Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Overige » 21st Century Breakdown » Know Your Enemy

21st Century Breakdown

1 jan 2010 - 19:32

193

1

166



Know Your Enemy

‘Geloof jij in dat hele verhaal op de radio?’ Vraagt Gloria wanneer ik weer aan het ding zit te prutsen.
‘Nee. En al zou dat wel zo zijn, wat heb ik eraan? Moet ik aftellen naar het einde van de wereld?’ Vraag ik. Ze haalt haar schouders op.
Even valt er een stilte.
‘Christian? Heb jij een vijand?’ Vraagt ze ineens.
Ik kijk op. ‘Wat bedoel je?’ Vraag ik.
‘Nou, precies wat ik vraag; Heb jij een vijand? Sommige mensen zeggen dat je beste vriend je vijand is. Dat soort dingen.’ Zegt ze.
‘Ik heb geen idee.’ Zeg ik.
‘Je weet vast wel iets of iemand. Maar je wilt het niet zeggen.’ Plaagt ze.
‘Iets? Gehoorzaamheid kan een vijand zijn, maar ook je “vriend”ť, hoe jij het noemt. Hetzelfde geldt voor geweld. Het ligt aan de situatie.’ Zeg ik.
Dit zijn duidelijk antwoorden waar ze niets mee kan.
‘Heb jij dan een vijand?’ Vraag ik haar.
‘Zo veel.’ Zegt ze. Hmm… Klinkt nogal vaag.
‘Wie dan?’ Vraag ik.
‘Het kan iedereen zijn. Misschien ken ik ze niet eens. En iedereen liegt tegen iedereen om alles mooier te maken. Die mensen zijn ook mijn vijand, want het is zoals het is. Klaar.’ Zegt ze.


Reacties:


missxangel
missxangel zei op 2 jan 2010 - 0:45:
Mooie opzet en leuke verhaal lijn.
Het verhaal loopt goed, maar er kunnen hier en daar nog wel een paar enters tussen
Ga je ook schrijven uit mensen met een uitkering, rijke mensen en mensen uit de middelmaat van de beroepsbevolking, hoe hun het leven leven wat ze leven?
Ga vooral verder en laat even weten als je meer hebt