Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Twilight » When I fall in love with a wrong kind of Monster. » ``3

When I fall in love with a wrong kind of Monster.

18 jan 2010 - 17:19

1230

0

325



``3

‘God, die liedje is zo oud he.’ Zei Emma zondag avond. Ik zuchtte vermoeid. ‘Emma’ zei ik. ‘Je kent me zowat bijna mijn hele leven.’ Ze snoof. ‘klopt.’ Zei ze en ik rolde met mijn ogen. ‘wat snap je dan niet als ik zeg dat ik van oude liedjes hou?’ ze rolde met haar ogen. Met oud bedoel ik dan ook niet liedjes van jaren ’70 of zo hoor, nee, natuurlijk niet. Als liedjes ‘in’ waren, luisterde ik ze bijna nooit, maar zodra ze oud begonnen te worden begonnen ze mijn interesse te krijgen. ‘eventjes vergeten dat je raar bent.’ Zei Emma en ik gooide een kussen naar d’r toe. ‘kijk naar jezelf.’ Grinnikte ik en ze gooide de kussen terug. Ze pakte m’n leptop en kwam naast me zitten op mijn bed. ‘Weet je.’ Zei ze. ‘o nee!’ kreunde ik. ‘niet alweer, asjblieft, hou op.’ Ze zuchtte en rolde met haar ogen. Emma was de afgelopen dagen niet uitgepraat over die nieuwe jongen. Ik wist niet eens wat er zo interessant aan hem was, nouja, dat zouden we morgen ochtend wel merken. ‘God.’ Zei ze lacherig. ‘Als je hem ziet moet ik er echt bij zijn.’ Ik fronste. ‘waarom ?’vroeg ik en ze begon te lachen. ‘Hij is zo hot, en ja ja, nou niet erover beginnen, we zullen morgen ochtend wel zien wat er gebeurd.’ Ik zuchtte. ‘Het begint echt irritant te worden weet je dat.’ Ze keek me onschuldig aan. ‘Wat ?’vroeg ze. ‘het feit dat jij verliefd bent op de jongen die je nog niet eens in het echt hebt gezien.’ Ze rolde met haar ogen en trok haar mond open om iets te zeggen, maar op dat moment ging de deur open en Dean verscheen in de deuropening. ‘Em.’ Zei hij flirterig en ik gooide een kussen zijn kant op. ‘ik schaam me voor je omdat dat je mijn broer bent.’ Zei ik en hij ving de kussen grinnikend op. ‘bedankt. ‘ zei hij. ‘ik krijg jou nog wel.’ Ik rolde met mijn ogen en schudde mijn hoofd. ‘is er nog een reden dat je ons komt lastigvallen ?’vroeg ik. ‘o’ zei hij. ‘Soof belde, ze zegt dat je naar huis moet komen.’ Emma stond zuchtend op, even voor de duidelijkheid. Soof/ Sofie is de moeder van Emma. ‘Ze zeurt echt teveel die moeder van mij.’ Zei ze en ik grinnikte en stond ook op. ‘arme jij’ zei ik meelevend. ‘maar mijn moeder weet ook wat zeuren is hoar.’ Zei ik en ze grinnikte. Ik liep met haar mee tot de voordeur en zwaaide haar uit. Net toen ik de deur dicht wilde doen werd mijn arm om mijn rug gedraaid. ‘Zo, zusje.’zei Dean. ‘het is Zus, geen zusje.’ Piepte ik, omdat hij mijn arm nog meer naar boven draaide. ‘laat me los.’ Hij grinnikte. ’schaam je je nog voor mij, lieve zusje.’ Zei hij. Ik grinnikte. ‘ja.’ Zei ik. ‘en je laat me los, of zweer je ik ga gillen.’ Ik wist gewoon dat hij met zijn ogen rolde. ‘ik ken je langer dan vandaag, lieve zus.’ Zei hij en ik rolde met mijn ogen. ‘Goed.’ Zei ik, hij had gelijk, ik gilde niet zo snel. ‘Ik schaam me niet voor je.’ Zei ik hij verslapte zijn greep. ‘behalve als je zo vies bent dat je met mijn vriendinnen gaat flirten.’ Meteen verstevigde hij zijn greep. ‘Goed’ zei ik. ‘zoals jij het wilt.’ Ik rukte me los en rende meteen te trap op, hij kwam me niet achterna. Dean was mijn tweelingbroer, zoals ik zei, en nee, natuurlijk schaamde ik me niet voor hem. Hij was de beste broer die je je kon voorstellen. Hij deed veel voor de mensen die hij mocht, maar als hij je niet mocht, dan kon je beter uit zijn buurt blijven, want ik zweer je, je kunt hem niet uitstaan als hij je niet mag. Ik liep mijn kamer in en pakte mijn leptop, checkte mijn msn lijst en sloot hem daarna weer af. Ik wierp mezelf op mijn bed en dacht na. Over van alles en nog wat, uiteindelijk besloot ik dat het wel tijd was om te gaan douchen.

