuintje, of die jongen er ook is. Maar het is bijna donker, best wel eng. Dan maar terug naar huis. Op dat moment gaat mijn mobiel af. “ I just can't stop loving you
I just can't stop loving you
And if I stop . . .
Then tell me just what
Will I do..
”¯ Snel neem ik op.”¯Mirjam?”¯
“Hoi Mirjam, dit is Denise, heb jij morgen gym? Want ik heb een shirt nodig, maar die van mij is dus echt weg.”¯
“Nee ik heb geen gym, je kan mijn shirt wel lenen.”¯ Zeg ik.
“Oke dankje, hou van jou baai!”¯ zegt Denise terug en hangt op.
Ik klap mijn mobiel weer dicht en wil net weer op de fiets stappen als ik een stem hoor.
“Had jij nou een ringtone van Michael Jackson?”¯ zegt de stem.
Ik kijk geschrokken om me heen. Waar komt die stem vandaan? Ik zie ook haast niks, waarom hebben fietslampen zo weinig licht? “Ja, dat was een liedje van Michael Jackson ja. Problemen mee?”¯ schreeuw ik. “Juist niet, ik vind het een geweldig liedje”¯ zegt de stem.
“Okee, dat zijn we dan eens. Nouja ik ga maar eens denk ik.”¯ Zeg ik in angst en wil wegfietsen. “Wacht… Ken ik jou niet?”¯ zegt de stem. “Misschien dat je iemand anders bedoelt?”¯ zeg ik terug. “Ik denk het niet…”¯


Reacties:

Er zijn nog geen reacties op dit verhaal.