Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Overige » Columns, sprookjes, kortverhalen.. » Ik beloof het je..

Columns, sprookjes, kortverhalen..

20 jan 2010 - 18:34

258

0

197



Ik beloof het je..

Ik mag dan wel over een schamele dosis mensenkennis bezitten, één ding weet ik wel.
En helaas is het niet iets positief, echter wel iets wat me al meermaals geholpen heeft.
Nu zit iedereen waarschijnlijk vol spanning te wachten op mijn ontdekken van de eeuw (van sarcasme gesproken), maar het is niets wereldschokkend, hoor.
Mensen maken beloftes. Dat is het, ik zei toch al dat ik onvoldoende mensenkennis had, niets meer.
En toch ook wel. Want in de meeste gevallen komen ze die beloftes niet na.
Dit gebeurt iets minder als mensen letterlijk zeggen 'Ik beloof het je,', maar goed.
Als ze in de plaats daarvan zeggen 'Je zal wel zien', mag je zeker weten dat het een no-go is.
Zo hebben mensen me al beloofd dat ze me zouden lanceren internationale schrijfster, dat ze me aan de top zouden brengen, dat ze me zouden uitnodigen op feestjes, dat we naar de film zouden gaan en voor eeuwig 'BFFE' in onze msn-nickname zouden laten staan. BFFE voor altijd en tot de dood ons scheidt, al schuilt de dood dan wel achter een zeer nabij hoekje, een paar jaar later als je iemand anders leert kennen.
Mensen hebben me ook snoep beloofd, uitstapjes, kamerregelingen en het feit dar ik nooit meer zo vroeg zou moeten opstaan als de ochtend voordien.
Kun je geloven dat ik bijna verdrink in zelfmedelijden als ik al die opvallende anekdotes hier zo eens bij elkaar lees?
En toch is het nuttig.
Dan weet ik tenminste dat ik er niet teveel van moet verwachten als ze me volgende week zeggen dat ik de nieuwe Madonna wordt.


Reacties:

Er zijn nog geen reacties op dit verhaal.