Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Overige » 21st Century Breakdown » ¡Viva La Gloria!

21st Century Breakdown

2 jan 2010 - 10:37

248

1

130



¡Viva La Gloria!

De dagen kruipen tergend langzaam voorbij. Dag in dag uit is Gloria aan het serveren in een café. Ze verdient niet veel, en ze heeft niet echt de meest gezellige collega’s.
‘Gaat het wel?’ Vraag ik.
‘Lijkt het alsof het gaat? Lijkt het alsof ik het naar mijn zin heb in dat klote café?’ Schreeuwt ze. De tranen lopen over haar wangen.
‘Wat is er aan de hand? Zijn de klanten onaardig?’ Vraag ik.
Ze laat zich tegen de kale muur van het pand zakken.
‘Ze beulen me af. Het is echt zwaar. We werken er met 4 serveersters. Maar zij laten mí­j al het werk doen. En zí­j krijgen nog meer betaald ook!’ Haar schouders schokken.
‘Kan je er niet met je baas over praten?’ Vraag ik.
‘Nee. Hij is echt een creep. En ik krijg overal de schuld van. En… En als ik wat bij hem voor elkaar zou willen krijgen dan moet ik met hem mee naar huis. Je weet wel. ’s Avonds. Alleen. Dat ga ik echt niet doen.’ Zegt ze snikkend.
Ik wrijf troostend over haar rug.
Buiten gaat de zon onder, zodat de lucht allerlei kleuren heeft.
‘Kon ik de tijd maar terugspoelen. Naar vroeger, voordat mijn ouders scheidden. Dan was ik daar altijd gebleven.’ Zucht ze.
‘Je kunt het helaas niet stop zetten. Was het maar zo makkelijk. Maar we komen er wel doorheen.’ Zeg ik.
Er valt even een stilte, beiden kijken we naar de zon die langzaam achter de gebouwen verdwijnt.
Na een tijdje begint Gloria te vertellen over vroeger.


Reacties:


missxangel
missxangel zei op 2 jan 2010 - 11:52:
Mooi, kort maar krachtig.
Ik wil meer!!