Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Twilight » [Twilight Saga] Freaking out! » Chapter 5

[Twilight Saga] Freaking out!

22 jan 2010 - 20:37

772

5

298



Chapter 5

De dag vliegt voorbij en de laatste bel gaat. Ik loop naar m'n locker om mijn jas te pakken. 'Tessa!' Jasper komt naar me toe rennen. 'Heb je zin om mee te gaan naar mijn huis, dan kunnen we beginnen aan ons biologie project.'
Ik stem in en loop naar Nikita toe. 'Kiet, ik ga met Jappie mee voor ons biologie project, je kan mijn auto pakken, als je hem maar heel laat.' zeg ik en ik geef haar mijn autosleutels.
'Tot morgen!' hoor ik haar gillen en Jasper en ik lopen naar zijn auto toe.
'En noem me geen Jappie meer.' grijst Jasper opeens.
'Ik doe mijn best.' lach ik en we stappen in.
We rijden richting de bossen en ergens afgelegen staat een behoorlijk groot huis. Jasper parkeert de auto in de garage en we lopen het huis binnen. 'Welkom in ons huis...' zegt hij een beetje onwennig.
Ik kijk rond en we lopen richting de woonkamer waar de meeste Cullen's zijn. 'Jasper, ik wist niet dat je Tessa mee zou nemen!' roept Esmé uit.
'We gaan aan ons biologie project werken.' zegt Jasper vlug.
'Heey, Tessa! Ik ben Alice. Maar dat wist je al.' glimlachend geeft Alice me een knuffel. 'Waarom kom je niet in de pauze's bij ons staan?' vraagt ze dan.
'Als ze dat wilt komt ze heus wel en anders sleur ik haar mee..' zegt Jasper grijnzend. 'Wij gaan naar boven.' voordat ik word meegesleurd naar Jasper zijn kamer zeg ik Rosalie en Emmett nog snel even gedag.

Zodra ons project klaar is zitten we op een bank in Jasper z'n kamer. 'Ik verveeeeel me!' zeurt Jasper.
'Jouw probleem.' grijns ik.
'Niet zo bijdehand jij!' roept Jasper uit en hij geeft me de kieteldood.
'Stooooooop! Alsjeblieft stop!' gier ik uit.
'Nee.' grijnst hij.
'Jasper, pest haar niet zo!' roept Alice als ze de kamer in komt stormen. Blijkbaar heeft ze mijn geschreeuw gehoord. In de deur opening staat een grijnzende Edward die toekijkt hoe Alice Jasper van mij af probeert te halen, wat uiteindelijk ook best lukt.
'Thanks Alice' lach ik met een rode kop.
'is al goed. Zeg! Heb je zin om zaterdag mee te gaan shoppen?' vraagt ze dan.
'Zater vier ik mijn verjaardag.' antwoord ik.
'Oh, jammer.' zegt ze teleurgesteld.
'Je mag wel komen.' zeg ik dan.
'Jaaaa!' gelijk rent ze hyper rond. 'Wat wil je voor je verjaardag?' vraagt ze dan.
'Niks.' antwoord ik.
'En toch krijg je iets van mij en Edward.' zegt ze met een grote glimlach. 'Kom Edward, we moeten een cadeautje halen voor Tessa!' gelijk wordt Edward meegesleurd nog voor hij iets kan zeggen.

Jasper en ik kijken nog een film die precies om half 6 is afgelopen.
'Moet ik je al naar huis brengen?' vraagt hij dan.
'Wat dacht je dan?! Ik ga niet dat hele stuk naar huis lopen!' zeg ik. Jasper grinnikt en we lopen naar beneden waar ik iedereen gedag zeg. Ik pak m'n tas en we lopen naar de garage. We stappen Jasper z'n auto in en hij rijdt naar mijn huis.

Thuis aangekomen plof ik gelijk neer op de keukenstoel. Mijn moeder stelt onder het eten de dagelijkse vragen en mijn vader verteld over zijn dag in het ziekenhuis.
Na het eten bel ik nog met Nikita, kijk ik nog wat tv en daarna ga ik slapen.
'Slaap lekker.' hoor ik weer dezelfde stem zeggen voordat ik in slaap val. Die stem klonk wel heel bekend.

'Eindelijk vrijdag!' gilt Nikita door de school heen als we naar wiskunde lopen.
'Mocht is tijd worden.' mompel ik en ik ga zitten.
'Goedemorgen!' Jasper komt vrolijk naar ons toe lopen en gaat voor ons zitten.
'Wat heeft die opeens?' fluisterd Nikita zacht.
Voor het eerst hebben we een rustige les waar we niet veel hoeven te doen.
'MEVROUW! HOE MOET JE DIE DIAGRAM TEKENEN?!' schreeuwt een meisje opeens door de klas.
'MET EEN POTLOOD!' gil ik terug en Nikita, Jasper en ik komen niet meer bij.

Na wiskunde hebben we pauze en we lopen naar de lockers toe. 'Ik moest je van Alice meesleuren.' zegt Jasper opeens die naast mijn locker staat.
'En sinds wanneer luister jij naar Alice?' vraag ik dan.
'Goeie vraag...' zegt hij bedenkelijk waardoor ik moet lachen. Uiteindelijk lopen Nikita en ik maar met Jasper mee naar Alice, Edward, Rosalie en Emmett.
'Tessaa!' gelijk komt Alice op me afgerend en geeft me een knuffel.
'Ook hallo.' grijns ik en ik zeg en andere ook gedag.
We praten over van alles en nog wat tot de bel gaat.
De lessen verlopen snel en al gauw gaat de laatste bel en lopen we naar de lockers toe.
'Tot morgen Tessa!' roept Alice nog en ik zeg Jasper, Edward, Alice, Emmett en Rosalie gedag.
Daarna rijden Nikita en ik naar huis waar ze me helpt met de voorbereidingen van mijn verjaardag.


Reacties:


zero
zero zei op 14 nov 2010 - 21:23:
geniaal verhaal


SuusAnne
SuusAnne zei op 24 jan 2010 - 12:57:
Hi! (Ik kan niet meer op m'n account...)
Leuk stukje!!!!!!!!!!!!! Ik zie Alice al helemaal hieperen.. XD Echt... En dan vooral de film alice.. ("Oh, Great!" Met zo'n Aliven &The chipmunks stemmetje! En zo'n handklapje! )
En weetje, dat met dat "POTLOOD" Dat heb ik ook wel n's geroepen..

Nja, snel meer!

xx Earlinde


Lisaa
Lisaa zei op 23 jan 2010 - 14:59:
leuukk <3
x


Lissah
Lissah zei op 22 jan 2010 - 22:05:
Leuk stukje

'MEVROUW! HOE MOET JE DIE DIAGRAM TEKENEN?!' schreeuwt een meisje opeens door de klas.

haha

xx


MyReflection
MyReflection zei op 22 jan 2010 - 21:00:
heey,
ik ben over drie maanden jarig,
nu heb ik zin in mijn verjaardag,
en dit is informatie waar je niks mee kunt,

sgat,
je hebt weer een geweldig stukje geplaatst
en er was helemaal geen lang wachten,
snel verder,
xx