Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Emilie Autumn » I love you,JaneDoe.. » Naar De Kapper[Deel 1]

I love you,JaneDoe..

18 jan 2010 - 21:13

754

0

315



Naar De Kapper[Deel 1]

Deel 1.

Ik zucht en stap de kapperszaak binnen en begroet Joey,de jongste en vriendelijkste kapper in deze buurt."Hey Mara!Alles goed?"Vraagt hij vriendelijk en schuift zijn witte haar vanvoor zijn ogen."Ja,gaat wel,met jou?"Antwoord ik glimlachend.Hij knikt "Goed ,zoals altijd!"."Ga maar bij de wastafels zitten,ik kom zo,eerst nog shampoo halen"Zegt hij en gaat een kamer in.Ik ga in de stoel zitten en niet veel laten wast Joey m'n haar.Even daarna mag ik in een andere stoel zitten voor een grote spiegel."Dus,wat wil je?"Vraag Joey en neemt al wat Spulletjes."Een pony en de rest van mn haar wat lager dan mijn schouders"Antwoord ik."Ok,verder nog iets?"Vraagt hij vervolgens."misschien kun je het wit verven of bleken?"Antwoord ik."Hmm,ik zal het bleken,je hebt toch al lichtblond haar"Antwoord ik en Joey begint te knippen."Dus,wat ga je zoal doen de komende dagen?"Vraagt hij terwijl hij begint te knippen."Ik ga naar een concert morgen en er is een signeersessie,dat is grotendeels de reden waarom ik me haar eens verander"Antwoord ik."Oh leuk!"Glimlacht Joey."Dus wat vind je er al van?"Vraagt Joey en knipt nog wat weg."Ja,perfect!"Glimlach ik.Joey glimlacht tevreden en zet er een bleekmiddel op en na een half uurtje is m'n haar wit en doet Joey nog het nodige."Dankje"Glimlach ik en ga naar de kassa waar ik betaal."Oja,dit is nog voor het bleken,doe het wel maandelijks,en dit geef ik mee omdat je dit niet overal kunt kopen"Zegt Joey en geeft me het product."Dankje".Ik ga de winkel uit en fiets dan naar huis met m'n mp3 oortjes in m'n oren.Als ik voorbij m'n oude school rij zucht ik en ben zo diep in gedachten dat ik bijna overreden word door een auto.Ik vloek en ben 15 minuten later thuis.Ik zet mijn fiets in de garage en ga dan m'n huis binnen."Mara schat,kun je even naar de winkel gaan voor me?"Vraagt m'n moeder die uit de keuken komt gewandeld."Mam!Had dat dan eerder gezecht,ik was net zo dicht bij de supermarkt!"Zeg ik op een zeurende toon."Als je niets gaat halen hebben we geen avond eten,en je broer heeft cola nodig,je weet toch dat hij alleen cola drinkt?"Antwoord ze licht kwaad.Ik zucht "Schrijf dan op wat ik moet hebben en ik zal dan wel naar de winkel gaan zeker?".M'n moeder geeft me een papiertje met wat opgeschreven en ik ga terug de deur uit en pak m'n fiets.Ik fiets naar de winkel en pak daar de spullen die ik nodig heb en fiets dan nog wat rond in de buurt.Daarna rijd ik terug naar huis en zet de spullen en het overige geld op de tafel en ga daarna naar mijn kamer.Ik zucht en start m'n laptop op.M'n broer Alex komt binnen en kijkt me raar aan."Wat?"Vraag ik droog."Wat is er met jou haar gebeurd?"Vraagt hij en blijft raar staren."Gekleurd en geknipt,mooi toch?"Glimlach ik."Ja maar gewoon..wat vind je ervan dat ik mijn haar bruin ga kleuren?"Antwoord hij en kijkt me vragend aan."Jij met bruin haar?donker bruin,of lichtbruin?"Vraag ik."Gewoon,lichtbruin denk ik"Antwoord Alex."Ja,dat zou wel mooi staan"zeg ik nogal afwezig en ga op bed zitten met m'n laptop op m'n schoot terwijl Alex naast me komt zitten."Er is bijna niemand online op msn"Zucht ik."Mag ik even me mail chekken dan?"Vraagt hij met puppyogen."oke is goed,hier pak aan"Zeg ik terwijl ik mijn laptop geef."Dankje"Glimlacht hij.Ik speel wat liedjes op m'n keyboard en ga dan de gameboy color van mijn broer uit zijn kamer halen,ik hou echt zoveel van gameboy colors."Mara,Alex,het ete is klaar"Hoor ik mam roepen vanuit de keuken.Alex gaat naar beneden en niet veel daarna ook.Na het eten was ik m'n bord af en ga dan terug naar boven.Ik speel wat muziek van Emilie Autumn op m'n keyboard,wat niet echt lukt dus stop ik maar.Alex komt binnen en vraagt waar z'n gameboy is."Speel jij daar nou nog mee?Je bent 20 jaar,man!"Lach ik."Ja..nou jij bent ook 16 en speelt er nog mee hoor!"Lacht hij."Ja maar 16 is jonger dan 20,hí h!"Zeg ik en steek mijn tong uit waardoor Alex de slappe lach krijgt."Wat was er eigelijk van jou geworde als ik tegen jou nooit een basketbal op je hoofd had gegooit toen je klein was?"Lacht hij.Ik kijk hem sarcastisch aan."Dan had ik jou al van het teras gegooit,en ga nu weg ik ga slapen"Antwoord ik en geef hem de gameboy."Oke,moet ik je morgenochtend wakker maken?om hoelaat?"Vraagt hij."Uhm..9 uur is goed,ik ga toch niet naar school,morgen is het concert van Emilie Autumn,en ik wil er toch redelijk vroeg zijn"Antwoord ik."Ok,tot morgenochtend"Zegt hij en gaat dan m'n kamer uit.Ik kleed me om en ga dan in bed liggen en val een half uurtje daarna in slaap.


Reacties:

Er zijn nog geen reacties op dit verhaal.