Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Overige » 21st Century Breakdown » American Eulogy: A. Mass Hysteria

21st Century Breakdown

9 jan 2010 - 8:59

420

2

211



American Eulogy: A. Mass Hysteria

We hebben een paar dagen rondgeslenterd, maar eindelijk hebben we een nieuw leegstaand pand gevonden.
Gloria is nog steeds een beetje van de wereld, maar volgens mij gaat het wel steeds beter. In ieder geval zeurt ze niet meer constant om haar pillen.
Na een paar minuten hebben we ons geïnstalleerd. We hebben nou eenmaal niet zo veel spullen.
Dit huis is beter dan het andere huis. Deze ramen zijn nog heel, en laten volgens mij minder tocht door. Dat komt wel goed uit met deze kou.
Gloria en ik kruipen tegen elkaar aan om het een beetje warm te krijgen. De radio staat zacht aan.
Ineens klinkt er een noodoproep.
We luisteren ingespannen naar het bericht.
Hier in de buurt zijn er gijzelaars bezig. Ze halen alles weg wat maar kan, en als je het niet geeft, jagen ze een kogel door je kop.
Nou, hier hoeven ze niet lang te blijven.
‘Hoorde je dat?’ Vraagt Gloria ineens.
‘Wat?’ Vraag ik.
‘Die schreeuw.’ Zegt ze.
Ik kijk haar vragend aan. ‘Welke schreeuw? Ik hoorde niets.’ Zeg ik.
‘Oh, misschien heb ik me vergist.’ Zegt ze zacht.

Even is het helemaal stil. Maar niet voor lang.
Een knal verbreekt de stilte.
‘Wat was dat?’ Fluistert ze.
‘Geen idee. Ik hoop vuurwerk. Het is tenslotte het einde van het jaar, en dan heb je van die rotjochies die al vroeg zijn met vuurwerk afsteken.’ Zeg ik.
Ze giechelt. ‘Was jij vroeger ook zo’n rotjochie?’ Vraagt ze.
‘Wat denk je zelf? Natuurlijk niet. Was het maar zo, ik had graag met ze meegedaan. Maar ik ben bang dat ik dat í­ets té gericht zou gooien met de rotjes.’ Zeg ik.

De rest van de avond blijven we tegen elkaar aan zitten. Veel meer hebben we toch niet te doen.
Na een hele tijd voel ik het gewicht tegen mijn schouder zwaarder worden.
Als ik opzij kijk zie ik dat Gloria in slaap is gevallen.
Buiten hoor ik een gil.
Een gil? Zou Gloria toch gelijk hebben? Wat als die gijzelaars in de buurt zijn?
Angstig staar ik de duisternis in, alsof ze elk moment tevoorschijn kunnen springen.
Maar dat gebeurt niet. Gelukkig.
Die nacht hoor ik nog af en toe iemand schreeuwen, en soms hoor ik schoten.
Ik probeer me niet te veel voor te stellen wat er gaande is, en waar het is. Maar ik weet het maar al te goed. En het is nog geen 2 straten verderop.
Stomme media ook, als ze dat bericht niet hadden uitgezonden hadden wij er niet zo op gelet. En dan had ik nu kunnen slapen, in plaats van dat ik me nu druk loop te maken over die gijzelaars.


Reacties:


FreeHugsPlz
FreeHugsPlz zei op 3 juli 2010 - 21:07:
Maar ik ben bang dat ik dat í­ets té gericht zou gooien met de rotjes.’ Zeg ik.

heilig


missxangel
missxangel zei op 9 jan 2010 - 10:42:
Lang stuk!!
Ben benieuwd wat je hierna hebt verzonnen