Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Paramore » Hayley's kleine zusje » Hoofdstuk 1

Hayley's kleine zusje

29 dec 2009 - 18:31

1076

1

410



Hoofdstuk 1

Je leest vanuit Yana's POV. Ze gaat voor het eerst mee naar een concert, want het mocht eerst niet van Hayley. Je leest ook een stukje flashback. Reacties? :D

Ik lig op mijn rug in het gras. ‘Yana, wil je thee?’ hoor ik mijn zus roepen. ‘Ja, graag!’ roep ik terug. Het begint al een beetje te schemeren, de sterren worden langzaam zichtbaar. Als even later mijn zus naast mij op de deken komt zitten en de thee voor me neer zet vraagt ze: ‘Waar denk je aan?’ ‘Die avond voordat papa en mama besloten dat ik bij papa zou gaan wonen!’ antwoord ik, fluisterend.

De avond voordat ik naar papa zou verhuizen lag ik in bed, ik was bang. Het was pikkedonker en mijn kleine lichtje deed het niet meer. Toen de maan even achter de wolken vandaan kwam kijken, greep ik mijn kans en rende voorzichtig naar de kamer van mijn zus. Ik opende de deur en zag dat er nog licht brandde. Ik ging snel naar binnen, deed de deur achter me dicht en keek verlegen naar de grond. ‘Wat is er Yana?’ hoorde ik mijn zus vragen, ‘Kom eens hier!’ Ik liep voorzichtig naar haar toe. Ze legde haar leesboek weg en hield de deken omhoog zodat ik er bij onder kon kruipen. ‘Ik ben bang Hayley. Ik wil niet weg!’ fluisterde ik zachtjes. Hayley had haar armen om me heen geslagen. ‘Het komt wel goed. Ik kom zo vaak mogelijk op bezoek!’ fluisterde ze tegen mij, toen nog niet wetend dat het na een paar weken al niet meer kon.

