Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Twilight » When I fall in love with a wrong kind of Monster. » ``5

When I fall in love with a wrong kind of Monster.

18 jan 2010 - 17:20

1039

0

272



``5

Ik slenterde naast Dean en Richard naar de biologielokaal. ‘Richard ?’ vroeg ik liefjes en hij keek me behoedzaam aan. ‘Nee,’ zei hij. ‘je mag niet naast Dean zitten, want ik zit daar al.’ Ik zuchtte en ging de klaslokaal binnen. Hé, dacht ik nog, Er was geen spoor van Aiden, dus misschien had hij geen biologie. Ik had verwacht dat ik me blij zou voelen, opgelucht, maar er ging een telleurstelling door me heen. Ik ging zitten en van Melt keek me vragend aan. ‘Geen zin vandaag Paige?’vroeg hij en ik rolde met mijn ogen. ‘Wanneer wel?’ vroeg ik en hij gniffelde. ‘Het leven is hard,’ zei hij en deelde daarna de boeken uit. Ik was wat aan het rand van mijn taak aan het kliederen toen de stoel naast me werd geschoven. Ik keek op, en ja hoor, dat stond Aiden. ‘Jammer he,’ zei hij zodra hij zat. Ik glimlachte. ‘Stalk je me of zo ?’ vroeg ik. Hij haalde zijn schouders op. ‘Daar lijkt het wel op.’ Ik rolde met mijn ogen. ‘VRIENDEN,’ fluisterde er iemand van achter hard. Ik pakte mijn potlood en gooide hem naar Richard toe. Ik raakte zijn hoofd en hij wilde net teruggooien toen Melt hem zag. ‘Richard,’ zei hij. ‘hier komen,’ Richard zuchtte en stond op. ‘na school een uurtje corvee,’ ik draaide mijn hoofd weg en grinnikte. ‘Zit je hier al lang op school?’ vroeg Aiden ineens. Ik keek hem eerst vragend aan, en toen realiseerde ik me dat hij het aan mij vroeg. ‘o, ‘ zei ik. ‘uhum.. Ja, eigenlijk wel.’ Zei ik. ‘ik wil vragen en jij? Maar dat is niet van toepassing denk ik,’ hij grinnikte. ‘waar ging je eerst naar school?’ vroeg ik en hij haalde zijn schouders op. ‘in het buitenland,’ zei hij en ik knikte. Mijn blik viel op zijn ring, hij was beeldschoon. Hij zag dat ik ernaar keek en hij haalde snel zijn hand van de tafel af. ‘ik eet hem heus niet op hoor,’ mompelde ik en draaide mijn blik weg en begon weer verder te kliederen. ‘Goed,’ zei Melt. ‘Ik neem aan dat jullie weten waar we zijn gebleven?’ de klas mompelde wat en Melt knikte goedkeurend. ‘Goed,’ zei hij. ‘aan het eind van de les wil ik alles tot 15.7 af zien,’ ik keek vermoeid naar mijn taak. Ik wist niet eens wat chromozonen waren. Ik zuchtte en wilde de boek pakken, maar ik zag dat hij die al had. Ik zuchtte. ‘meneer’ riep ik en hij kwam al snel aanlopen. ‘heeft u nog een boek ?’ vroeg ik en hij wierp een blik naar Aiden. ‘Werken jullie samen?’ vroeg hij. ‘Dat komt wel goed meneer,’ zei Aiden en ik zuchtte, verdomme, ik bakte hier helemaal niks van. ‘Zo,’ zei Aiden. ‘Hoe gaan we het doen?’ vroeg hij en ik haalde mijn schouders op. ‘Wat dacht je van als dat ik het boek aan jou gaf, jij het maakte, en ik het daarna overschreef?’ hij schudde zijn hoofd. ‘Dacht het niet,’ ik zuchtte. ‘Geef de boek dan maar hier,’ zei ik en hij gaf me het aan. ‘Ik maak,’ zei ik. ‘jij schrijft over,’ hij rolde met zijn ogen en begon zonder boek aan de slag te gaan. Ik was op de helft toen hij achterover leunde en verveeld de klas rond keek. Ik keek hem vragend aan. ‘Nu al genoeg van ?’ hij rolde met zijn ogen. ‘ik heb het af.’ Zei hij. Ik slikte, alles af zonder boek? Ik maakte snel de opgaven af en al meteen kwam de meneer kijken waarom Aiden zo verveeld rondkeek. ‘Paige,’ zei Melt. ‘Vind je niet dat in samenwerken je het boek hoord te delen,’ ik kreunde. ‘hij heeft het al af,’ zei ik. ‘u verbreekt mijn concentratie, mag ik even doorwerken? Anders krijg ik het niet af,’ Ik hoorde dat hij een verontwaardigde geluid maakte en daarna weg ging. Ik was net klaar toen de bel ging. Eindelijk, pauze. ‘je hebt meer dan de helft verkeerde antwoorden ingevuld.’ Zei Aiden plotseling toen ik mijn tas aan het inpakken was. ‘Wat?’ zei ik. ‘Je hebt meer dan de helft van de antwoorden verkeerd ingevuld,’ zei hij nog een keer. ‘nou sorry,’ zei ik.’niet iedereen leert een biologie boek uit zijn hoofd,’ zei ik en hij gniffelde. ‘nerd,’ mompelde ik toen ik langs hem heen wilde lopen, maar op dat moment schoof hij juist naar achteren. ‘O sorry,’ zei hij op zo een manier dat je er helemaal niks van geloofde. ‘Wat dom van me,’ daarna grinnikte hij. ‘ironisch he,’ zei hij. ‘een nerd die dom doet,’ ik klemde mijn kaken opelkaar. Hij liep grinnikend weg en ik had de neiging mijn tas op zijn kop te slaan. ‘he zus, niet zo chagerijnig,’ zei Dean en kwam naast me staan. ‘maakt je nieuwe vriend je boos?’ ik kreunde. ‘hou toch je kop,’ kermde ik. Ik mocht deze jongen nu dus echt totaal niet meer. Ik kreeg een duw van achteren en draaide me snel op. Richard keek me beschuldigend aan. ‘jij gaat mij helpen met corveën,’ zei hij. Ik grinnikte. ‘Dacht het niet jongen,’ zei ik. ‘had je maar niet met spullen moeten gooien,’ hij wilde wat zeggen maar leek zich toen te bedenken. ‘misschien wilt jou vriend me wel komen helpen,’ ik kreunde. ‘hij is mijn vriend niet,’ zei ik en op dat moment begon mijn mobiel te trillen. ‘hoi Em,’ zei ik vrolijk. ‘hoi,’ zei ze, ze klonk nog steeds niet echt gezond, maar het was wel beter. ‘nog nieuws?’ vroeg ze en ik kreunde. ‘Emma!,’ riep ik uit. ‘Bel je me alleen daarvoor,’ ze gniffelde. ‘Ja duuh,’ zei ze. ‘Doei em,’ zei ik en hing op. Ik ging niet een half uur met haar aan de telfoon hangen om haar iedere beweging van Aiden te vertellen. We liepen de volle aula in en ik liep automatisch eerst naar de elektrische schoolbord. T3A - 4e & 5e uur - LO valt uit. ‘Yes!’ riep ik. Dean kwam naast me staan. ‘what’s up?’ vroeg hij. ‘ik ben uit,’ zei ik en hij keek me afgunstig aan. Hij had nu nog 2 uur economie en maatschapijleer. Ik keek op mijn horloge en zag dat het 5 over 12 was. Ik zuchtte, eerste volgende bus kwam pas over 3 kwartier.


Reacties:

Er zijn nog geen reacties op dit verhaal.