Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Overige » Columns, sprookjes, kortverhalen.. » Mannen en vrouwen

Columns, sprookjes, kortverhalen..

20 jan 2010 - 18:21

191

0

207



Mannen en vrouwen

“Tussen mannen vrouwen zit er toch niet veel verschil?” vroeg mijn vriend me eens.
Mijn mond viel open, ik zocht de juiste woorden, hapte naar adem en deed daarna mijn mond weer toe.
“Behalve het aanhangsel en het vermogen om kinderen te maken, dan...” voegde hij er lachend aan toe. Natuurlijk het eerste waar hij aan denkt.
“Een toontje lager, hé meneer. Wie zet die kinderen daarna op de wereld? Vertel me dat eens.”
En daar had hij even geen antwoord op. Mannen hebben het gemakkelijke werk, vrouwen kampen daarna met de gevolgen.
Het ideaal koppel wordt dan omschreven als het koppel dat daar evenwicht in weet te vinden.
Evenwicht... Van het zelfde gewicht op de weegschaal...
En dan kunnen vrouwen zich nog eens concentreren op vijf dingen tegelijk. Hoe gefocust moet een man dan zijn om evenwaardig te zijn met een vrouw?
“Wat ben jij toch diepzinnig.” zei mijn vriend toen bewonderend.
“Tja, dat zijn vrouwen, hé.” zei ik vrolijk. “Wij zijn de Mercedes Benz met draagbare GPS, lederen fauteuils en airco, terwijl jullie de simpele Smart zijn.
Want tussen mannen en vrouwen zit een wereld van verschil, mijn lief.”
Hij lachte groen, maar zweeg wijselijk.
Zijn wij dan het perfecte koppel?


Reacties:

Er zijn nog geen reacties op dit verhaal.