‘Ik heb je zo gemist!’ zeg ik dan, terwijl ik Hayley aankijk. ‘Ik jou ook! Waarom wou je nou eigenlijk zo graag bij mij wonen? Dat heb je me nooit verteld!’ antwoord ze. ‘Dat heeft meerdere redenen!’ antwoord ik, ‘Duurt te lang om ze op te noemen!’ ‘Ik heb de tijd!’ antwoord Hayley. ‘Nou, eigenlijk niet. Je moet vanavond optreden, weet je nog?’ grinnik ik. ‘Ik heb nog wel even tijd. Ik ben toch altijd te laat!’ zegt ze met een glimlach. ‘Oké, de grootste reden was omdat ik je miste!’ zeg ik, terwijl ik mijn theekop pak en een slok neem. ‘Auw..’ mompel ik, de thee is nog gloeiend heet. ‘En de iets minder grotere reden?’ vraagt ze, als ze merkt dat ik niet uit mezelf verder wil gaan. ‘Papa was altijd weg. Ik was de hele dag alleen en als hij thuis was, was hij alleen maar chagrijnig. Hij kon mij volgens mij niet eens uitstaan. En af en toe sloeg hij me!’ zeg ik, terwijl ik steeds zachter ga praten. ‘Serieus?’ vraagt Hayley ongelovig. ‘Ja, waarom zou ik tegen je liegen?’ vraag ik. Ze haalt haar schouders op. Voorzichtig neem ik nog een slok. ‘Ga je mee vanavond?’ vraagt Hayley dan, omdat mijn lichaamstaal haar duidelijk laat zien dat ik het onderwerp over papa wil laten vallen. ‘Ik mag nooit mee?’ zeg ik vragend, ik snap het ook wel. Ze hebben daar niks aan mij en ze blijven altijd laat nog in een café of het gebouw zelf hangen. ‘Je bent nu oud genoeg om langer op te blijven!’ zegt ze grinnikend. ‘Dat was ik toen ik 16 was ook wel..’ begin ik. ‘Ja, maar nu ben je 17!’ onderbreekt Hayley me. ‘Dan ga ik nog even douchen!’ zeg ik terwijl ik op wil staan. ‘Moet je je thee niet opdrinken?’ lacht Hayley. ‘Oh, tuurlijk!’ zeg ik, terwijl ik snel mijn nu een stuk koelere thee opdrink. ‘Niet te lang douchen! Anders komen wij te laat door jou! Dan kan ik jou de schuld geven!’ lacht ze. Ik grinnik, sta op en loop naar binnen. In de bijkeuken schop ik mijn schoenen uit. Snel ren ik door naar boven, open mijn kast en begin te twijfelen over welke kleding ik vanavond aan moet doen. De gele skinny jeans is wel leuk, maar Hayley heeft die ook. De rode is mooi, maar die is te lang. De zwarte heeft Hayley ook. Dan de blauwe maar. En dan nog een shirtje. Als ik zo’n 10 minuten sta te zoeken naar een goed, bijpassend shirtje waar ik niet van verwacht dat Hayley dezelfde aan zou kunnen trekken voel ik een tik op mijn schouder. ‘Wat doe je? Hoor jij niet al lang onder de douche te staan?’ hoor ik Hayley vragen, terwijl ik tussen een zwart shirtje met blauwe sterretjes en een wit vest met blauwe sterretjes twijfel. ‘Ik zoek een goed bijpassend shirt of vest..’ zeg ik nadenkend. ‘Een vest zou ik niet aandoen. Dat is veel te warm!’ zegt Hayley. ‘Dus dan valt die af. Welk shirt moet ik er bij aantrekken?’ zeg ik, meer tegen mezelf dan tegen Hayley. ‘Ik zou gewoon die met die sterretjes doen!’ zegt Hayley. Ik knik en loop naar mijn douche. Ik gooi mijn kleding op een kastje en zoek naar een handdoek en een washandje. ‘Hayley, is de was niet gedaan?’ roep ik. ‘Hoezo?’ hoor ik Hayley terugroepen. ‘Er liggen geen handdoeken en washandjes meer in mijn kastje!’ roep ik terug. Ik hoor Hayley weglopen en even later hoor ik haar kloppen op mijn badkamerdeur. Ik open de deur en Hayley duwt een handdoek en een washandje onder mijn neus. ‘Dank je!’ zeg ik, sluit de deur weer en doe deze op slot. Ik loop naar de douche, hang daar mijn washandje over de kraan en hang de handdoek over de douchedeur. Snel kleed ik me uit, gooi mijn kleding in de wasmand en stap onder de douche. De warme stralen spuiten tegen mijn rug en ik ril. De warmte vind ik fijn en ik zoek naar mijn shampoo. Ik doe dit in mijn haar en zorg dat mijn hoofd niet meer onder de straal komt, zodat de shampoo goed in mijn haar trekt. Ik was snel de rest van mijn lichaam en spoel me weer af. Ik spoel de shampoo weer uit mijn haar, zet de kraan uit en pak de handdoek. Ik droog me snel af, wikkel de handdoek in mijn haar. Ik pak ondergoed uit mijn kastje en trek het snel aan. Ook mijn kleding trek ik snel aan. Ik haal de handdoek uit mijn haar en begin het te föhnen. Als het goed droog is, borstel en kam ik mijn haar. Daarna doe ik mijn make-up en loop mijn badkamer uit. Als ik Hayley tegenkom zie ik dat ook zij al gedoucht is en haar haar en make-up is ook al klaar. ‘Ga je mee? Dan gaan we buiten vast wachten op Zac, Josh, Jeremy en Taylor!’ zegt ze. Ik knik en loop met haar mee naar buiten.


Reacties:


Liekerd
Liekerd zei op 29 dec 2009 - 18:39:
Super!

Verder gaan ^^