Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Overige » Columns, sprookjes, kortverhalen.. » Saai? Fantastisch!

Columns, sprookjes, kortverhalen..

20 jan 2010 - 18:24

260

0

215



Saai? Fantastisch!

Gooi die geitewollen sokken maar aan de kant, want hier komt ze. De nieuwe ik, een superheldin.
Natuurlijk, het is weer zover. Het begin van de zomer, het eind van het schooljaar.
Alle langdradige soaps lopen op hun einde.
Een uur lang deodorantverspilling, klamme handjes, hartkloppingen en achteraf...
Het gevoel dat je leven megasaai is.
Allemaal omdat je je zo inleeft in de wereld van je soapheld. De dag nadien gaat het al beter. Het is het vuur van het moment, de passie.
Het is haast onmogelijk om te denken dat je nog twee maanden moet wachten op de afloop. Je brein maakt overuren en je hebt alle mogelijke theorieën en complotten doorspit.
Allemaal voor niets, want de volgende stap is dat je zelf een veel spannender leven wil. Meestal toch. Of wel ben ik gewoon geobsedeerd.
Dat zal het zijn.
Alleszins... Ik vind mijn leven behoorlijk saai als je Peter achter Latour ziet aanhollen en Louise al dan niet in Louis ziet transformeren.
Maar ben ik dan niet egoïstisch?
Wil ik dan ook niet gewoon zulke coole outfits aan en de adrenaline letterlijk door mijn lichaam horen suizen. Wil ik niet gewoon als een wandelend reclamebord voor winkelketens op televisie spurten?
Waarschijnlijk wel. In mijn dromen die nacht sta ik dan ook de goeden bij in hun strijd tegen de slechten en komt alles goed.
Dankzij mij natuurlijk.
En dan word ik wakker door het dagelijkse geklungel van de postbode. En dan besef ik het. Vergeet die Superman-outfit en die kattennagels. Die dagdagelijkse routine is mijn leven.
Ik hou van routine. Waar zat ik toch met mijn gedachten?
Oh, juist.. Bij de ontknoping van 'Familie'...


Reacties:

Er zijn nog geen reacties op dit verhaal.