Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Twilight » I'm a vampire. » Hoofdstuk 3

I'm a vampire.

8 feb 2010 - 17:51

468

1

317



Hoofdstuk 3

Door de ogen van Chloë..
Na schooltijd loop ik naar de plek waar Edward en ik hadden afgesproken; achter de school op de parkeerplaats, bij zijn grijze Volvo. Maar hij is er niet. Langzaam verschijnt de zon achter de wolken. Ik ren snel de school weer binnen, naar een plek waar geen zon kan komen. Ik kijk naar buiten en zie zijn auto niet staan. 'De grijze Volvo is weg..' zucht ik. 'Ja, die is net vertrokken.' zegt de leraar Geschiedenis, die langsloopt. 'Oh, dank u wel.' zeg ik. Dan zie ik Mike. Ik loop naar hem toe. 'Hey!' zeg ik. 'Hey.' zegt Mike. 'Zou je me naar huis willen brengen? Ik zou met Edward meerijden, maar hij is al weg. En mijn pleeggezin is al naar huis.' zeg ik. Mike knikt. 'Is goed.' zegt hij. 'Zullen we dan maar gaan?' Ik knik en we lopen naar zijn auto. In de auto gaat de zon nog meer schijnen. 'Zon, ik kan niet tegen jou.. Zon, ga weg!' mompel ik op fluistertoon. 'Wat?' zegt Mike. 'Oh niks..' zeg ik. Mijn huid begint te glimmen en ik stap snel de auto uit. 'Wil je mee naar binnen?' vraag ik en Mike knikt. Samen lopen we naar binnen. 'Oeh,,' zegt Mevrouw Kraps, als ze ons zien en ze knipoogt. Ik grijns. 'We gaan naar boven, doei!' zeg ik en we lopen naar boven. 'Was dat je pleegmoeder?' vraagt Mike. Ik knik. Ik doe de deur van mijn kamer open. 'Wacht even.' zeg ik en ik doe de deur achter me dicht. 'Wat,, hoe kom jij nou hier?' vraag ik. 'Ik kwam ff langs.' zegt Edward grijnzend. 'Chloë? Is er iets?' hoor ik Mike vragen. 'Nee hoor!' roep ik. Ik kijk Edward aan. 'Mike Newton?' vraagt hij. Ik knik. Hij haalt zijn wenkbrauw op. Ik probeer Edwards gedachten te lezen, maar het lukt niet. Ik ben vast te moe. Hij haalt een blaadje tevoorschijn; het blaadje van vanochtend. Waarop staat.. mijn geheim! 'Geef terug!' zeg ik en ik ren naar hem toe. Ik probeer het blaadje terug te krijgen, maar hij houdt het goed bij zich. ''t Is oké, je geheim is veilig.' zegt hij. Ik kijk hem aan. 'W..wat bedoel je?' stamel ik. 'Dat ik je geheim kan bewaren.' zegt Edward. 'Chloë?' roept Mike. 'Verstop je!' fluister ik tegen Edward en hij verdwijnt. Snel doe ik de deur open. 'Kom maar binnen.' zeg ik. 'Wat was er?" vraagt Mike. 'Mijn kamer was een rommeltje.' zeg ik. 'Oh,,' zegt Mike en hij gaat op mijn bed zitten. Ik ga naast hem zitten en we kletsen tot het tijd is voor Mike om te gaan. Soms zag ik Edward voor het raam staan. Hij weet mijn geheim. En hij eet en drinkt niet. En hij verschijnt en verdwijnt ineens. Edward is ook een vampier..


Reacties:


Ani5ta
Ani5ta zei op 23 jan 2010 - 12:28:
Verder