Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Overige » 21st Century Breakdown » Restsless Heart Syndrome

21st Century Breakdown

7 jan 2010 - 22:17

388

1

179



Restsless Heart Syndrome

Elke keer als Gloria weer thuis komt is ze compleet van de wereld. Het kan haar niets meer schelen wat ik ervan vind. En ze geeft ook zelf toe dat ze verslaafd is.
‘Hoe kom je aan dat spul?’ Vraag ik.
‘Van m’n werk. Natuurlijk.’ Zegt ze.
‘Hoe… Wat?’ Zeg ik.
‘Drugs handelen… Hoe dacht jij dan dat ik ineens zo veel verdiende?’ Zegt ze lachend.
‘Je moet er echt vanaf proberen te komen, je gaat erop achteruit.’ Zeg ik waarschuwend.
‘Kan mij het schelen. Ik was toch al niets meer waard.’ Zegt ze boos.

Die nacht slaapt Gloria diep.
Zo stilletjes mogelijk ga ik op zoek naar waar ze alles verstopt heeft.
Niet ergens in een hoekje van de kamer, want er staan geen meubels in, ofterwijl; dat valt té veel op.
Waarschijnlijk in haar kleren.
Ik voel in de zakken van haar vest. Meteen is het raak. Ik heb een hand vol pillen te pakken. Ik de andere zakken vind ik nog meer.
Alles wat ik vind verstop ik. De truc is een beetje achterhaald, maarja. Ze moet er toch vanaf zien te komen.
Per ongeluk laat ik een potje vallen. Daardoor wordt Gloria wakker.
‘Wat doe je?’ Vraagt ze slaperig.
‘Niets.’ Zeg ik.
‘Echt wel! Wat doe je daar!’ Vraagt ze op luidere toon.
‘Ik wil je van jouw drugsprobleem afhelpen, snap dat dan.’ Zeg ik.
‘Door het zelf in te pikken en gebruiken. Ik geloof er geen bí¡rst van Christian!’ Schreeuwt ze. ‘Weet je wel hoe dat is?’
‘Wat? Afhankelijk zijn van drugs? Ja, dat weet ik! En er vanaf komen voelt alsof je dood gaat, maar het moet maar! Straks stort je in.’ Zeg ik.
‘Als dat gebeurt, is het jóuw schuld!’ Zegt ze boos.
Ze graait mijn richting uit. Eerst dacht ik een mep te kunnen verwachten, maar ze is gewoon op zoek naar haar spullen.
‘Weet je nog dat je me vroeg naar mijn vijand? Ik weet het wel. Maar ken jij jouw vijand ook?’ Vraag ik haar.
Ze negeert mijn vraag. ‘Ik ga ervandoor. Zorg maar voor je eigen geld!’ Zegt ze.
‘Waar wilde je dan heen? Je handelt in drugs, hoe wil je óóit aan een goed huis komen?’ Schreeuw ik haar nog toe.
‘Alsof dit zo’n goed huis is!’ Met een klap wordt de, gammele, deur dichtgeslagen.

I'm a victim of my symptom
I am my own worst enemy
You're a victim of your symptom
You are your own worst enemy
Know your enemy


Reacties:


XxMangelBxX
XxMangelBxX zei op 7 jan 2010 - 23:53:
Wauw o.o
Ga maar een ander huis zoeken x'D
byebyeeeeeeeeeee
ok, wel stom van haar :'o
Snel verder?
Adios :3
Xx.