Toen ik de volgende ochtend wakker werd, had ik een goed bui. Ik stond vrolijk op en styleerde mijn haren, die net gelektroduceert leken omdat ik naar bed was gegaan zonder ze te föhnen. Ik deed mijn make up en alle andere dingen en ging toen naar beneden. ‘goeienmoren!’ riep ik vrolijk en Dean keek me chagerijnig aan. ‘wat zijn we vrolijk.’ Zei mijn vader die me achterdochtig aankeek. ‘mag het?’vroeg ik en hij grinnikte. ‘ja heur, natuurlijk.’ Ik rolde met mijn ogen en at snel. Vervolgens poeste ik mijn tanden en ging weer terug naar beneden. Net toen ik de woonkamer in wilde gaan ging de bel en ik deed de deur open. ‘Goedemorgen.’ Riep Emma en ik keek d’r met grote ogen aan. ‘Wat heb jij gedaan ?’vroeg ik terwijl ik haar goed onderzocht. Ze had veel meer make up op dan normaal, niet dat het haar niet stond hoor, in tegen deel, het stond haar geweldig. Maar nu leek ze net zo op een hollywood barbie, weet je wel? ‘te overdreven?’ vroeg ze en ik knikte. ‘nogal,’ ze haalde haar schouders op en ik zei dat ze eventjes moest wachten, ik liep snel de woonkamer binnen en riep Dean en mijn vader, hij zette ons namelijk in de ochtend af.
Toen Dean, Emma en ik de parkeerplaats opliepen floten ze, toen ik keek naar wat er was werden mijn ogen groot. Mijn droomwagen stond er. O god, het was is Audi R8. Ik slikte en draaide mijn blik snel weg. ‘Arme Paige.’ Zei Dean en ik duwde hem weg. ‘Die kut wagen kost €221.900-. euro.’ Zuchtte ik en schudde lichtjes mijn hoofd. Het is niet zo dat we arm zijn hoor, nee hoor, maar het was ook niet zo dat we zomaar een audi r8 konden kopen. Ik schudde mijn hoofd nogmaals en wierp een laatste boze blik naar die wagen. Daarna liepen we de school gebouw binnen. Em zei dat we haar straks in de aula zouden zien, want haar kluis was de andere kant op. Dean en mijn kluis lagen wel vlak bijelkaars buurt. Toen ik bij mijn kluis was pakte ik mijn spullen en sloot chagerijnig mijn kluis. 1e uur wiskunde, leuk! Ik heb een hekel aan dat vak, ik haaaatt het. Aan de andere kant, wie niet? Ik zette mijn tas goed en liep stevig door, tot dat ik tegen iemand aan knalde. ‘kijk is uit man.’ Zei ik kwaad en keek op om te kijken tegen wie ik was aangeknald. ‘kijk jij uit.’ Zei een stem die ik nog nooit in heel me leven had gehoord. Ik keek omhoog en hapte figuurlijk naar adem. Die gezicht, god, het was.. pfft, er zijn er gewoon geen woorden voor. Ik veranderde mijn blik snel weer naar kwaad, omdat het was afgezakt naar verbijsterd. ‘Sorry’ zei hij daarna. Ik zei niks maar liep snel door. Het was een schoonheid, een wit gezicht, grote donkerblauwe ogen, en donkerbruin haar. O god, het was echt een schoonheid. Emma had dus toch niet overdreven.. ik vroeg mezelf af hoe hij zou heten en daarna schudde ik mijn hoofd; waar was ik mee bezig? Ik bande hem snel uit mijn gedachte en rende snel door naar Dean.


Reacties:

Er zijn nog geen reacties op dit verhaal.