Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Twilight » I'm a vampire. » Hoofdstuk 1

I'm a vampire.

11 dec 2011 - 11:23

514

1

459



Hoofdstuk 1

Door de ogen van Chloë..
Ik ga mijn kamer in en zucht. Ik pak een pen en een schriftje en scheur een bladzijde uit het schrift. Ik ga op mijn bed zitten en begin te schrijven:

Ik heb een geheim.
Een geheim dat niemand zal weten.
Een geheim dat niemand kan weten.
Een geheim dat niemand wil weten.
Ik heb een geheim.
Ik ben snel en kan gedachten lezen.
Ik heb een geheim.
En niemand weet het.
Alleen ik. En meneer Cullen.
Hij heeft mijn zo gemaakt.
Toen ik op sterven lag.
3 dagen na mijn 17e verjaardag.
Ik heb een geheim.
Ik eet niet, ik drink niet, ik slaap niet.
Ik ben onstervelijk.
Ik heb een geheim.
I'm a vampire. Ik ben een vampier.


Ik leg mijn pen neer en lees het een keertje door. 'Dit is dus de waarheid..' zucht ik. 'Dit ben ik..' Ik ga liggen en kijk naar het plafond. Ik pak de spiegel van mijn nachtkastje en kijk naar mezelf. 'Ik woon in een huis met mensen. 5 mensen. Jane, Nick, Tray, meneer Kraps en mevrouw Kraps. Ze hebben niks door. Ik ben al 47 jaar 17.' zeg ik tegen de spiegel. 'En ik ben bang dat ik dit niet lang meer volhou. Ik ben een beest, een monster, een vampier.' Dan wordt er op de deur geklopt. 'Binnen!' roep ik en de deur gaat open. Ik kan nog net optijd het blaadje onder mijn kussen leggen en de spiegel weer terug op mijn nachtkastje zetten. 'We gaan over een half uur naar school, je moet je klaarmaken.' zegt Jane. Ik knik en samen lopen we naar beneden voor het ontbijt. 'Heb je geen honger?' vraagt mevrouw Kraps, als ik niks eet. 'Nee, op school eet ik wel wat. Ik ben net wakker,,' zeg ik. 'Ehm, oké.' zegt mevrouw Kraps. En evenlater zitten we met z'n 4en in de auto, opweg naar school. Daar aangekomen gaan we alemaal een andere kant op; Nick gaat naar z'n vrienden toe op de parkeerplaats, Tray gaat naar het lokaal Engels, Jane gaat naar haar vriendinnen in de kantine en ik ga naar het lokaal Geschiedenis. 'Jij bent die nieuwe hè?!' hoor ik iemand zeggen. Ik draai me om. 'Ik?' vraag ik. Een jongen met blond haar kijkt me lachend aan. 'Ja, jij. Chloë Parker, toch?' zegt hij. Ik knik. 'Mijn naam is Mike Newton.' zegt de jongen. Ik lach. 'Oké.' zeg ik. 'Mevrouw Parker, gaat u daar zitten.' zegt de leraar. Ik knik en loop naar de aangewezen plek, naast een meisje met donkerblond haar en felblauwe ogen. 'Mijn naam is Sophie Clame. En jij bent?' zegt ze. 'Chloë Parker.' zeg ik. 'Oké, de bel is gegaan, mensen die nu nog binnenkomen zijn te laat en kunnen een briefje gaan halen bij de concierge. De les begint.' zegt de leraar en hij doet de deur dicht. 'Vandaag gaan we het hebben over vampieren en wolven.' zegt hij. Ik schrik. Ik kijk om me heen en zie een jongen zitten. 'Wat een verschrikkelijke leuke jongen. Maar ja, een vampier kan niet met een mens zijn. Dat kí¡n niet.' denk ik en ik concentreer me op de les.


Reacties:


Twilight
Twilight zei op 6 feb 2013 - 15:18:
Melding?