Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Twilight » When I fall in love with a wrong kind of Monster. » ``7

When I fall in love with a wrong kind of Monster.

18 jan 2010 - 17:20

1050

0

266



``7

‘een soort van, tenminste,’ zei ik toen we de woonkamer in liepen. Mijn moeder grinnikte. ‘Een soort van?’ ik rolde met mijn ogen. ‘hoezo dat?’ ik zuchtte. ‘Dat betekend, dat ik er nog niet over uit ben dat ik hem nu wel of niet mag.’ Mijn moeder rolde met haar ogen. Ik pakte mijn tas en liep naar de keuken. Ik dronk wat water en rende toen de trap op naar mijn kamer. Ik starte snel mijn computer op terwijl ik mijn spijkerbroek inwisselde voor een trainingsbroek. Ik zette muziek op en begon mijn kamer op te ruimen, daar was het wel tijd voor, want hij zag er niet uit. Toen ik klaar was bekeek ik trots de resultaat, soms vergat ik dat mijn kamer eigenlijk best groot was, maar dat zag je bijna nooit omdat het een rommel is. Ik ging weer achter de computer zitten en zag dat het onderhand half 5 was. God, wat heb ik er lang over gedaan om mijn kamer op te ruimen. Ik checkte mijn msn lijst, en toen ik zag dat er niemand interesants online was ging ik liggen op mijn bed. Ik lag nog maar net toen mijn deur open ging en een grinnikende Dean tevoorschijn kwam. ‘Wat?’ vroeg ik en hij keek me grinnikend aan. ‘Arme zus,’ zei ie. ‘heb je heel de weg naar huis moeten lopen?’ ik rolde met mijn ogen. Ik ging hem dus echt niet vertellen dat Aiden me had gebracht. Hij wierp een blik in mijn kamer. ‘Er is hier iets veranderd,’ zei hij en ik rolde met mijn ogen. Hij ging achter mijn pc zitten. ‘Wat doe je?’ vroeg ik toen hij mijn msn lijst scande. ‘Scannen,’ zei hij. Ik rolde met mijn ogen. ‘He,’ zei hij. ‘Heb je je vriend nog gezien?’ vroeg hij. ‘Nee,’ zei ik. ‘hoezo?’ hij draaide zijn hoofd om naar mij en keek me aan. ‘ik dacht dat hij vandaag naast je reed,’ ik zuchtte. ‘Ja dat klopt,’ zei ik. ‘en.. ?’ vroeg hij toen ik niks meer zei. ‘Wat en?’ hij rolde met zijn ogen. ‘Wat wilde hij,’ hij keek me nieuwsgierig aan. ‘niks,’ zei ik, en hij hield erover op. De deur sloeg beneden dicht en ik wist dat mijn vader thuis was. Ik zuchtte. Ik sloot mijn ogen, en genoot van mijn muziek. ‘Je hebt echt geen smaak,’ zei Dean en zette een of andere illegaal lied op. ‘Gatverdamme Dean, zet af,’ zei ik terwijl ik opstond. Hij negeerde me en ik zag dat hij druk op msn bezig was met z’n vrienden. ‘Je hebt zelf een leptop,’ zei ik, ‘ga die maar gebruiken,’ Hij rolde met zijn ogen. ‘De batteryen zijn leeg, en de oplader ligt beneden, geen zin om hem te gaan halen,’ Ik zuchtte. Dean kon lui zijn, maar ja, dat kon ik ook als geen ander. ‘Dean, Paige! Eten!’ riep mijn moeder en Dean meldde zich zelf af. Hij liep voor me uit naar beneden, en ging op zijn plaats zitten. Ik hielp mijn moeder met de laatste dingetjes en ging toen ook zitten. ‘ik hoorde dat er nieuwe mensen zijn op school’ zei mijn moeder, ik voelde Deans blik, maar negeerde hem. Ik at rustig door. ‘Dat klopt mam,’ zei Dean. ‘Vrienden van Paige, toch ?’ zei hij daarna. Ik trok mijn wenkbrauwen op. ‘Jij vind die wijf anders wel lekker toch Dean?’ zei ik op hetzelfde toon. ‘Paige,’ zei mijn vader. ‘kalm,’ ik beet op mijn onderlip. ‘maar ik heb je gezegd dat ik ze niet mag,’bracht Dean er onschuldig in. ‘Zijn ze aardig?’ vroeg mijn moeder aan me. Ik haalde mijn schouders op. ‘Wacht is even, was die gene die je net met de auto bracht een van de nieuwelingen?’ Ik voelde Dean nu kijken en beet op mijn onderlip. ‘Ja,’ mompelde ik. ‘Mooie auto heeft hij,’ zei mijn moeder. Mijn vader kuchtte even. ‘Waarom mag je ze niet Dean?’ vroeg hij daarna. Dean haalde zijn schouders op. ‘Ik weet niet,’ zei hij. ‘Ze hebben .. iets, ik weet het niet, het staat me niet aan.’ Mijn vader en moeder wisselde een blik, en ik wist wat voor blik dat was. Ik voelde de woede al op komen, maar onderdrukte hem. ‘O,’ zei mijn vader nochalant. ‘hoe zien ze eruit?’ Hoe zien ze eruit? O god, doe normaal zeg. ‘Eerlijk is eerlijk,’ zei Dean, ‘ze zijn niet lelijk,’ ik fronste. Ze zijn niet lelijk? Iedere jongen, stuk voor stuk had vandaag naar die ene wijf gestaard. En de meisjes, naar de 2 nieuwe jongens. Of ze nu alleen waren, of verkering hadden. Mijn vader en moeder wisselde nog een keer van blik, en ik keek mijn vader kwaad aan. Hij voelde me waarschijnlijk kijken want hij keek me aan. ‘Is er wat?’ vroeg hij. ‘Nee,’ mompelde ik. Soms vroeg ik mezelf echt af wat me weerhield om de gekkenhuis te bellen. Mensen die in vampieren en weerwolven en al die shit geloven, het kan niet gekker. Ik zuchtte. Mijn vader wist waarschijnlijk wat ik dacht, want hij at in stilte verder. Mijn moeder vroeg nog een paar dingen en zij en Dean waren de enige die nog verder praatte. Na het eten hielp ik mijn moeder mee de keuken de tafel op te ruimen en ging daarna naar mijn kamer. Ik zette mijn muziek op en pakte mijn wiskunde. Scheisse man. Ik had vandaag geen wiskunde gehad, dat beteknde dus doorwerken. Ik was pas bij vraag 4 van kern 1 toen de mijn deur alweer open werd gedaan. Dean verscheen in de deuropening. ‘Ik hoorde dat je aardijkskunde af hebt,’ zei hij. Hij kwam helemaal naar binnen en ik zag dat hij zijn map bij had. Ik fronste, dit klopte niet, Dean en huiswerk? ‘Ja,’ zei ik. ‘maar ik deel niks met jou,’ Hij snoof en haalde zijn neus op. Hij gooide zijn map op mijn bed en ging achter mijn computer zitten. ‘Zo,’zei hij. ‘Heeft Aiden je naar huis gebracht?’ ik snoof en knikte. Hij trok zijn mond open en wilde wat zeggen. ‘Dean kop dicht, ik probeer te werken,’ was ik hem voor. Hij negeerde me. ‘ik dacht dat je hem niet meer had gezien,’ ik zuchtte, maar werkte verder, zonder op hem in te gaan. ‘zelf weten,’ zei hij en ging toen in een of andere gesprek met Richard.


Reacties:

Er zijn nog geen reacties op dit verhaal.